Hayatımız Bilişim

Yaklaşık on yıldır Eylül aylarında bilişim sektörü faaliyetlerini bir fuar ve sempozyum üzerine yoğunlaştırır. Bu ilk zamanlar sadece bilişim sektörünü ilgilendirmesine rağmen daha sonraları öncelikle bilişimle ilgili olan bütün vatandaşların şu anda da bütün Türkiye’nin ilgilendiği bir faaliyet halini almıştır. Geçen yıl Bilişim’in organizatörlerinin dünya fuarları konusunda hakim şirketlerden Cebit ile yaptığı anlaşma bünyesinde dış katılım da son derece yoğun bir hal almıştır.

Bu yıl 4-9 Eylül tarihleri arasında gerçekleşecek fuar, hergün sabah saat 11, akşam 8 arası ziyarete açık olacaktır. 24.750 metrekarelik bir alan içine kurulu olan fuar, geçen yıl 175.769 kişi tarafından ziyaret edilmiştir.

Bilişim fuar ve sempozyumunu düzenleyen Hifaş’ın genel müdürü sayın Erdem Özel ile görüştük.

A.Ü. CeBIT beraberliğinin ilk fuarı geçen yıl gerçekleşmişti. Bu beraberlik Bilişim’e neler getirdi?

Geçen yıl CeBIT ile berabaerliğimizin ilk yılı idi. Bu nedenle beklentilerimiz ağırlıklı olarak özellikle Avrasya bölgesinin fuar merkezi olmaktı. Fakat umulanın üzerinde bir yakınlaşma ile bu sınırların daha da genişlemesi söz konusu. CeBIT biliyorsunuz, yüzelliyi aşkın ülkede teşkilatı bulunan bir organizasyon bu nedenle daha bir yıl geçmesine rağmen yurt dışından katılım oranı gerek şirket bazında gerekse izleyen basın açısından son derece arttı. Gerçi bu yıl ülkemizin yaşadığı ekonomik kriz, yabancı şirketlerin Türkiye’ye bakışını da değiştirdi fakat buna rağmen katılımın arttığını gözlemliyebiliyoruz. İstanbul gerek tarihi, gerek doğal güzellikleri gerekse konumu noktasında fuarcılık açısından doğal bir lider. Bu nedenle İstanbul’un CeBIT için bir merkez olması bizi ayrıca gurulandırıyor. Aslında fuarcılık noktasından baktığınızda, bunun şehir ekonomisi açısından büyük bir gelir kapısı olabileceğini görüyorsunuz. Bilişim’de bu noktada Avrupa’nın 8. büyük fuarı. Kendi alanında ise en büyük fuarı olduğunu unutmammak gerek.

A.Ü. Bu sene fuarda ne gibi yenilikler var?

Biliyorsunuz, özellikle fuar Bilişim’in son derece rağbet gören bir konusu. Ayrıca hedef kitlesi de en profesyonelinden, en amatörüne, şirketinden, son kullanıcısına kadar son derece geniş bir spektrum içeriyor. Bu nedenle her yıl geni genişlemeler gerçekleştirmek zorunda kalıyoruz. Salonlara ek olarak açılan şişme salonlardan sonra bu sene, daha önce otopark olarak kullanılan alanı bir fuaye alanı haline getirdik. Otopark olarak ise yeni bir alanı onbin araçlık bir otopark haline getirdik. Ziyaretçilerimizi daha rahat bir ortamda ağırlayabilmek içinse gün sayısısını arttırdık. Tematik salonlar oluşturduk. Bu yıl geçen yıla göre yabancı katılımın iki kat artmış olması ise ayrı bir değişiklik tabii. Yani bu yıl fuar alanında yurt dışından da daha fazla firmayı görebileceğiz.

A.Ü. Fuara olan ilgi sizi ve sizinle birlikte Tüyap ve hatta Büyükşehir Belediyesinin faaliyetlerini yoğunlaştırmasına da neden oluyor?

Bu konuda zaten birkaç yıldır onlarla birlikte çalışıyoruz. Şehir içinden Bilişim için özel otobüs güzargahları oluşturuyoruz. Büyükşehir belediyesi bu konuda bize yardımcı oluyor. Ayrıca her sene katılımın artması da Tüyap ile fuar alanı üzerinde yeni düzenlemeler yapmamıza neden oluyor. Bu büyüklükte bir fuar sadece organizasyonu değil sehrin dokusunu da değiştiriyor. Yurt dışından gelen katılımlar, otellerin, restorantların, taksilerin işlemesine yardımcı oluyor. Şehre bir canlılık getiriyor. Ayrıca fuar alanımızın oluşumunda yirmi bin kişi görev alıyor yani başlı başına bir istihdam alanı oluyor.

A.Ü. Katılımcılar ağırlıklı olarak hangi sektörden? Bu yıl ISP’leri fuarda görebilecek miyiz?
Aslında bu yıl katılım son derce geniş. Fuar alanında bilişim, iletişim, medya dahil olmak üzere son derece değişik sektörlerden şirketler göreceksiniz.
ISP’lerin sayısı biraz az, aslında dotcom krizi ile birlikte, yatırımını, katma değer üretmekten çok reklam ve tanıtıma yönlendiren şirketlerin büyük bir kısmı zor duruma düştü. Bu nedenle bu firmaları fuarda görme imkanımız olmayacak. Hizmet üreten dotcom şirketleri ise bu krizden yara almadan çıktılar. Bu şirketlerin fuarda görebileceksiniz.
A.Ü. Bu yıl fuar bittiğinde sizce en çok ne konuşulacak?
Bu yıl Bilişim’in ardından en çok konuşulacak konunun, yeni ürünler olacağını zannediyorum. Fuar süresince 100 yeni ürünün lansmanı gerçekleşecek. Bu konuda da fuar bir dönüm noktası oldu. Bu yıl ürün lansmanları herhalde en popüler konu olacaktır.
A.Ü. B2B’den çokca bahsediliyor, fakat e-Ticaret yeni limanlara yol alıyor. Sizce X2X’i konuşmak için erken mi?
Bilişim Zirvesinde e-Ticaret önemli konular arasında yer almaktadır. Bu sene e-Ticaret içinde en önemli konuların başını B2B Business to Business oluşturuyor. Fakat bu diğer konuların konuşulmayacağı anlamını taşımıyor. Zirve süresince e-Ticaret’in her çeşidinin konuşulup tartışılacağından eminim
A.Ü. Bu yıl B2B mi m-Ticaret mi ana konu olacak?
Mobilişim bizim önemsediğimiz konular arasında. Bu nedenle hangisinin daha fazla ilgi çekeceğini tahmin etmek zor. Zaten e-Ticaretin bulunduğu yerde bu iki konununda ayrı ayrı önemi olacaktır.
A.Ü. Sempozyum konusunda yenilik var mı?
Zirvede bu yıl çok önemli forumlar var. Mesela Telekom Forumu gerçekten önemli meselelerin konuşulduğu ve çözüme ulaştırıldığı bir faaliyet olacağını zannediyorum…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir