Bir web sitesinin anatomisi

Eğer son zamanlarda televizyon seyrediyorsanız, web konusunda şu ana kadır yapılmış en güzel reklam da dikkatinizi çekmiştir. Şener Şen’in Pamukbank’ın web sitesinin içinde dolaştığı, bu maharetle de bankanın internet üzerindeki bazı yeni özelliklerini anlattığı reklamdan bahsediyorum. Reklamın başında web sitesi hem enine hem de boyuna genişleyip, yaşanılan dolaşılan bir mekan halini alıyor. Hani “”cyberspace”” diye bahsettiğimiz olgu, gerçekten karşımıza çıkıyor. İnsanların katları değiştirdikleri, üzerinde karşılaştıklarında konuştukları bir hal alıyor. Bu arada bir kişiyi, web sitesinden bir haber bandını kucaklayıp götürürken görüyoruz. Şener Şen’in nereye sorusuna bunu takip etmeyi planlıyorum diye cevaplıyor. Buradan site içinde ekonomik gelişmeleri online haber alan yani eski zamanın popüler değişiyle “”push”” yöntemiyle tek başına çalışabilen bir programın varlığını haber alıyoruz. Hemen arkasından bir başka kişiyi grafiğin tekini yüklenmiş götürürken görüyoruz. O da bunu kendi web sitesini kurmak için kullanacağını söylüyor. Ürettikleri ekonomi bilgisi içeriğini “”affiliate”” programları ile paylaşan bir yapının da bu web sitesinde var olduğunu bu sayede çok net anlıyoruz.
Bu reklam beni iki anlamda son derece heyecanlandırdı. Son döneme kadar bankalar gibi teknolojiyi sonuna kadar kullanan kuruluşlar bile ya web sitelerini rekla etmiyorlardı ya da reklamı web sitesi yerine internetin avantajlarına odaklıyordu. Bu reklam bir web sitesini, tam ortasında yaşayarak anlatıyor. Kurumların internet üzerinde bir yapı oluşturmaları, yolun sadece başlangıcıdır. Bu noktadan sonra öncelikli olarak o sitenin web üzerinde tanıtılması gerekmektedir. Bu tanıtım işlemi sırasıyla arama motorlarına kayıttan, şirketin hedef kitlesinin ağırlıklı bulunduğu portallerden baner alımına, basına online bilgi dağıtılmasından, haber gruplarına haber geçilmesine kadar çok net üzerinde çok boyutlu olarak incelenebilir. Tabii internet içindeki bu faaliyetlerle birlikte eşzamanlı olarak, kurumun bu yeni medyumdaki vizyonunu bir lansman ile gerek basına gerekse halka tanıtması, hedef kitlesinin ihtiyaçlarını karşılaması açısından yardımcı olacaktır. Bir web sitesi, dünyaya açılan bir penceredir. Fakat bu demek değildir ki siz bu pencereyi açtığınızda dünya sizi görecek. 1994 yılında IBM web sitesini değiştirdiğinde bundan internet üzerindeki birçok kişi haberdar oluyordu. Ama şu an bırakın alalade bir şirketi Hotmail web sitesini değiştirse bile çoğu insanın bundan haberi olmuyor. Bu durumda internet vizyonu geliştirilirken, bunun fiziksel araçlarla da desteklenmesinde yarar olduğu çok açıktır.
Pamukbank reklamındaki ikinci önemli unsur ise, bir bankacılık web sitesinde alışık olduğumuz hiçbir kavramın reklamda tanıtılmamasıdır. Bunun sebebi bu bilgilerin artık insanların kodlamasında yer etmiş olmasından başka birşey değildir.Bu nedenle web sitesini diğer bankaclık sitelerinden ayıran özellikler daha çok ön plana çıkarılmış. Artık bir kurumun web sitesinde katalog tarzı bilgi veren bir yapının oluşturulması yeterli değildir. Hatta sitede, gerekli interaktif yaklaşımlar bile web sitesine giren kişiyi mutlu etmeyecektir. Bu nedenle biz oluşturduğumuz projelerde sadece kurumsal kimliği tanıtan bir kitapçık, sadece ürünleri tanıtan bir ürün kataloğu değil ihtiyaç ve istekler dahilinde müşterilerle ilişkileri destekleyecek bir CRM uygulamasından, insan kaynakları, malzemeler gibi kurumsal kaynaların etkin kullanımını sağlayan bir ERM, iş ve bilgi yönetiminin yapılacağı bir BIM, duruma ve ihtiyaçlara göre gerek B2B, gerekse B2C hatta kurumun konumlandırılmasına göre P2P veya X2X e-ticaret uygulamaları, tedarik zincirinin otomasyonunu sağlayan SCM ve hatta e-iş mekanizmalarından daha özgün ve özgür m-iş uygulamalarına kadar her konuda çözümler ve tavsiyelerde bulunuyoruz. Zaten bir kurumun sanal kurum kimliğinin oluşturulmasını sağlamanın en etkin yolu da budur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir