Şimdi Reklamlar

Çok hazin bir çağda yaşıyoruz, bir önyargıyı ortadan kaldırmak atomu parçalamaktan bile daha zor.
Albert Einstein

Her nekadar Albert Einstein’in bir sözü olsa da, her çağ için çok hazin bir çağda yaşıyoruz demek mümkün galiba. Tabii bizim üzüntü ve kaygılarımızla, o dönemin kaygıları arasında büyük farklar vardı. Einstein bu önermeyi yaptığında, markalaşma daha yeni başlamıştı, tüketici ise şu ana göre daha güçsüz bir konumdaydı. Dolaysıyla kimse müşterinin şikayet ve memnuniyetsizliklerinden büyük zararlar görmüyor, sadakatsizliğinden yakınmıyordu. Tabii sadakatsizliğin de ne kadar doğru olduğu ayrı bir konuşma konusu.
Reklamcılar sadakatsizliğimizden konuşurlarken, ben hala her sabah dedemin beni bayramlarda götürdüğü berberde buram buram kokan ve bana mutluluk ve sakinlik veren Arko traş sabununu kullanıyorum. Lisenin sivilceli günlerinin yeni bittiği dönemlerde alıştığım Studio Line’ın Wet Styling jölesinden vazgeçemiyorum. Aslında ismini size yazabilmek için gidip banyodan bakmam gerekti, çünkü ben jölemin sadece kokusunu biliyor ve süpermarkette koklayarak alıyorum. Tabii böyle bir tüketicinin yaşayabileceği en büyük zorluk, sevdiği ve yıllardır kullandığı ürünün raflardan kaldırılmasıdır. Hala Blendax’ın mavi, eğimli şampuanının yerine yeni bir şampuan koyamadım.Her banyo yaparken, onu yad ediyorum. Hazır laf banyodan açılmışken Komili’nin saydam yeşil sabununu da atlamak haksızlık olurdu tabii..
Tabii ki, bir tüketici olarak bazı ürünlerde teknolojinin yenilenmemesinden dolayı, aradığımız ürüne sahip olmak kolay oluyor. Aynı rahatı yıllardır kullandığım araba ve araba teknolojisinde bulamıyorum. Beni gerçekten güvende ve rahat hissettirecek ve bilgisayar karşısına geçtiğimde yaşadığım teknolojiyi yaşatacak bir araba ile karşılaşamadığımı üzülerek söylemeliyim. Aynı şekilde yıllardır kullandığım Ericsson r380s ve aramıza yeni katılan Nokia 9210 ‘un da beni yeterince tatmin edemediğimi söylemek isterim. Tabii insan aradığını bulamayınca arayışına devam ediyor ve bu reklamcılara bir müşteri memnuniyetsizliği hissi veriyor. Sakın yanlış anlaşılmasın, bu iki telefon kullanımı ile sektördeki en iyi iki cep telefonu. Bir cep telefonundan beklenenin sağlanabileceği bir teknolojiye sahipken kullanamamak beni üzüyor. Belki de yıllardır her seminerde elimizde tutacağımız cihazın bizim hem kişisel asistanımız, hem kumandamız, hem cüzanımız olacağını söylüyorken bunun hala oluşmadığını görmenin rahatsızlığını hissediyorum. PocketPC’lerin iletişim özelliklerinin olmasının doğal bir gelişme olduğunu düşünürken bunun neden hala gerçekleşmediğini anlayamıyorum. Bu konuda araştırma yapan Sagem, Mondo gibi firmaların önlerinde inanılmaz bir bilgisayar teknolojisi ve vizyonu varken neden son derece başarısız ürünler çıkardıklarını anlayamıyorum.
Divx’inden, Mpeg 4’üne kadar onlarca yeni teknoloji çıkarken, evime gittiğimde hala neden televizyonu küçücük bir ekrandan seyretmek zorunda kaldığıma da anlam veremiyorum. Neden projeksiyon özelliğine sahip, yüksek çözünürlük ve ses kalitesi olan güzel sistemler kullanmak bu kadar pahalı oluyor.
Şu an web sitesiyle uğraştığımız şirketlere, mobil iletişim çözümlerinin neredeyse hepsini, çok kaliteli olmayan bir araba ile aynı fiyata veriyorken, teknolojisi bu kadar düşük olan arabaların hala nasıl alıcı bulduğunu anlayamıyorum.
Aslında reklamcılar müşteri sadakatini tartışmamalılar. Biz tüketiciler aldığımız üründen daha iyi teknolojilerin olduğunu bilirken nasıl sadık kalabiliriz? Bu noktada yapılan reklamın da kimseye bir yararı olamaz. Kaldı ki reklamlarında önümüzdeki bilgisayar ve kullandığımız internetten daha düşük bir teknolojiyle üretildiğini bilerek, nasıl güven duyabiliriz?
Biz interneti ve bilgisayarı kullananlar, vizyonumuz ve teknolojimizle çok uzaklara gittik. Hepimiz öncelikle teknoloji şirketlerini, arkasından da bütün dünyayı bu noktaya bekliyoruz ve biliyoruz ki artık “”ben teknolojiyi hiç sevmem”” bahanes sadece komik bir replik.
Yeni çağın başında, yeni teknolojilerle bulup heyecanlanacağımız anların en kısa zamanda gelmesi dileğiyle.
NETleşmek üzere…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir