Reklamınız heryerde.

Mobil teknolojiler reklamcılık alanında da hem teknik, hem de ekonomik bağlamda yeni imkanlar yarattı. Bu imkanlar mobil teknolojilerin içinde bulunduğu mecralara göre şekil değiştirip yeni formatlar aldı.
Bundan çok uzun değil bir-iki yıl önce mobil teknolojilerden bahsettiğimizde, aklımızdaki ağırlıklı olarak cep telefonları ve SMS teknolojisi idi. Bu teknoloji iletişim ihtiyacı içindeki kullanıcıya mobil haberleşmenin imkanlarını verdiğinden bir anda son derece fazlaravaçta bir iletişim mecrası haline geldi. 2001 yılı içinde atılan SMS mesajları 250 milyar’ı buldu. Bu tabii ki özellikle reklam veren için hem mobil ortam olduğundan (lokasyon bağımsız) hem de doğru hedef kitle tespitini, internet teknolojilerinin getirdiği izinli pazarlama imkanları ile birleştirdiği için gözde bir mecra oldu. Son dönemlerde teknoloji yatırımı yapan, özellikle de katalog yerine her an güncelleyebilecekleri ve baskı maliyeti olmadan hedef kitleye ulaşabilen web uygulamaları gerçekleştiren şirketler, oluşturdukları online topluluklarda müşteri memnuniyet ve sadakatini arttırmak için mobil teknolojiler ile reklam yatırımına girdiler.
Bu konuda en gözde mecra geçen yıl SMS mesaj sistemleriydi. Marka yatırımına önem veren kurumlar, müşterilerini belli gün ve haftalarda hatırlamak amacıyla bu teknolojileri kullandılar. Bu şirketlerin çoğu geri dönüş oranlarında şu ana kadar hiçbir mecrada yakalayamadıkları oranlara ulaştıklarını hayretle gözlemlediler. Hatta gerçekleştirilen kişiselleştirilmiş SMS mesajlama sistemlerinde, internet üzerinde kişiselleştirme uygulamaları ile karşılaşmış kişilerde bile yüzde 100 memnuniyet ve dikkatle karşılaştılar. Bu uygulamaların ikinci büyük avantajı ise, otomotize bir sistem olmasından dolayı özellikle belirli gün ve haftalar oluşan sistem üzerindeki genel trafikten etkilenmiyor olmasıydı.
Aynı konuda yapılan ikinci büyük yenilik ise CRM uygulamalarında özellikle mobil teknolojilerin kullanılması ile bir yeni reklam mecrasının yaratılması idi. Özellikle web siteleri üzerinden potansiyel müşterileri ile bağlantı kurmayı hedefleyen firmalar için gerçekleştirilen mobil uygulamalar, internet üzerindeki aplikasyonlara göre daha hızlı bir geri dönüş sağladığı için ayrı bir müşteri sadakati yaratmış oldu.
Yine SMS teknolojileri kullanılarak oluşturulan bir diğer uygulama ise, özellikle web sitesinin promosyonunu yapmak, bu sayede bir marka yatırımı oluşturmak isteyen firmalar için gerçekleştirildi. Web üzerinden parasız SMS hizmeti veren şirketler, hem sitelerininin bu sayede tanıtımını gerçekleştirdiler hem de oluşan bu sistem sayesinde potansiyel müşterilerine kolayca ulaşabildiler.
Şu an web üzerinde reklam veren şirketler aldıkları yüksek geri dönüş nedeniyle bu platfomdaki yatırımlarını arttırma yoluna gidiyorlar. Tabii aynı zamanda mobil teknolojiler kullanan reklam verenlerin sayısı da gün geçtikçe artıyor. Frost and Sullivan’a göre 2005 yılında sadece Avrupa’da kablosuz banner reklamları harcaması 465 milyon USD olacak. Bu hızlanma sürecindeki artışın yükselmesi durumunda ise bu rakam kat be kat katlanacak gibi görülüyor. Türkiye’de ise bu yıl, sadece mobil teknolojiler ile reklam oranın minimum iki katına çıkacağı, tahmin ediliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir