Bir iletişim hikayesi

15 Ağustos 2002 saat:14.00
Yeni bir kampanyanın başlamasıyla birlikte ihtiyaçlarımızın artacağını fark etmiştik. Aslında proje biraz sahada olacağından mobil teknolojilerin kullanılması bir gereklilik halindeydi. Hemen araştırmalara başladık. Tam bu sırada ortağım odama gelerek ihtiyaçların en başında kendi cep telefonunun olduğunu söyledi. Bilgi çok netti, GPRS, bluetooth, Irda.. Bir de ufak bir gereklilik, telefonun markası Nokia olmalıydı. Çünkü araç kiti ve devamındaki bütün aksesuarlar bu markaya aitti.
Not: Bir de müşteri sadakati yoktur derler. Teknoloji bile sebep olsa müşteri sadakati budur.
15 Ağustos 2002 saat:15.00
Bascuda.com web sitesindeyim. Bir parça dolaştıktan sonra ilk girdiğim sayfada gördüğüm Nokia 7650’nin verilen bilgiye uygun olduğunu fark ettim. Alınacak telefon çok netti. İlk olarak bir tane alıp test etmek sonra da duruma göre birkaç tane daha alınmasına karar verdik.
Not: Bir ürün hakkında bilgi almanın en iyi yolu web siteleri özellikle e-ticaret siteleridir.
15 Ağustos 2002 saat:15.20
Nokia.com.tr’den aldığım destek hattını telefonunu arayıp, telefonu nerelerden alabileceğimi sordum. Bu arada web sitesine girmişken, Nokia 7650 hakkında buradan da bilgi almak istedim. Fakat beni rahatsız eden bir durum bluetooth desteğinin ürün sayfasında yazılı olmamasıydı. Hemen destek hattına sorduğumda, kesinlikle olduğunu söylediler. Nokia.com’un da sayfasında bu bilgiye ulaşamayınca şüpheci tarafım kabardı. Destek hattı bana nokia.com sitesindeki ikinci ürün sayfasında bilgiyi gösterince çok mutlu bir şekilde Volkan beye teşekkür ederek telefonu kapattım.
15 Ağustos 2002 saat:15.25
Birkaç şirketten telefonun fiyatını sordum. Sonunda telefonu Bascuda’dan almaya karar verdim. Siparişi verdikten sonra destek hattıyla görüşüp ürünü en kısa zamanda almak istediğimi söyledim. Onlar da beni kırmayıp imkanlarını zorlayarak saat 17:00’de istersek adresten alabileceğimizi söylediler.
15 Ağustos 2002 saat:17.30
Şoförümü yollayarak, telefonu aldırdım. Artık telefon elimdeydi. Hemen neler yapabileceğini görmek istedim. İlk olarak fotoğraf çekimi, onu kontaklara aktarmak gibi basit işlemler.Daha sonra GPRS ve devamı…
Not: e-Ticaret siteleri sınıfı geçti. Hızlı haber, hızlı geri dönüş, hızlı alış veriş. Bravo…
15 Ağustos 2002 saat:22.00
Bu telefonun cicili bicili özellikleri insanı fena etkiliyor. Ancak GPRS ayarları hakkında bilgi almak için Aria destek hattını aradım.Aria ile yaptığımız konuşmalar ve kendilerine verdiğim feedback’leri oldukça dikkate almışlar. Destek hattında GPRS dediğiniz anda konunun yetkilisine bağlanıyorsunuz. İşin güzel tarafı uzun zamandır aldığım en güzel bilgiyi aldım. Sorularıma net cevaplar verildi. E-mail ayarlarımı yaptığımda mail atamadığımı söyleyince, Hülya hanım beni on dakika içinde arayacağını söyledi.
15 Ağustos 2002 saat:22.05
Nokia destek hattını aradım. Ne yazık ki sadece mesai saatleri içinde çalışıyorlarmış. Artık bütün destek hatlarının 24 saat çalıştığını zannediyordum. Biraz şaşırdım aslında…
15 Ağustos 2002 saat:22.10
Aria destek hattından Cem Bey aradı. GPRS konusunda bilgiler verdikten sonra, mail yollayamama sorunumun smtp sunucusunun şifre istemesinden kaynaklı olduğunu söyledi (bunu ben de aslında biliyordum). Bana 7650’de SMTP ayarlarını yapmak için gerekli bilgileri bulabileceğim web sitesi adresine kadar verdi. Aria’nın etki alanı dışında olmasına rağmen, kullandığım cep telefonunu gerçekten test etmiş birinin bana bilgi vermesi gerçekten çok hoştu.
Not: İyi bir destek hattında önemli olan sorunu çözmektir. Bu konuda müşteri memnuniyeti oluşturmak için gerekirse (tabii konuyu bilmek şart) konunun dışına da çıkılabilir.
16 Ağustos 2002 saat:09.00
Sorunun SMTP sunucusu ayarlarını girdiğimiz yere kullanıcı adı ve şifresi giremememizden kaynaklandığını anladım. Bütün gece şifre istemeyen bir SMTP sunucusu aradım. Sonuç koca bir sıfır. Saat sabah dört olduğunda pes edip yattım. Bu arada bu konuda açıklara sahip Sosyal Sigortalar Kurumunun bile açığını kapatmış olduğunu hayretle gördüm. Aslında son derece mutlu oldum.
Not: Spam yapılamasına engel olmak için SMTP sunucularının bir yolla kapatılması gerekir. Açık bir sunucudan çıkan yanlış mailler kurumun kimliğine fena halde zarar verir. Bu nedenle bu sunucuların birkaç güvenlik işleminden en azından biriyle korunması gerekir.
16 Ağustos 2002 saat:11.00
Nokia destek hattı çok yoğun. 1:30 dakika yoğunluk ve özür mesajları dinledim. Aygün bey hatta. Nokia 7650’nin GPRS üzerinden mail yollarken sorun yaşadığını söyledim. “”Nokia 7650″”yi duyması ile birlikte beni beklemeye aldı. Otuz saniye sonra geri döndüğünde, bu cihazın GPRS üzerinden mail almasının mümkün olmadığını, bunu servis sağlayıcıların desteklemediğini söyledi. Ben alabildiğimi söyledim. Beni bir dört dakika daha bekletti. Sonra iddialaştık. Sonuç aslında çok netti, ben mail alabiliyor yollayamıyordum. Anlaşamadık. Biraz iddialaştık….
Not: Destek hattında çalışmak hiç kolay bir iş değil. İnsanın sinirlerinin iyi olması, her açtığı telefonu sanki çok iyi uyumuş, keyifle uyanmış biri gibi karşılaması gerekir. Eminim bu iş çok zordur, ama sinirli, iddialı konuşmak çözüm değildir.
Daha sonra Nokia’dan Tevfik bey ile yaptığım konuşmada bana kısa bir araştırma ile geri döndü. SMTP sunucularının dört farklı yöntemle koruma yaptığından bahsetti. Bu konuda yaptığı açıklama ise benim sunucumun sadece kullanıcı adı ve şifresi değil başka bir otantikasyon yöntemi kullandığı idi. Bu konuda Nokia’nın yeni programında bir düzenleme yapılacağını bildirdi. Sonuç olarak softcomca üzerinden SMTP sunucusu kullananların bunu şu an Nokia 7650 ile yapmaları mümkün değil. Ama Turk.net, Superonline gibi servis sağlayıcıların maillerini kullanabilmeleri mümkünmüş. Aslında bu iş için GPRS servis sağlayıcılarının (Aria, Turkcell, Telsim, Aycell) bir SMTP sunucu kurmaları ve IP kontrolü yapmaları belki de en doğrusu…
Bu araştırma sırasında aldığım yeni bilgiler arasında, Turkcell’in artık bütün hatlarında GPRS’i açtığı var. Yani artık kimse GPRS khattı açtırmak için nüfus kağıdının önlü arkalı fotokopisini istemiyor. Umarım bu uygulamayı hatları yurt dışına açmak için de gerçekleştirirler. Aycell ise faturalı hatlarda GPRS hizmeti veriyor. Web sitelerinde GPRS ücretsiz görünüyor.

Kısa Kısa

– Superonline ve Digiturk’ün yeni ürünü Skyrunner, herkes gibi beni de oldukça heyecanlandırdı. Aslında biraz Dexar’ın Baracuda’sını aratıyor olsa da genel bir bilgi almak istedim. Aslında oldukça cazip görünen sistemin içinde Digiturk giderlerine ek olarak bir modem alınması gerektiği bilgisini ancak biraz delince fark ettim. Evinde Digiturk olanlar için düşünülebilecek bir ürün gibi görünüyor ama modemin fiyatı da pek öyle yenilir yutulur cinsten değil.
– Spyware olduğu için biraz tartışmalı bir ürün olan Alexa, aslında oldukça başarılı bir uygulama. Yüklü olan bilgisayarların gezdikleri yerler hakkında bilgi alan bu program, hem sayfaları rank etmek için bu bilgiyi kullanarak Alexa kullanıcıları arasında oldukça başarılı bir ölçümleme yapıyor hem de kullanıcıların gezdiği sayfaları indeksleyerek üst internette iyi bir arama motoru verisine sahip oluyor. Geçenlerde bir arama için sitelerine girdiğimde oldukça altlarda şirketin bir Amazon şirketi olduğunu bildiren bir yazı gördüm. Bu satış işinden haberim yoktu ama Amazon yine son derece başarılı bir hareket yapmış. Kendilerini kutlamak lazım.
– Explorer’a eklenti olarak gelen ufak programları gerçekten çok beğeniyorum. Bunların arasında en çok dikkatimi çeken WebMap’di. Geçmiş zaman kullanmamın sebebi, bu projenin artık sadece kurumsal müşterilere hizmet verme kararı almış olması. Topology bilgisi ile internetin haritasını oluşturan sistem gerçekten başarılı bir arama yapma imkanı tanıyordu.
– Eski dost geri döndü. Ben bilgisayarın başından değilken yada ekrana düşünceli düşünceli bakarken, ekranımda uçan pencerelerden daha manalı görmeyi sevenlerdenim. Bu nedenle CNN’in Pointcast ismini verdiği ve Push teknolojilerinin moda olduğu dönemlerden kalma programı çok severdim. Bir ara bu programın bütün haklarını Infogate aldı ve programın tasarımını son derece değiştirdi. Şimdi ise yeniden eski tasarımı ile geri döndü. Yalnız artık paralı. İlk üç ay bir dolar, geri kalan aylarda ise toplam 49 dolar. Denemeniz için yedi günlük bir test sürümü mevcut. http://www.infogate.com

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir