Türkiye’nin lokomotifi GSM

Türkiye’nin üçüncü operatörü Aria, yarışa geç başlamasına rağmen farkı hemen kapatacak gibi görünüyor. Geçen haftalarda bir yıl içinde genişletmesi gereken kapsama alanını üç ayda bitiren şirket, şimdi gözünü daha yükseklere dikmiş gibi görünüyor. Aria’nın genel müdürü Giuseppe Farina ile yaptığımız söyleşide, genç, sanata ve kültüre önem veren hırslı bir iletişim şirketi karakteri hemen dikkatimizi çekiyor. Görüşme sırasında, takıldığımız noktaları ise müşteri hizmetlerini arayarak kontrol etmemizin sağlanması aynı zamanda Aria’nın kendine güvenen, güçlü hizmet anlayışını ortaya koyuyor.

1. Türkiye’deki mevcut operatörlerin altyapısını yeni operatörlerin kullanamaması Türkiye’ye neler kaybettirdi?

Yeni operatörlerin, mevcut operatörlerin altyapıyılarından faydalanamaması, Türkiye genelindeki cep telefonu kullanıcılarının, rekabetin getirdiği avantajlardan eşit şekilde yararlanamamalarına neden oldu. GSM sektörü, lokomotif sektörlerden biri olması nedeniyle ayrı bir önem taşımaktadır. Türk GSM sektörünün, dolayısıyla Türkiye’nin gelişmesi ancak eşit rekabet koşullarının sağlandığı bir ortamda oluşur.

2. Birçok yeni servisi bulan ve geliştiren Aria kobiler ve kurumsal yapılar için ne gibi çözümler üretiyor?

Faaliyete başladığı ilk günden itibaren Türk halkını GSM teknolojisinin en son yenilikleri ve avantajları ile tanıştıran Aria, bu sayede hem Türkiye’ deki GSM pazarına rekabetçi bir yaklaşım getirmiş hem de bilinçli bir kullanıcı grubu yaratılmasında önemli bir rol oynamıştır.

Bireysel yaklaşımlarımıza paralel olarak, Türkiye’de önemli bir yer teşkil eden KOBI’leri de hedefliyoruz. KOBI’lere hem cazip avantajlar, hem de mobil çözüm ihtiyaçlarına kaliteli çözümler sunuyoruz.

Bu amaçla, Aria olarak KOBI’lerin kendi aralarında ve sabit telefonlarla yapacakları aramalar için en uygun koşulları sunmakla kalmayıp, cep telefonu ihtiyaçlarını da, en çok tercih edilen cep telefonu modelleri ve en uygun koşullarla karşılıyoruz.

Kurumlar için de pek çok hizmet sunuyoruz. On ve üzeri hat kullanan tüm kurumlar için uygulanan AriaNokta-Kurum, iş hayatını kolaylaştırmak için geliştirilmiş, uygun fiyatlar sunan bir paketimiz. AriaNokta-Kurum ile, kurumlar şirket içi görüşmelerde çeşitli indirimlerden, kısa numara ile arama gibi kolaylıklardan yararlanabiliyorlar. İlk defa Aria ile özel fatura ve sözleşme indiriminden yararlanabiliyor ve uygun fiyatlarla cep telefonu alabiliyorlar.

Başka bir hizmetimiz olan Kurumsal SMS ile kurumlar kendi müşterilerine veya çalışanlarına toplu olarak bilgilendirici ya da kutlama içerikli SMS gönderebiliyorlar. Ayrıca logo, melodi gönderimi ve çift yönlü SMS gönderimi gibi seçeneklerimiz de mevcut.

GPRS hizmetimiz ise internet ve intranet’e en hızlı şekilde erişimi sağlıyor. Bu hizmetimiz sayesinde cep telefonu üzerinden e-posta ve dosya transferi, internette arama yapma gibi çeşitli uygulamaları, bilgileri sıkıştırarak yapmak mümkün oluyor. PC ve PDA uygulamaları hızlı ve ucuz bir şekilde gerçekleştiriliyor.

MobilOfis uygulamamız sayesinde WAP özelliğine sahip telefonlar ile e-posta alıp gönderip, önemli adresleri, günlük iş programını görmek mümkün oluyor.

Bir başka hizmetimiz de TekNumara. TekNumara ile e-posta, faks, SMS ya da sesli mesajlar tek bir posta kutusunda toplanıyor ve kolay erişim sağlanıyor.

GSM Çağrı Merkezi Aria’nın kullanıcılarına sunduğu bir diğer hizmet. GSM Çağrı Merkezi ile kurumların 444 ile başlayan kurum çağrı merkezi numaralarının Aria kullanıcıları tarafından doğrudan ve uygun fiyatlarla aranması sağlanıyor. Böylece şirketler müşterilerine hizmet ve bilgiyi kolaylıkla ulaştırıyor.

Aria bankacılıkta da önemli bir hizmet veriyor. AriaMobilPos hizmetimiz ile şirketlerin Aria Sim Kartlı kablosuz bir kredi kartı terminali ile tahsilat yapmasına olanak sağlıyoruz. Bir yere bağlı olmadan, banka tarafından temin edilen taşınabilir AriaMobilPos cihazıyla özellikle elden teslimatlarda tahsilatlar anında kredi kartı ile yapılıyor.

AriaATM hizmetimiz ile ise, AriaGPRS+ altyapısını kullanarak sim kartlı ATM’ler sayesinde istenilen bölgeye ATM makinesi yerleştiriliyor. Kablosuz ATM’lerin banka merkezi ile kesintisiz ve daha az maliyetli iletişimi sağlanıyor.

Aria kullanıcısı kurumlar, kendi saha ekiplerini takip edebiliyor, personelin doğru yer bilgisine kolayca ulaşıp ekibi bu yer bilgisi doğrultusunda yönetebiliyorlar. Bunların haricinde kurumların isteyebileceği her türlü mobil telekom uygulamaları konusunda, kuruma özel çalışmalar yaparak, onların iş süreçlerini kolaylaştırmak suretiyle, projeler geliştirmek de sunulan hizmetlerin içindedir.

3. Ekstra kart ile başlayan gençlere yönelik çözümlerinizi nelerle devam ettireceksiniz?

Aria, Extra Card ile İtalyan ortağı TIM’in en beğenilen servislerinden birini Türk GSM sektörüne getirdi. Türkiye’de bir ilk olan Extra Card’la, Aria faturasız hat aboneleri ekstra imkanlardan yararlanıyorlar. Extra Card, abonelerin karşısına farklı dönemlerde farklı fırsatlarla çıkıyor.

ExtraCard’ın yanı sıra, özellikle gençlere ve üniversite öğrencilerine yönelik yeni servislerimiz de olacak. Yaptığımız tanıtım kampanyalarında servis ve promosyonlarımız gençler ve öğrenciler tarafından çok büyük ilgi gördü.

4. GPRS üzerinden SMS sisteminin getirileri neler olacak?Teknik ve ekonomik yönden bu servisiniz avantajları nelerdir?

GPRS üzerinden SMS servisinde, abonelerimiz yoğun bir şekilde kullandıkları kısa mesaj servisini yarı fiyatına ve daha hızlı bir şekilde gönderebilmektedir. Bu servisimiz sayesinde, yeni nesil telefonların pazardaki penetrasyonlarını arttırıp, kullanıcıların yeni teknoloji uygulama alışkanlıklarını hızlandırmayı düşünmekteyiz.

5. Yeni reklam kampanyanızda kullandığınız sloganınız ‘iletişim sanattır’ı biraz açar mısınız?

Aria, Türkiye’nin demografik yapısına paralel, genç bir abone kitlesine sahip.Toplumun hangi kesiminden olursa olsun, genç ve genç düşünenlere yönelik bir hizmet politikası güdüyor ve bunu da “”sanat””la ortaya koyuyor. Sanatın birçok farklı dalı, uygulaması bulunuyor ve çok geniş kiltlelere hitap ediyor. Sanat, içimizde, farkedemediğimiz güzellikleri ortaya çıkarıyor. Aria da hizmetlerinde sanat ve iletişimi birleştiriyor.

Aria, GSM sektörüne girdiği ilk günden beri, yenilikçi servislerini yüksek teknolojisiyle birleştirerek abonelerine yaratıcı çözümler sunuyor. Aria, iletişimi sanat olarak görüyor… Çünkü sanat, yaratıcılığın vücut bulmuş halidir. Biz de bu nedenle iletişim stratejimizdeki yeni dönem sloganımız olarak “”İletişim sanattır””ı seçtik…

6. İş bankası ile geliştirdiğiniz uzaktan bankacılık hizmetlerini ve teknolojisini anlatır mısınız?

Aria, MobilBanka servisi ile bütün bankacılık işlemlerini mobil ortamda kullanıcılarına sunmakta, diğer taraftan bankalar için yeni bir iş kanalı açmış bulunmakta. Bu, bankacılık sektörü açısından da önemlidir.

Aria abonesi olan İş Bankası müşterileri, bu servisle, finans haberlerini (online repo, yatırım fonu, tahvil, Döviz, Hisse Senedi, faiz oranları bilgilerini), Vadeli/Vadesiz hesap bakiyelerini, kredi kartlarını, faturalarını (elektrik, su, telefon, vb.), yatırım portföylerini kontrol edebilecekler. Ayrıca güvenli bir ortamda havale, EFT, fatura ödeme, hisse senedi alma/satma gibi bankacılık hizmetlerini cep telefonlarından istedikleri yerden yapabileceklerdir.

Burada önemle üzerinde durulması gereken konu güvenlik ve teknoloji altyapısı. Uzun çalışmalar sonucu oluşturulan özel güvenlik algoritması, 3DES teknolojisi ile birleştirilerek SIM kartlara yüklendi. Böylece sistemin güvenirliği tamamen sağlanmış oldu.

7. Bu servis diğer operatörler tarafından nasıl karşılandı?

Bu servisin hizmete girmesiyle Bankacılık sektöründeki Mobil Güvenlik ile ilgili endişelerin ciddi anlamda ortadan kalktığını görmekteyiz. Diğer bankaların da bu iş kanalını kendi müşterilerine sunmak için talepleri var. Bu konu da çalışmalarımız devam etmekte. Tabi bu servis, diğer operatörleri de harekete geçirdi.

8. Aria’nın telefon satışı yapma şekli nedir?

SIM kartın yanısıra telefon cihazı satışını da distribütör kullanmadan satış kanallarına gönderen tek operatör Aria… Exclusive mağaza dizaynlarına sahip bayi teşkilatımız, flagship mağazalarımız ve anlaşmalı dayanıklı tüketim mağazaları ve zincir mağazalarda yer alan Corner’larımızla, telefon cihazı ve SIM kart satışları yapıyoruz. Aria’nın sunduğu servisler ve cihazların özellikleri konusunda çok iyi eğitilmiş olan çalışanlarla, müşterilerimizi bilgilendiriyoruz. Cihaz portföyümüzü periyodik olarak yenileyerek, Nokia, Sony Ericsson, Siemens, Motorola ve Telit firmalarının en yeni ve en ileri teknolojiye sahip ürünlerini, kendi belirlediğimiz kampanyalarla daha uygun fiyatlarla satıyoruz.

9. Test ettiğiniz cihazlardan servislerinize uyum göstermeyenler konusunda ne gibi çözümler uyguluyorsunuz?

Öncelikle cihazlar, USSD ve Simtoolkit uyumlu olmasına özen gösteriyoruz. Cihazlar üreticiden alınıp, Aria Network Departmanı’na test edilmek için gönderiliyor. Ürünün kullanım kılavuzunda belirtilen özelliklerinin çalışıp çalışmadığı ve Aria servisleri ile uyumluluğu test ediliyor. Herhangi bir problem oluşursa, Aria teknik bölümü ile üretici firmanın teknik bölümü biraraya getirilip uygun bir software bulunmaya çalışılıyor. Eğer bu şekilde bir çözüm bulunamaz ise, sözkonusu ürün portföye dahil edilmiyor.

10. Aria abonelerinin taleplerine nasıl cevap veriliyor? Bu taleplerin yerine getirilme oranı nedir? (Benim yaşadığım 7650 Nokia’nın SMTP sorununda ARIA kendi server’ını kurdu)

Abonelerimiz talep ve şikayetlerini ücretsiz olarak cep telefonu, sabit telefon, faks ve e-mail yolları ile AriaMerkez’e iletiyorlar. Bu talepler sistemlerimize kaydediliyor ve abonelerimizin istekleri on-line olarak sonuçlandırılmaya çalışılıyor. Ariamerkez’de taleplerin tek aramada on-line çözümlenme oranı %80’dir ve bu müşteri hizmetleri sektöründe çok yüksek bir orandır. Müşteri teleplerinin on-line sonuçlandırılamaması durumunda, müşterilerimize geri dönerek kendilerine haber veriyoruz, başka taleplerinin olup olmadığını soruyoruz. Eğer müşterilerimizin ürün ve süreçlerimizle ilgili önerileri varsa bunlar ilgili departmanlara iletilerek uygun görülmeleri durumunda hayata geçiriliyorlar. Bu şekilde hayata geçirilmiş müşteri talepleri sıkça görülmektedir. Müşterilerimizle iletişimimizi yüksek seviyede tutarak müşteri hizmetlerinde arzu ettikleri kaliteli servisi kendilerine sunma imkanı buluyoruz.

11. Kurduğunuz yeni servislerin kopya edilmesi sizi rahatsız ediyor mu?

Operatörlerin abonelerine en iyi hizmeti sunmak için servis geliştirmeleri ve bu servislerin rakipler tarafından kopyalanmalarını doğal olarak değerlendiriyorum… Ancak, Aria olarak öyle servislerimiz var ki, bunlar hala rakiplerimiz tarafından hala kopyalanamadı. Çünkü bu servisler çok yüksek teknolojik altyapı ve bilgi birikimi gerektiriyor. Örneğin, sektöre giridğimiz ilk günlerde sunduğumuz AranBataria servisimiz… AranBataria ile faturasız hat sahibi Aria aboneleri, hiçbir şey yapmadan, sadece aranmaları karşılığında bonus kazanıyorlar. Ya da InfoMobil+… Bu servisimiz ile tek numara (*100#) tuşlayarak menüye girip istedikleri bilgiye ulaşabiliyorlar. AranBataria, InfoMobil+ gibi örnekleri çoğaltmak mümkün… Bu gibi servislerimiz, gerektirdikleri altyapı yatırımı ve teknolojik bilgi birikimi sebebiyle iki yıldır kopyalanamayan servislerimizden birkaçı…

12. Aria Türkiye’nin tümünü ne zaman kapsayacak?

Aria, 3 yıl içinde tamamlaması gereken yükümlülüğünü, lisans anlaşmasında belirtilen tarihten çok daha kısa süre önce, sadece 1 yılda tamamladı. Bugüne kadar kapsama alanı konusunda verdiğimiz tüm sözleri tuttuk. Ege ve Akdeniz sahillerindeki kapsama alanımızı tamamladık. Çok kısa bir sürede Türkiye nüfusunun %65’ine ve 260 merkeze ulaştık.

Türkiye’nin tümündeki kapsama alanı çalışmalarımızı en kısa zamanda tamamlayıp cep telefonu kullanıcılarının Aria’nın avantajlarından faydalanmalarını sağlayacağız. Bugüne kadar başardıklarımız, gücümüzün ve Türk GSM sektöründe ana oyunculardan biri olmak yönündeki azim ve kararlılığımızın açık bir göstergesidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir