Sofistike Teknolojiler

atif-unaldi3Hiç unutmuyorum 90’ların başlarında, bu ülke ciddi bir yenilikle tanıştı. Herkes elindeki çanta şeklindeki araç telefonlarını bıraktı ve ona göre daha küçük ama şu an için çok büyük olan, cep telefonlarına geçti. O zaman için büyük görünmekle birlikte, önemli bir yenilikti. Türk halkı kısa sürede telefonun yararlarını algılayıp, kullanmaya başladı.İşte o günden bu yana, cep telefonu abonesi her gün geometrik oranlarda arttı. Artık çoğu insan cep telefonu kullanıyor, bunu bir lüksten çıkarıp hayatının bir parçası haline getiriyor.

Geçenlerde bir yemekte uzun süredir iş yaşamında bulunan bir dostum, yanımızdaki genç dostumuza, “Sen bilmezsin, Türkiye’de eskiden telefon almak istersen başvurunu yapardın, yıllar sonra bağlanırdı, siz o zorlukları hiç yaşamadınız” diye takılıyordu. Türkiye 90’lardan bugüne ciddi yol aldı.

GSM operatörleri Türkiye’ye ilk geldiğinde trafik ve yol durumunu kısa mesaj olarak alacağız dediğimizde, birçok ünlü işadamına ütopik gelmişti. fiimdi görüntülü olarak anlık yol durumunu izleyebiliyoruz.

Teknolojinin bazı kırılma noktaları var tabii.Şimdi tam da bu noktanın üzerindeyiz. Başbakanlık Müşaviri, değerli medya hocası Nabi Avcı’nın dediği gibi internet spermatik bir teknoloji. Yani bulunduğu ortamı, etrafında kendisiyle iletişen teknolojileri ciddi anlamda değiştiriyor.

Mobil dünya ile internet teknolojilerinin birleşmesinin en önemli kırılımı olan 3. nesil de bir çok teknolojiyi ve daha önemlisi yaşam tarzını değiştirecek. Örneğin, televizyonda bir programı
izleyememek, “elektrikler kesik olduğu için ödevimi yapamadım” demek gibi mazeretler demode
olacak. Mobil cihazınız, sadece bir eğlence aracı değil ciddi bir bilgi kaynağı haline gelecek.

Bu cep telefonlarını kişisel asistan noktasına biraz daha yaklaştıracak.

Bu arada spermatik bir teknoloji olan internet, mobil dünya ile medyayı bu kadar yakınlaştırırken mevcut medya izleme analizlerini de ortadan kaldıracak. Rating cihazları için örneklem grupları yerine tam sayıyı almak mümkün olacak.Kanallar yayınlarındaki izleyici oranlarının, dalgalanmalarını bir gün sonra değil hemen o an görebilecekler. Bu da daha dinamik ve interaktif bir yönetime sahip olmalarını sağlayacak. 3. nesil ve mobil internet ile güçlendirilmiş bir medya, daha dinamik daha ölçülebilir olacak. Medya’nın bir numaralı destekçisi reklamveren için de hayat daha kolaylaşacak. Reklamveren izlenmeyen reklamlar için para ödemekten kurtulacak.

Algılanma ve marka değerinden çok, doğrudan satış reklam kampanyaları gerçekleştirebilecek. Sadece değişen algı ve marka gücünü değil, reklamın alım etkisi yapıp yapmadığını da kontrol etme olanağı bulacak. Üstelik bunu yaparken örneklemlerle tüme varmak yerine, tam sayıyı biliyor olacak. Hata payı gittikçe azalacak.

3. nesil ile birlikte, internet de güçlenecek. Özellikle e-iş yapan şirketlerin ulaşım oranlarını artıracak. Bu nedenle kriz ortamlarını, mantıklı yatırımlarını değerlendirmek isteyen bütün yatırımcılara, e-iş yapmanın tam zamanı olduğunu söylüyorum. Zira internet artık yepyeni bir ziyaretçi kitlesine sahip. ‹şin en güzel tarafı bu kitle monitörün önünden kalkamayan, hareketsiz bir kitle değil. Hareket ediyor, yaşıyor, tepki veriyor. Doğru yaşayan modern bir toplum …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir