İşadamının internet kullanım profili

businessman_pc1Ericsson ve CNN tarafından gerçekleştirilen bir tüketici davranışı araştırması, üst düzey iş adamlarının, seyahat halindeyken gittikçe artan bir oranda internete eriştiğini ortaya koyuyor. CNN.com, CNN.com/international ve CNNmoney.com web siteleri yoluyla online olarak gerçekleştirilen araştırma, CNN online tüketicileri arasında global olarak 1094 katılımcı tarafından gerçekleştirildi. Sonuçlar, CNN’in online izleyicilerinin bölgesel yapısını gösteriyor.

“Video içeriklerini paylaşanların yüzde 66’sı 45 yaş üzerinde”

Üst düzey yöneticiler, gittikçe artan bir şekilde dizüstü bilgisayarlarda, masaüstü bilgisayarlarda ve mobil cihazlarda TV izlemeye başladı. Araştırmaya göre,  daha fazla iş lideri, kullanıcılar tarafından oluşturulan video içeriklerini paylaşıyor. Araştırmanın göze çarpan sonuçları ise şöyle:

• Mobil internet ile katılanların  yüzde 56’sı, örneğin seyahat halindeyken mobil bir cihaz ve kablosuz LAN yoluyla online içeriğe erişiyorlar. Bu trend, gittikçe artan sayıda üst gelir grubundan tüketicinin ev ve ofis ortamları dışından internete eriştiğini gösteriyor.

• CNN’in online global izleyicilerinin dörtte üçü ( yüzde 73), kullanıcıların ürettiği video içeriğini paylaşıyorlar. Kullanıcıların ürettiği video içeriğini paylaşanların  yüzde 66’sı, bu aktivitenin gençler için olduğu yolundaki kanının tersine, 45 yaşın üzerindeler. Çalışmaya katılanların üçte biri (yüzde 29) mobil telefonları ile video parçalarını kaydediyorlar. Bu “vatandaş gazeteciler”in sayısının ve video paylaşımına izin veren sosyal platform sayısının gittikçe artmasına karşılık, video içeriğini paylaşan katılımcıların  yüzde 16’sı bunu diğer dijital topluluk üyeleri ile yapıyorlar.

• Araştırmaya katılanların yüzde 67’si, son üç-dört yılda PC’de (masaüstü veya dizüstü) TV izleme deneyiminin arttığını, dörtte biri de aynı süreçte mobil cihazlarda TV izleme deneyiminin arttığını söylüyorlar. Esneklik ( yüzde 71) veya gözden kaçan içeriğin yakalanması ihtiyacı ( yüzde 51), PC’de TV içeriğini izlemek için ana neden olarak gösteriliyor.

• Markalı web siteleri, TV içeriğine online olarak erişen katılımcılar için en popüler online hedefler. Yayıncı web siteleri (yüzde 60) TV içeriğine online erişim için 1 numaralı seçenek olarak ortaya çıktı. Bunları, YouTube gibi video paylaşım sitelerindeki yayın bölümleri ( yüzde 13) izliyor.

• CNN’in global izleyici topluluğunun en popüler izleme aracı TV olarak kalıyor. Yüzde 35’lik kesim bir haftada 10 saatten daha fazla TV izlerken, PC ( yüzde 9) ve mobil cihazlarda ( yüzde 5) bu kadar süre izleme oranı oldukça düşük.

Leave a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir