IBM, İzmir’de yeni “Olağanüstü Durum Merkezi”ni açtı.

IBM, artan talepler doğrultusunda, İzmir’de, gelişmiş veri merkezi
yeteneklerine ve işyeri kurtarma teknolojisine sahip yeni bir
Olağanüstü Durum Merkezi açtı. Şirketlerin kritik bilgilerini korumak,
olağanüstü durum halinde kurtarmak ve kesintisiz hizmet sunmak
amacıyla tasarlanan yeni merkez, IBM’in 1995 yılından bu yana hizmet
verdiği İzmir’deki mevcut Olağanüstü Durum Merkezi’nin yerini aldı.
Yeni merkezin sahip olduğu teknolojiler, güvenilirlik ve yüksek
performansın yanı sıra, enerji verimliliği de sağlıyor.

Olağanüstü Durum Merkezi; IBM’in, “çevreci” yaklaşımla yenilemek ve
optimize etmek hedefiyle dünya çapında yatırım yaptığı 13 merkez
arasında yer alıyor. Merkez, şirketlerin, işlerini olağanüstü durumlar
dahil her koşulda kesintisiz olarak yürütebilmesine imkan veren,
kendileri için özel tasarlanmış iş sürekliliği ve esnekliği hizmetleri
sunuyor. Merkez, şirketlere, sadece değerli verileri güvenle
saklamalarını değil, aynı zamanda bir bilgiişlem aygıtı ve internet
bağlantısı olan her yerden çalışmaya devam etmelerini sağlayacak
teknolojiler sunuyor.

Merkez, son teknolojiyle tasarlanmış 4.000 m2’lik alanıyla, IBM
altyapısı olan veya olmayan sunucuların yanı sıra depolama
teknolojilerini de barındırıyor. Yedek güç kaynağına sahip merkez,
elektrik şebekesi desteği olmadan minimum 48 saat kesintisiz
çalışabilme imkanı sunuyor. Depreme dayanıklılığı Dokuz Eylül
Üniversitesi tarafından onaylanan yeni merkez binası, Türk-Avusturya
yapımı ve ödüllü mimari projesiyle dikkat çekiyor. Factory Mutual
Global* onaylı yangın söndürme sistemine sahip binanın veri merkezi,
dış patlamalara karşı korumalı hasır çelik duvarlardan oluşuyor.

Merkezin hizmet verdiği müşterilerden Bankalararası Kart Merkezi’nin
Teknoloji Hizmetleri Direktörü Ercüment Büyükşumnulu, “BKM, yüklendiği
kritik misyon gereği Ulusal Switch Sistemi ve diğer hizmet
sistemleriyle, 28 özel ve kamu bankasına 7×24 kesintisiz bilgiişlem
hizmeti vermek amacıyla alternatif çözümler sunuyor. Kartlı ödeme
sistemlerinin devamlılığı açısından, BKM’nin verdiği bilgiişlem
hizmetlerinin devamlılığı da büyük önem taşıyor. Bu bağlamda, BKM
olarak, 1995 yılından beri IBM Olağanüstü Durum Merkezi ile
çalışıyoruz. Merkez, başta sunduğu altyapı olmak üzere, çalışma
ortamı, güvenliği ve destek hizmetleriyle BKM’nin yüklendiği misyonu
yerine getirmesi için ideal bir ortam sunuyor.” dedi.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan IBM Türk Genel Müdürü Michel Charouk
ise, “IBM’in yeni Olağanüstü Durum Merkezi, müşterilerimizin artan iş
gereksinimlerini karşılamak ve işlerini olağanüstü durumlar dahil her
koşulda kesintisiz yürütebilmelerini sağlamak amacıyla tasarlandı.
IBM, iş sürekliliği ve esnekliği hizmetleri alanında sahip olduğu 40
yılı aşkın deneyim ve dünya çapında 150’yi aşkın olağanüstü durum
merkeziyle, bu alanda geniş bir sektör bilgisine sahip bulunuyor.
İzmir’de bugün faaliyete geçmesinden büyük heyecan duyduğumuz yeni
merkezimiz, sadece Türkiye için değil, Orta ve Doğu Avrupa bölgesi
için de öncü bir rol oynuyor. Taşınmanın, tüm müşterilerimiz için
avantajlı bir dönemin başlangıcı olacağını düşünüyoruz.” dedi.

*Factory Mutual Global; müşterilerinin risk yönetimi amaçlarına destek
veren, dünyanın önde gelen ticari sigorta şirketlerinden biridir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir