Türkiye’de bir ilk!

Vodafone, Türkiye’nin 3G+ teknolojisine geçişinin 1. yıldönümünde, mobil interneti yaygınlaştırmak için, Vodafone markalı 3G’li akıllı telefon “Vodafone 840”ı ayda 1 TL’ye pazara
sunuyor.
Vodafone’dan “herkese 3G+, herkese mobil internet”
Türkiye’nin ilk operatör markalı 3G’li telefonu Vodafone 840’ın tanıtımının Orhan Gencebay
ile birlikte yapıldığı basın toplantısında konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı
Serpil Timuray, “Vodafone Türkiye olarak, 3G+’ın lansmanının 1. yılını geride bırakırken,
önümüzdeki dönem için yepyeni, vizyoner bir 3G programını devreye alıyoruz: mobil interneti
Türkiye’de yaygınlaştırmak, dileyen herkese, her an, her yerden internetin faydalarını
sunmak amacıyla, yepyeni bir dönem başlatıyoruz. ‘Herkese mobil internet’ misyonuyla
çalışacağımız bu dönemde, 3G+ teknolojisine ülkemizde yaşayan herkesin ulaşabilmesi
ve faydalanabilmesi için altyapı yatırımlarımıza devam etmeyi ve maddi erişilebilirliliği
kolaylaştırmayı ve kusursuz bir kullanıcı deneyimi sunmayı hedefliyoruz,” diye konuştu.
Vodafone’un 3G+ Yatırımları
Timuray, “Yaklaşık 1 yıl önce, 30 Temmuz 2009 tarihinde, 5 kıtada, 16 ülkede yıllardır
sunduğumuz 3G teknolojisindeki global birikimimizi Türkiye’ye aktararak geliştirdiğimiz
ve 3G+ adıyla markalaştırdığımız hizmetlerimizi 81 ilimizde eş zamanlı başlatmıştık. 3G+
hizmetlerimizde, global kalitemiz, ileri teknolojik altyapımız, tüketici vaatlerimizle “müşteri
memnuniyetinde fark yaratmaya” odaklandık. 2009-2010 mali yılımız için daha önce
bütçelediğimiz 1.3 milyar liralık yatırımımızı 1.5 milyar TL’ye çıkartırken, Bilgi Teknolojileri
Kurumu’nun yayımladığı rapora göre sektörümüzün 2010 yılı ilk çeyreğinde 303 milyon TL ile
tüm rakiplerimizden daha fazla yatırım yaptık. Geçtiğimiz 3 yılda teknoloji altyapımızı 3 katına
çıkartırken, yalnızca 3G teknolojisini desteklemek için 1 yıl içinde 4400’e yakın baz istasyonu
kurduk. Bugün itibarıyla 3G’de Türkiye’nin 81 ilini ve nüfusumuzun yüzde 70’ini kapsıyoruz.”

Her Gelir Grubuna mobil internet

Timuray, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de her gelir grubundan tüketicimizin, beklentileri
ve bütçeleri doğrultusunda çağın bu en büyük nimetinden yararlanmasını sağlamak
Vodafone olarak bizim kurumsa
l sorumluluğumuz. Biz, mobil iletişimin en hızlı gelişim

gösterdiği internet ve multimedya alanlarında üstün yeteneklere sahip 3G’li telefon “Vodafone
840”ı ayda 1 TL’ye müşterilerimize sunarak, bu konudaki irademizi açıkça ortaya koyuyoruz.
Müşterilerimizin gösterdikleri yoğun ilginin ve güvenin Vodafone Grubu bünyesinde yarattığı
memnuniyetin bir ifadesi olarak, Türkiye’ye daha birçok ‘ilk’i ve yeniliği birbiri ardına sunuyor,
Türkiye ve 3G teknolojisine olan inancımızı bir kez daha gösteriyoruz:”

Vodafone Markalı Telefonlar şimdi Türkiye’de

Toplantıya katılan Vodafone Grubu Terminal Portfoyü Global Genel Müdürü Vik Patel de,
dünyanın en büyük mobil iletişim şirketi olarak birçok alanda öncü olduklarını, operatör
markalı cep telefon pazarının da Vodafone’un öncülüğünü ve liderliğini sergilediği önemli bir
alan olduğunu belirtti.
Vodafone’un, faaliyet gösterdiği birçok ülkede, tüketicilerin mobil iletişim ihtiyaçlarını
karşılayabilecek Vodafone markasını taşıyan ya da taşımayan çok geniş yelpazede cep
telefonunu, kaliteyi en önde tutarak, kullanıcılara çok cazip abonelik koşulları, uygun fiyatlara
sunmayı ilke edindiğini söyleyen Patel, “Türk tüketicisinin de birçok ülkedeki kullanıcılarla
aynı şartlara, Vodafone’un gücü ve birikimiyle sahip olmasını, Türkiye’ye verdiğimiz önemin
bir diğer kanıtı olarak değerlendiriyoruz,” dedi.
Vodafone markalı telefonlar tüm dünyada ileri teknolojisi ve erişilebilir fiyatları ile büyük ilgi görüyor
Vodafone markalı telefonların 2006 yılında pazara sunulduğundan bu yana tüm dünyada 26 milyon kullanıcı tarafından tercih edildiğini anlatan Patel, şunları söyledi:
“Sadece 2009-2010 mali yılında bu rakam 4,8 milyon adet olarak gerçekleşti. Bunların %55’i
düşük fiyatlı, girişi seviyesi cep telefonları. 3G’li akıllı telefonlar ise henüz çok yeni bir
kategori, ancak en hızlı büyümeyi akıllı telefon segmentinde görüyoruz. Bunda Türkiye’de
olduğu gibi 3G teknolojilerinin hızla devreye girmesi, data servislerinin çeşitlenmesi ve akıllı
telefonların multimedya yeteneklerinin güçlenmesi gibi faktörler etken. Türkiye gibi çok genç
bir nüfusa ve çok gelişmiş cep telefonu kullanım modellerine sahip gelişmiş bir pazarda,
tüketici tercihleri açısından, operatör markalı cep telefonu kategorisine bir akıllı telefon
modeli ile girmemizden daha iyi bir seçenek olamazdı.”
Patel, Vodafone 840’ın 3G destekli akıllı telefon uygulamala
rı özelliklerine sahip bir telefon

olarak tüketicilerin beklentilerine en iyi şekilde cevap vereceğine inandıklarını kaydetti.
Patel, “Vodafone olarak, Türkiye’deki tüketicilerin tercihleri ve beklentileri doğrultusunda,
pazarın da ihtiyaçlarını göz önüne alarak, mevcut portföyümüzü Vodafone marka cep
telefonu ve akıllı telefonlarla daha da genişletmeyi ve geliştirmeyi hedefliyoruz,” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir