arama motorlarında daha hızlı yer almak isteyen firmalara 5 önemli ipucu!

Arama motoru, sunucularında bulunan ufak bir tarayıcı ile firmaların web sitesini ziyaret ediyor ve mevcut içeriğe göre söz konusu firmayı belirli kelimelerle eşleştiriyor. Bu sayede internet üzerinde bir arama yapıldığında firma ilgi derecesine göre arama sonuçları arasında yer alıyor. Ancak daha.net, bir web sitesinin içeriğinin güncellenmesi ile arama motorunun siteyi ziyaret ederek indekslemesinin aynı anda olmadığına da dikkat çekiyor. Dolayısıyla bir firmanın, web sitesini, indekslenme süresini değiştiren başlıklara göre hazırlaması halinde söz konusu site arama motoru tarafından çok daha hızlı bir şekilde kataloglanıyor.

daha.net’in belirlediği 5 ipucu şöyle:

1. Web sitesinin yapısı

Firmalara, web sitesinin alt sayfalarının arama motoru tarafından okunabilir olduğundan emin olmalarını öneren daha.net, bir site haritası yapmanın bu noktada büyük fayda sağlayacağını ve bu site haritasına ana sayfa üzerinden bağlantı verildiği takdirde arama motorunun haritaya daha kolay ulaşabileceğini belirtiyor. Bunun yanı sıra web sitesinde 3-4 aşamada ulaşılabilen sayfalardan önemli olanlara ana sayfadan bağlantı vermek de bu sayfaların kataloglanma süresini kısaltıyor.

2. Bağlantı oluşturulması

Arama motorlarının sonuç sayfasındaki sıralamalar için dışarıdan gelen bağlantı sayısına çok önem verdiğine dikkat çeken daha.net, firmalara, özellikle web sitesine yeni eklenen sayfalara özel bağlantılar oluşturmasını öneriyor.

3. Oturum ID’lerinin kaldırılması

Bazı arama motorlarının robotları standart tarayıcılar için kullanılabilecek oturum kimlikleri gibi teknolojileri desteklemediği için bunları ayrı sayfalar olarak görebileceğini vurgulayan daha.net, bu nedenle web sitelerinin olabildiğince basit tutulması gerektiğini belirtiyor. Web sitesinde çok karmaşık bir sistem çalıştıracak olan firmalara bu karmaşıklığı robots.txt dosyası ile gizlemelerini öneren daha.net, bu sayede hangi arama motorlarına izin verileceği ve site haritasının nerede olduğu gibi önemli bilgilerin de bu robotlara bildirilebileceğinin altını çiziyor.

4. Metinler resimlerin içine gömülmesin

Bazı arama motorlarındaki robotları resimlerin içindeki yazıları okuyamadıklarından hareketle daha.net, firmalara, başta bağlantılar olmak üzere mümkün olan tüm noktalarda metin kullanmasını tavsiye ediyor.

5. Dinamik URL’lerden uzak durmak gerek

daha.net, her ne kadar arama motorlarından bazıları dinamik sayfa adreslerini anlayabilse de, statik sayfaların her zaman için daha çok sevildiğine dikkat çekerek bir firmaya ait web sitesindeki sayfalar dinamik bir biçimde oluşturulsa dahi statik bağlantılar belirlenmesi gerektiğini vurguluyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir