İnternet’i en iyi kim kullanıyor?

Geçen haftalarda sevgili Ersan Özer’in harika “how-to” projesi uzman.tv’deki kayıtlarıma bakıyordum. Belki benim rekorun  değil ama özellikle iptv hakkında yaptıkları röportajlar oldukça fazla izlenmiş. Tabii insan bir anda acaba hangi videolar daha çok izlenmiş demeden geçemiyor. Zira “how-to” siteleri, sosyal ağlar, video paylaşım siteleri gibi ipten saptan içerikler üretmiyor. Referans değeri taşıyan bilgiler içeriyor. Bu nedenle de izleyici için tatminkar bir ikna sürecine sahip. Yani sözün kısası, uzman.tv’deki videolarımı seyredip beni arayan yurtiçi ve yurt dışından çok kişi oldu.Durum bu olunca, ben de uzman.tv’deki hangi videoların seyredildiğini ciddi şekilde merak ettim. Allahtan Ersan bu konuda bir link vermiş. Sitenin en üstünde en çok izlenenler bölümü var. Üşenmedim baktım. Bir bilgi sitesinde en çok rağbet gören içerik neydi? Tüm zamanların en çok izlenen ilk on videosu hangileriydi?
Şimdi size çok ilginç bir bilgi veriyorum. En çok izlenen on video:

  1. Hamileliğin 8. ayında anne karnında bebek ne durumdadır.
  2. Hamileliğin 9. ayında anne karnında bebek ne durumdadır.
  3. Hamileliğin 6. ayında anne karnında bebek ne durumdadır.
  4. Hamileliğin 4. ayında anne karnında bebek ne durumdadır.
  5. Hamileliğin 5. ayında anne karnında bebek ne durumdadır.
  6. Hamileliğin 7. ayında anne karnında bebek ne durumdadır.
  7. Hamileliğin 3. ayında anne karnında bebek ne durumdadır.
  8. Hamileliğin 2. ayında anne karnında bebek ne durumdadır.
  9. Hamileliğin 1. ayında anne karnında bebek ne durumdadır.
  10. Hamileliğin son ayında anne karnında bebek ne durumdadır.

Üstelik, öyle bir iki kere değil milyon kere seyredimler var…
Seminer ve toplantılarımda kadınların erkeklere göre interneti daha etkin ve başarılı kullandıklarını mütamadiyen söylüyordum. Bunun Türkiye için de geçerli olduğunun en güzel örneği uzman.tv. En çok izlenen onüçüncü video ise; “Galatasaray Fenerbahçe’yi 7-0 nasıl yendi”… Bu kadar olta ve dikkat çeken başlığa rağmen bu konu ancak  onüçüncü sırada yer bulmuş.
Yani internetin en ciddi kullanıcıları kadınlar. comScore’dan gelen bir araştırma da özellikle sosyal mecraları kadınların erkeklere göre daha doğru ve daha fazla kullandıklarını gösteriyor. Tabii kadınlar sadece bilgi almak için değil, deneyimlerini paylaşmak için de interneti kullanıyorlar. Bu bize artık internet üzerindeki satış ve pazarlamanın da neden “seks satar” mantığından referans satışlarına yönlendiğini açıklıyor.
Zaten erkeklerin çözümcü kadınların ise paylaşımcı olduğunu bilen herkes, hemen hemen her sitede bulunan moda “paylaş” linkinin kadınların içgüdülerine ne kadar yakın olduğunu rahatlıkla görür.
İşin ilginç yanı, yine comScore bilgilerine göre dünyada kadınların erkekten fazla internet kullandıkları bazı ülkeler de var. Mesela Hong Kong.. Daha ilginci erkek ve kadın kullanıcı sayılarının en yakın olduğu kıtaların başında asya pasifik geliyor.
Yani artık kadınlar erkeklerden daha iyi internet kullanıyor. Çok ilginçdir ki kadınlar interneti sorunlarına çözüm oluşturmak için kullanırken, erkekler hala güzel kadın resimlerini paylaşıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir