United Breaks Guitars

Bir müzisyen bir şirkete 180 milyon dolar zarar verebilir mi? Kesinlikle verir! Yeni dünyada çok rahat verir. Öyle bir verir ki; 180 milyon dolarla kaldığına  şirket yetkilileri dua edebilir!

Welcome to Real World NEO!

Andy Warhol, herkes 15 dakika meşhur olacak derken kafasındakinin bu olacağını hiç zannetmiyorum. Medya, internet ile birleşince öyle güçlü bir etki alanına sahip oldu ki; artık 15 dakika meşhur olmak herkesin gün içinde planlayabileceği birşey halini geldi.
Yeni dünya bunun çok üzerinde imkanlara, kamu ve özel kuruluşlar için de büyük tuzaklara kaynak oluyor. Bu da özellikle bu şirketlerde çalışan pasif agresyona sahip, görevini kötüye kullanan görevlilerin şimdiye kadar davrandıkları gibi hoyrat davranmalarını engelleyecektir. Hoyrat davrananaların ise sonunu getirecektir.
Olay David Carroll isimli bir şarkıcının 3000 dolarlık el yapımı gitarının, United Airlines uçuşu sırasında kırılması ve yetkililerin bu konudaki geridönüşlerine cevap vermemesinden kaynaklanıyor. Bunun üzerine Carroll bir şarkı yazıyor, “united breaks guitars” diye. gelişmeler karşısında iki şarkı daha yazıyor ve hepsini youtube’a yüklüyor. Şarkı o kadar meşhur oluyor ki; Caroll’ın 6 Temmuz’da konu ile ilgli son gelişmeleri anlattığı vdeo bir günde 150000 kişi tarafından seyrediliyor. Üç gün içinde ise toplam yarım milyon seyir rakamına ulaşıyor.
Carroll’ın, müşteri hizmetleri eğitimlerinde genel geçer hataları anlatmak için konuşmacı olmasını, gitar şirketinin kırılan gitardan iki tane hediye etmesini saymazsak, The times gazetesinin belirttiğine göre olayın United States hava yollarına zararın hisselerindeki yüzde 10 oranındaki düşüş. Bu da 180 milyon dolar civarında bir zarara denk geliyor.
Olayı haberci gözü ile magazinleştirmezsek, ortaya ilk defa başa gelen ama her an yenisinin yaşanabileceğini gördüğümüz yeni bir çağın başlangıcı diye tanımlayabileceğimiz bir durum çıkıyor. Bu durum büyük balığın küçük balığı yutamadığı, ancak hızlı balığın bira etkili olduğu ancak iletişim yollarını kullanmayı bilenin başarılı olduğu yeni bir dünya.
Bu dünyada büyük olmak hem hantallık hem de iletişim yollarını kullanırken dezavantaj gibi görünüyor. Bu da özellikle alışagelmiş iletişim yöntemleriyle gidenlerin başarısız olmalarına sebep oluyor. Ancak bunun değişeceğini görebiliyoruz. Kurumlar yeni kuralları uygulamaya geçirmeliler. Bu yeni kurallar arasında; müşteri ilişkilerini önemserken itibarlarını da korumayı bilmek ve iletişimi bu standartlar üzerinden kendini büyük görerek değil büyükolaraksağlamak geliyor. etik olmayan yollara sapmamak geliyor. Sapanların ortaya çıkmasının etkilerini intihar eden CEO’lar tarihine bakarak görmek mümkün. Karşınızdaki müşterinizle iletişimi yaparken özellikle çekişme anlarında ve kriz durumlarında onlarla ters düşmeyerek ve bu sayede itibar ve isminizi koruyarak yapmanız gerekiyor.
Yoksa Amerikalıdan bizim neyimiz eksik. Eminim türkiye’de de el yapımı gitar kırmayı itina ile yapacak onlarca kurum vardır!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir