2011 Trendleri

Artık zamanı geldi, 2011 kapıda. Şimdi biraz trendlerden bahsetmekte yarar var…
HTML5 : Fena şekilde geliyor. Video’da gösterdiği performans ve yapılabilirlikler inanılmaz boyutlarda. Script dillerinin başarısı konusu zaten benim yıllardır ilettiğim bir konu. Ancak IPTV ile birlikte güçleneceğini de unutmamak gerekiyor.
IPTV : Geçiş için hibrid sistemlerden bahsetseler bile, bu geçiş düşünülenden hızlı olacak. IPTV hem dijital kutulardan hem de yayını koaksiyelden alan kutlardan daha başarılı. Bu nedenle hibrid sistemlerden medet umanlar varsa hiç güvenmesinler. IPTV çok kısa zamanda güçlenecek. IPTV tarafında güçlü olan yapılar OTT’de de yüksek etkiye sahip olacaklar.
Cloud Computing : Client tarafını nisbeten güçsüzleştiren atom işlemciler bulut bilişimin güçlenmesini destekler durumda. Sanallaştırma belki bir süre daha etkili olacak ama bulut bilişim onun yerini çok hızlı alacak.
Tabletler : iPad’in başlattığı gerçek tablet pazarı,yüksek hızla ilerleyecek. Son noktası salona koyabileceğimiz tablet televizyonlar olacak. Bunlar appletv ve google tv’nin de sonu olacak. Bunu gerçi 2011 den sonra göreceğiz. Ancak bu yıl, bu yazıyı okumaya muktedir herkes en az iki üç tane tablet alacaklar. Aslında personal computer çağı bu dönemle birlikte başlıyor computer gerçekten personal oluyor olacak. Ben ipad’ime kimseyi dokundurmuyorum daha şimdiden.
Uygulama pazarı : Bir soğan teorisi daha. Uygulamapazarı çok dağıldı. Android içinde bile uygulama dükkanlarının sayısı her gün artıyor. Demek ki bir toplayıcıya ihtiyaç var. Aggregator yapıları farklı alanlarda görmüştük. Şimdi bu alanda da bu yıl iyi iş yapan ancak uzun süre yaşamayan aggregatorlar göreceğiz. Uygulama yarışmalarının sayısı artacak. Üretim için değil en iyiyi bulmak için bunlar olacak.
Akıllı telefonlar : 3D ve hologram gibi tekolojik deneyimleri göreceğiz bu yıl. Ancak bunlar başarılı olmayacak. İnsanlar bu tip ihtiyaçlarını salonlarına koydukları projeksiyon cihazları ile sağlayacaklar. Ancak cepten televizyon devri bütün hızı ile geliyor.
Twitter : Geyikseverlerin toplu chat fetişinin en bilinen adresi twitter bu yıl da konuşmayı çok seven bu insanlar yüzünden konuşulmaya devam edecek. Ancak markalar bu sap saman mecrada aradıklarını bulamadıklarını senenin sonuna doğru farkeecek ve yeni arayışlara girecekler.
Facebook : Zuckerberg seneye Time dergisinin desteği ile iyi giriyor. Facebook bu yıl netizenlerin kimlik kartı olmayı ümit ediyor. Bu yılın zaten en önemli rantı insanların normal kimliklerine göre siber kimliklerini doğrulama işinde olacak. Adam başı bir dolar alsanız :))) Ancak facebook ile google’ın arasındaki bu savaş ne getirir bilinmez.
İşletim Sistemi : En hızlısı Chrome, en güzeli MacOS, en yaygını Windows…. Parlayan yıldız CloudOS.. Beklenenin aksine OS savaşları cloudOS ile bitiyor. Bu yıl bu konuda savaşan kimse olmayacak. Hele sanallaştırma destekli bir versiyonu çıkarsa siz seyredin gümbürtüyü. O zaman mevcut işletim sistemlerimizi hemen çöpe atarız.
İtibar Yönetimi : Bu yıl alışılagelmiş anlamdaki itibar yönetimi sektörünün sonu olacak. Arama motorları indeksleme yapılarını kişinin isteklerine göre doğrulayacaklar. Bu nedenle itibar yönetimine sürekli iş çıkaran content farmların da sonu gelecek. İtibar yönetimi de bu nedenle daha iletişimsel bir alana kayacak.
Dijital Pazarlama Guruları : Dijital pazarlama tarafındaki işler kendilerine guru diyen genç arkadaşların kontrolünden çıkacak. Markalar bu konuyu da PR şirketleri ile konuşmanın doğru olduğuna kanaat getirecek. Zaten sektörde ne yaptığı belirsiz olan bu arkadaşlar bir PR şirketinde bir süre işi anlatan memurlar olarak istihdam edilecekler. Gerçek iletişim sektörüne ayak uydurabilenler daha sonra da kalacaklar.
İnternet Televizyonculuğu : İşte bu yılın trendlerinden biri. Televizyon sektüründe uzun yıllar çalışmış, prodüksiyonun ne demek olduğunu bilen kurt profesyoneller ve bir süredir bu televizyonculuğu bırakmış internet şirketleri internet televizyonculuğunun kitabını yeniden yazacakalar. Televizyonlar da uzun zamandır bekledikleri iyi yapımların bir kısmını bu alandan transfer edecekler.
Bloggerlar : Bir dönem yıldızı parlayan bloggerlardan aslında o dönemden önce yazmaya başlayanlar kalacak. İçerik üretmenin ne zorlu birşey olduğunu sanıyorum bütün internet camiası anladı. İşin sadece bir iki davete katılıp geyik yapmak olmadığını anlayanlar yeni dünyada itibar görecekler.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir