Markalaşma Reçetesi

Uzun zamandır hem danışmanlıklar hem de bulunduğum işlerde bir çok markanın çıkması sürecini yaşamış bir olarak bunun bir reçetesini yazmanın doğru olduğunu düşündüm.

İşin detaylarından zirayde en kolay ve en hızlı şekli ile dikkat edilmesi gereken kısımlarını yazacağım.

1. Markanın etki alanlarını bu sürece başlamadan çıkarın. sona bırakırsanız büyük ihtimalle markanıza aşık olup her sektörde patentlemeye kalkar ciddi maliyetlerle karşılaşırsınız.

2. Markanızın ismini belirlerken sakın anlaşılır olması, rakiplere yakın veya uzak olması gibi gereksiz konulara takılmayın. O sizin çocuğunuz olacak. Öncelikle siz çouğunuza seslenirken kendinizi mutlu hissetmelisiniz.

3. İsmi belirlerken dikkat etmeniz gereken en önemli konu, alan adının alınmamış olması. Bir de belirlediğiniz etki alanında o konuda marka patentin boş olması.

4. Logo tasarlarken, en boy proporsiyonlarına dikkat etmek gerekir. En doğrusu 4:3 oranıdır. Kare de fena sonuçlar doğurmaz. Logonuzu resmi evraklarda kullanacak ve fatura kesecekseniz, özellikle de mass markete hitap edecekseniz, siyah beyazken nasıl göründüğüne dikkat etmelisiniz. 3 boyut, gradient gibi fantaziler çoğu marka için sonra büyük mutsuzluklar yaratır. Biz dijital bir şirketiz hatta anime yaparız derseniz uzun vadede canınız yanar.

Yaptığınız logonun 60×60 pixel’de nasıl durduğunu mutlaka kontrol edin. bana dua edeceksiniz.

5. Alan adını mutlaka en kısa zamanda hem .com hem de .com.tr olarak mutlaka alın. Alabildiğiniz kadar çok alan adı son ekini ele geçirin. .mobi gibi.

6. Hemen sosyal medyalara geçin. Twitter hesabınızı alın, facebook’u bir hesap değil ancak bir sayfa olarak açıp alınız. Linkedin’de de bir grup kurmak yararlı olur.

7. Youtube sayfanızı açın, logonuz ve güzel bir background resmi ile süsleyin.

8. Web sitenizi yaptırın. Çoğu şirket bu tarafta butik bir site için çalışırken ciddi zaman kaybeder. Kişisel önerim hızlıca yapılabilecek bir wordpress sitesidir. Unutmayın bir tasarım şirketi değilseniz amacınız en kısa sürede tüketicinize ulaşmaktır. Sakın tasarım, butik içerik gibi zaman alan bataklıklara saplanmayın.

9. Siteyi seçip, bir template ile tasarımınızı yaptıktan sonra içeriğinizi yükleyip, rss lerinizi açın.

10. appmakr.com gibi bir iphone uygulaması üreticisi üzerinden, rss tanımları, facebook ve twitter hesaplarınızı içeren bir iphone uygulaması çıkarın. Uygulamanın apple store onayı geldiğinde URL’i sitenizde duyurun.

Unutmayın en iyi markayı oluşturmak için zaman harcamayın ama markanızın herşeyi olmasını sağlayın.

Marka çocuğunuz gibidir, herşeyi mükemmel olmak zorunda değildir ama sizin verebileceğiniz herşeyi ona vermeniz gerekir.

Sonra onu topluma salar insanların ona bakışına göre düzenlemeler yaparsınız. Mesela herkes yaramaz buluyorsa akıllı durmasını sağlar, takım elbise giydirirsiniz. Ciddi duruyorsa biraz muziplik katarsınız. Ama hiçbir marka doğuştan mükemmel değildir.

Siz onu iyi okullara göndererek mükemmel yaparsınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir