Birey eksenli interaktif yayıncılık nereye gider?

Yıllar önce youtube ile başlayan internet tabanlı görsel yayıncılık, ilkel OTT ürünleri ile devam etti. İnternette ve yayıncılıkta yeni çağın başlangıcının ismi ise IPTV oldu… IPTV sadece bir teknolojinin değil hem internet hem de görsel yayıncılığın önemli kilometre taşlarından biri oldu.
Şu anda görüyoruz ki; IPTV ve devamında gelecek teknolojileri yine son kullanıcı, tüketici, birey belirleyecek. çünkü yeni çağın adı bireysel gelişimin çağı. Kişinin üstünlüğünü ön planda tutuyor. Sanayi devrim ile gelen toplu üretim yüzünden satndartlaşan bireyi, yeni dünyanın imkanları ile kişiselleştirmeye başlıyor. Bunu yapmayı, milyarlara hükmeden internet teknolojileri ve özellkle de web 2.0 şirketleri başlattı. Ne noktaya geldiğini görmek istiyorsanız facebook’u açın sayfanıza geçtikten sonra size özel yazıları, bilgileri, fotoğrafları ve paylaştığınız herşeyi çıkarın. Geri kalan ki çizgi ve bir facebook logosudur aslında asıl facebook. Yani bir başka deyişle facebook dedikleri şey sizsiniz, twitter da siz ve arkadaşlarınız. Youtube da aslında sizsiniz.
Pekiyi, şimdi bir TV kanalı açın ve içinden kendinizi çıkarın. Tv kanalında sizinle ilgili birşey yok değil mi? Çıkaracak birşey bulamadınız demek! İşte bu yüzden facebook yeni dünyayı TV ise eski dünyayı temsil ediyor. İçinde siz yoksanız, size özel değildir. Size özel değilse sanayi devriminden kalan bir çaputtur. Atılası bir çaput.
Ericsson’ın sponsorlüğünde yazdığım “IPTV nedir?” kitabımda ( http://www.amazon.com/Iptv-Nedir-Atif-Unaldi/dp/B004FCSBVY/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1317209481&sr=8-2 ), teknik grafikler neden koymadığımı soran çok insan oldu. Verdiğim cevap netti.. IPTV bir teknolojinin değil bir fikrin adıdır. Teknolojiyi fikri algılamadan yapamazsınız. Teknik bir iki grafik koymak, herkesin yapabileceği bir durumdu.
Ben o dönemde OTT hakkında konuşulmazken kitabımda gelişmelerin OTT yaklaşımına sahip yepyeni bir teknolojiyi doğuracağını söylemiştim. ( http://atifunaldi.com.tr/2011/05/18/gelecekte-iptv/ ). Devamını merak edenler eminim multi screen tv ile gateway tv arasında kalıyorlar. Aslında ikisi de bilginin katagorize edilmesini isteyen bilgisayar uzmanlarının ürettiği teknolojiler gibi ütopik. Sosyal ağlarla zincirlerinden kutulan tüketici size yeni yolu yeni yöntemi gösterecek.
Bu devinim, ben seyrettiğim televizyon kanalından kendimi, sevdiğim şeyleri çıkardığımda sadece o kanalın logosu kalana kadar sürecek.
Eğer elinizdeki içerik bu değilse bilin ki kral değilsiniz. Elinizdeki teknoloji buysa bilin ki “GELECEĞİN TEKNOLOJİSİNE” sahipsiniz!!!