Geleceğin tüketicisini sosyal medyadan bulacaksınız

Bankacılıktan telekomünikasyona, kamudan perakendeye, uluslararası para trafiğinden terörün izlenmesine kadar Dünya’da en kritik konulardan biri haline gelen veri yönetimi, 13 Ekim’de KOMTAŞ Bilgi Yönetimi tarafından düzenlenen “Kurumsal Veri Yönetimi Zirvesi”nde masaya yatırıldı.

Türkiye resmi distribütörü olduğu veri entegrasyon yazılım ve servis lideri Informatica’nın ve çözüm ortağı Ereteam’in katkılarıyla KOMTAŞ Bilgi Yönetimi’nin düzenlediği Kurumsal Veri Yönetimi Zirvesi, “Veri Odaklı Organizasyonlar” ana teması ile 13 Ekim 2011 (dün)’de İstanbul, Sait Halim Paşa Yalısı’nda gerçekleştirildi. Zirve, Dünya’da olduğu gibi, ülkemizde de yakın ana kontrol mekanizması haline gelecek olan “Veri Odaklı Organizasyonlar”ın liderlerini bir araya getirdi.

Kurumsal Veri Yönetimi Zirvesi’nde katılımcılar, kamu ve özel sektör içindeki yeni rollerini ve olası işbirliklerini keşfetme şansını yakalarken, Dünya’da ve Türkiye’de güncel veri ve istihbarat analizi sorunlarını tartıştılar. Açılış konuşmasını gerçekleştiren KOMTAŞ Bilgi Yönetimi Genel Müdürü Yüksel Çomak, günümüz dünyasında, bilginin yeni endüstri toplumunun ana kaynağı olacağını, bu anlamda verinin tüm şirketler için en kritik kaynak olduğunun altını çizdi.

 

“Ortak Veri Birleştirme Platformu Informatica 9” ile sosyal medyadan bilgi alıp, bulut üzerinden mobil kullanacaksınız

 

Zirvenin onur konuğu ise Informatica Başkan Yardımcısı ve Veri Entegrasyonu Birimi Genel Müdürü Girish Pancha oldu. 1993 yılında kurulan ve spesifik olarak veri konusunda uzmanlaşan Informatica, 2010 yıl sonu itibarıyla, 27 ülkede 2 bin 340 çalışanı, 87 ülkede partner firmaları ile 4 bin 440 müşterisi ile yıllık 650 milyon dolarlık ciroya sahip, ABD’nin önde gelen teknoloji şirketleri arasında yer alıyor. Pancha, Informatica olarak diğer teknoloji firmalarından farklı olarak veri konusunda uzmanlaştıklarını belirtirken, geleceğin Dünyası’nda özellikle bilgiye ve müşteriye odaklanmak için verinin en önemli kaynak olacağının altını çizdi. Rekabetin, bilgi ve hızla güçleneceğini belirten Pancha, şirketlerin, müşteri datalarından, finans bilgilerine kadar veriye hızlı ulaşma ve kullanımı ile ön plana çıkabileceklerini söyledi.

 

Informatica olarak müşterilerine özellikle veriye hızlı ulaşma konusunda önemli teknolojiler sunduklarını anlatan Pancha, “Gelecekte kritik olacak teknoloji en doğru veriye, hızlı ulaşma olacak. Bu kapsamda artık veriler yalnızca şirketlerin ya da bankaların kendi müşterilerinden aldıkları veri olmayacak. Veri yani yeni müşteri profili ve güç sosyal medyadan toplanmalı. Sosyal medyadan veriyi toplayacak, bulutta arşivleyecek ve mobil olarak hızlı olarak ulaşacaksınız. Ancak bu hızda veri ve bilgi elde edilerek rekabet yakalanabilir” dedi. Pancha, rekabet avantajını sürdürmek için organizasyonların iş birimlerinin anlamlı ve güvenilir veriye zamanında ulaşımı ve sunumunu amaçlayan ortak veri birleştirme platformu ‘’Informatica 9’’u veriye hızlı ulaşmak için yarattıklarını belirtti. ‘’Informatica 9’’ ile şirket ve bankalar, artık resmi verilerinin yanı sıra sosyal medya yazışmaları üzerinden de yeni bilgi ve veriyi datalarına kaydedebilecek, mobil olarak bu bilgiye bulut üzerinden ulaşabilecekler. Pancha, ayrıca, Karmaşık Olay Ağı Çözümlemesi, Uygulama Bilgisi Yaşamsal Döngü Yönetimi, Bulut Entegrasyonu konusundaki son çözümleri dinleyiciler ile paylaştı.