Türkiye'de E- Ticaret'in Geleceği

TBD Bilişim Dergisinin yaptığı incelemeden göze çarpan maddeleri aşağıda bulabilirsiniz:
Sanal alışveriş yaparken, hırsızlık, çanta ve cüzdanınınızı kapkaççıya kaptırmak gibi riskler ortadan kalkıyor.
Bankalararası Kart Merkezi’nin verilerine göre, 2012 sonunda 30 milyar Lira ciroyu yakalaması beklenen e-ticaret, 2016’ya kadar dünya nüfusunun yarısı tarafından kullanılacağı öngörülüyor.
Reel, finansal ve türev piyasalar” yerini; “online pazarlara, elektronik platformlara, sanal alışveriş merkezleri”ne bırakıyor.
İnternet Dünya İstatistikleri (Internet World Stats-IWS) verilerine göre Türkiye’de 35 milyon İnternet kullanıcısı var bu rakam Türkiye’yi Avrupa’daki en büyük beşinci İnternet toplumu yapıyor.
Facebook kullanımında dünyada yedinci, Twitter kullanımında on birinci olan Türkiye, 46 milyon kredi kartıyla e-ticaret açısından yerli yatırımcılar için olduğu kadar yabancı yatırımcılar için de cazip olanaklar sunuyor.
2011’de 23 milyara ulaşan e-ticaretin, 2012’de 40 milyar liraya ulaşacağı ve tüm perakende ticaret cirosu içindeki payının yüzde 6,57 olduğunu anımsatan Tüketici Hakları Derneği (THD) yetkilileri, bu oranın her geçen yıl daha da artacağını belirtiyor.
THD yetkilileri , tüketicinin kendini mağdur hissettiği durumda öncelikle THD’ye ve “Tüketici Sorunları Hakem Heyeti”ne başvurması gerektiğini belirtirken, uyuşmazlık sınırı bin 162 TL’nin üzerinde ise tüketiciler, tüketici mahkemelerine de dava açabilirler.
Markafoni Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Tatari’ye göre , e-ticaretin markalara yeni, alternatif bir satış kanalı sunarken ve onların geniş kitlelerle buluşturuyor.
Altıncı Cadde Genel Müdürü ve Kurucu Ortağı Başak İlhan Çekçeoğlu , e-ticaret gerçekleştirenlerin büyüme hızı çok yüksek olan firmalar olduklarına işaret ederken,tüketicilerin mağazalardaki satış danışmanı tarafından değil, sitelerdeki ürün detayları tarafından ikna edildiğine dikkat çekiyor.