Siber suçlarda mali zarar kişi başına altı kat arttı

Symantec Ülke Direktörü Gökhan Say “Bugünün siber suçluları kendilerine her bir saldırıda eskisinden daha çok para kazandıran ransomware ve spear-phishing gibi daha sofistike saldırı yöntemlerini kullanıyor” diyor ve ekliyor “Norton raporu sonuçları kullanıcıların %49’unun kişisel mobil cihazlarını hem iş hem de eğlence amaçlı kullandıklarını gösteriyor. Türkiye’de bu oran yüzde 59’ları buluyor. Böylece, siber suç saldırganları çok daha kıymetli verilere erişebilirken, kurumlar da yeni güvenlik riskleriyle karşı karşıya kalıyor.”

Rapor ayrıca akıllı telefon kullanıcılarının, cihazlarıyla birlikte uyuyacak kadar onlara düşkün olduklarını, fakat konu cihazlarında saklı olan bilgilere gelince bir o kadar dikkatsiz davrandıklarını ortaya koyuyor. Akıllı telefon ve tablet kullanıcılarının %48’i şifre kullanmak, güvenlik yazılımına sahip olmak veya dosyalarını yedeklemek gibi en basit önlemleri bile almıyor. Bu dikkatsizlik hem onları hem de dijital kimliklerini riske atıyor.

“Eğer bu bir sınav olsaydı, mobil kullanıcılar sınıfta kalırdı” diyor Gökhan Say, “Kullanıcılar bilgisayarlarını korurken, akıllı telefon ve tabletleri için aynı dikkati göstermiyorlar. Bir anlamda şöyle de diyebiliriz; evlerine alarm sistemi kuruyorlar ama arabalarını kilitlemeyi hatta araçlarının pencerelerini kapatmayı ihmal ediyorlar.”

Türkiye Verilerinde Öne Çıkan Bulgular:

· Son 12 ayda siber saldırı mağduru olanların sayısı Türkiye’de 7 milyonu bulurken, en az 1 kez siber saldırı mağduru olmuş Y kuşağı üyelerinin oranı ise yüzde 66 dolaylarında.

· Son 12 aydaki siber saldırıların toplam maliyeti Türkiye’de 2 milyar dolar seviyesinde iken, son 12 ayda her bir siber suç mağdurunun yaşadığı ortalama kayıp ise 309 dolar.

· Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 59’u cihazlarını hem iş hem de eğlence amacı ile kullanıyor. Kişisel e-postalarına iş cihazlarından erişim sağlayanların oranı %69 iken, iş cihazlarında kişisel bilgilerini saklayan kullanıcıların oranı ise %42’yi buluyor. Ayrıca kullanıcıların %59’u, iş cihazlarından sosyal medya hesaplarına erişim sağlıyor.

· Kullanıcıların %25’i hem iş hem de kişisel dosyalarını saklamak için aynı online dosya depolama hesaplarını kullanıyorlar.

· Kullanıcılar akıllı telefonları veya tabletleriyle birlikte uyuyorlar ama iş güvenliğe gelince sınıfta kalıyorlar. Türkiye’de kullanıcıların yüzde 64’ü halka açık veya güvenli olmayan Wi-Fi ağlarını kullanıyor.

Bu yazı yorumlara kapalı.