Doktorlara özel online itibar yönetimi

İtibar Yönetimi
Günümüzde itibar yönetimi büyük ölçüde online itibar yönetim anlamına gelmektedir. Bir kişi veya konu hakkında bilgi yada fikir edinmenin en kestirme yolu, arama motorlarında yada sosyal medyada ilgili kişiyi aratmaktır. Sosyal medyanın kapsamına, haber alma ihtiyacını karşılayan kullanıcı günlükleri olan blog’lar, sosyal ağalar (ör: Facebook, Twitter), içerik paylaşımı siteleri (ör: Youtube, Instagram, Flickr), kullanıcı arşivleri olan vikiler (ör: Wikipedia), TV yada radyo yayınları olan podcast’lar (ör: iTunes) ve belirli bir konuda online tartışma ortamları olan forumlar girer.
İnternet ve bu mecralardaki içerikler, arama motorları tarafından taranabilmekte. Çıkan arama sonuçları hakkınızda olumlu yada olumsuz algı oluşmasına büyük etkisi vardır. Peki arama sonuçlarını yönetebiliyor musunuz?
Kurum ve şirketlerin yanı sıra, özellikle bazı meslek grupları var ki, itibar yönetimi yapmak durumundalar. Bunlar:
• Doktorlar
• Siyasiler
• Şarkıcılar
• Oyuncular
• Sanatçılar
• Avukatlar
• Yazarlar
Mesleğiniz bunlardan biriyse ve siz sosyal medyada yer almamayı seçmiş olsanız dahi, insanlar sizin hakkınızda konuşacaklardır. Peki bunu nasıl yönetebilirsiniz? Bu meslek gruplarını sırasıyla inceleyip hangi mecralarda yer almaları gerektiği, itibar yönetimleri için dikkat etmeleri gereken konuları ve nasıl uygulanabileceği konusunda bilgi verelim.
Doktorlar
Mesleki itibar, doktorlar açısından tıbbi beceri ve bilgilerinin dışında en önemli maddi olmayan varlıklarıdır. Hastalar her zaman olumlu bir itibara sahip doktorları tercih etme eğilimindedirler. Doktorlar teknolojiyi kullanmaya çok meraklı olsalar bile , web ve sosyal medya konusunda yeteri kadar deneyimli olmayabilirler.
Günümüzde hastalar ve genel olarak sağlık için ilk bilgi kaynağı internettir. Hastalar rahatsızlıklarıyla ilgili bilgi, tedavi seçeneklerini ve başvuracakları uygun bir doktoru bulmaya çalışırken, yaptıkları ilk şey tanılarını yada rahatsızlıklarını internette aratmak olacaktır. Bunun sonucunda erişecekleri bilgi ve bu bilginin güvenilirliği, hastaların tedavileri için vereceği kararları, seçeceği kurumu yada doktoru etkileyecektir. Belki kararını vermeden önce doktorla veya sağlık kurumuyla irtibata geçip daha fazla bilgi edinmeye ihtiyacı olacaktır.
Günümüzde erişilebilir bir doktor olmak tercih edilirliğinizi etkiler. Eğer doktor olarak web ve sosyal medya üzerindeki varlığınız hiç yoksa, zayıf yada olumsuz haber ve yorum içeren şekildeyse, bu durum hastalar nezdindeki itibarınızı ve dolayısıyla tercih edilirliğinizi olumsuz yönde etkileyecektir.
Peki olumlu bir online itibar oluşturmak için atmanız gereken adımlar ve yapabileceğiniz şeyler nelerdir?
1. İtibar Raporlamanızı Yaptırmanız
Mevcut itibar durumunuzla ilgili bir rapor oluşturulabilir. İçeriğinde:
• İnternet üzerinde adınızın geçtiği her içerik çıkartılarak pozitif, nötr ve negatif olarak gruplanır.
• Klout (online etkinizin göstergesi) skorunuz çıkartılır
• İtibarınızı iyileştirmek yada olumsuz bir durum varsa bunu düzeltmek için alınması tavsiye edilen aksiyonların neler olabileceği ortaya konur.
2. Web Sitenizi Oluşturmak
İkinci adım özellikle alanınızda tanınan bir doktorsanız, profesyonel bir web sayfası ve bunun alt yapısını oluşturmak olacaktır. Bunu oluşturduktan sonra içeriklerinize karar verip hazır etmek gerekir. Web sayfanızın altyapısından kastedilen alan adının (domain name) alınması, bu alan adı ve üzerinde olacak içeriğin nerede yönetileceğine (hosting) karar verilmesidir. Olması gerekenleri sırasıyla inceleyelim.
Alan Adı ve Hosting
Doktor olarak alan adınızı alırken, satın almanız gereken web sitesi isimleri, ilk aşamada hepsini kullanmayacak olsanız bile, aşağıdakilerin olması tavsiye edilir. En azından .com.tr uzantılı adresi almanızı öneririz.
www.isimsoyad.com.tr
www.isimsoyad.com
www.drisimsoyad.com
Ayrıca doktor olarak belirli bir konuda uzmanlığınız varsa, hatta belki bu konuda alanınızdaki tek kişiyseniz bu konuyla ilgili .tr uzantılı web sitesinin adını alabilirsiniz. Örneğin bebeklerdeki retinopati konusunda, www.retinopati.com.tr alan adını da alabilirsiniz.
Bir alan adı ve kullanımının normal şartlarda ortalama yıllık bedeli 100 USD civarındadır. Eğer çok fazla sayıda kullanıcı ziyaret etmeye başlarsa (15.000 den fazla gibi) yönetim (hosting) bedelleri de yükselecektir.
Dikkat etmeniz gereken konu web sitenizi bir web ajansı yada tasarımcıya yaptırsanız bile alan isimlerinin sahipliği mutlaka kendi üzerinizde bırakmanızdır. Aksi halde ileride bir anlaşmazlık durumunda bu isimleri kaybetme ve üzerinde konulabilecek içerik üzerinde kontrolünüzün olmaması riskiyle karşı karşıya kalırsınız. Kullanmadığınız ve artık kontrolünüzün kalmadığı eski web sitenizin irrite edici şekilde aramalarda ilk sırada çıkması şık olmayacaktır.
İlaveten önemli bir uluslararası hasta kitleniz varsa, alan isimlerinizi İngilizce olmasını da ciddi olarak düşünmelisiniz. Bu hem arama motorlarında yabancı kelimelerle yapılan aramalarda bulunabilir ve üstlerde olmanızı sağlar hem de sitenizin yabancı bir hasta kitlesine hitap etmesini kolaylaştırır.
Peki alan isimlerini nereden ve nasıl alacaksınız, neye göre karar vereceksiniz?
Alan ismini alırken ayna anda yönetimini (hosting) de yapan bir yeri tercih edebilirsiniz. Ayrıca tek bir hesap üzerinden birden fazla alan adını yönetmenize izin veren internet hizmeti sağlayıcılarını da tercih edebilirsiniz. Alan adını yurtiçinden mi yurtdışındaki bir web hosting sağlayıcısından mı alacağınız da karar vermeniz gereken konular arasında. Aradaki farklardan biri yurtiçindeki bir sağlayıcının Türk bilişim ve sağlık hukukuna bağlı olmasıdır. Örneğin sağlık alanındaki reklam ve tanıtım konusunda uygulamada olan yasaların bağlayıcılığı bu anlamda önemlidir. Eğer alan adı ve hosting hizmetinizi yurtdışından alırsanız web sitenizin legal sebeplerle kapatılması daha zor olacaktır. İkinci fark fiyatlamalar arasındaki farktır.
Hosting konusunda size tavsiyemiz www.wordpress.com olacaktır. Diğer alternatifler
bluehost.com
wordpres.com
Wordpress.org (ücretsiz)
(Başka ? Bunların karşılaştırma tablosunu yapalım.)
Hosting için bizim size tavsiyemiz alan adı ve hosting’i aynı anda sağlayan WordPress.com olacaktır. Avantajarı arasında:
• Kendi İçerik Yönetimi Yazılımını ücretsiz sağlaması
• İçerik yönetimini kendinizin yapma imkanını sağlaması
• Kısa bir süre içinde (30 dk.) açılıyor olması
• Bilgisayar, tablet, akıllı telefon ve smart TV gibi cihazlarla web sitenizin problemsiz çalışmasını otomatik sağlaması
• Twitter ve Facebook’unuzu WordPress.com’a bağlayabilmesi
• E-mail alma özelliği
• Otomatik içerik yayınlama yeteneği
Web Sitenizin İçeriğinde Mutlaka Olması Gerekenler
• Web siteniz için görsel ve içerik metinlerinin profesyonel bir şekilde oluşturulması.
• Hoş Geldiniz Yazısı
• Özgeçmişiniz
• Profesyonel fotoğraflar
• Akademik yayınlarınızla ve bunların linkleri
• Video İçerikleriniz
• Basında sizinle ilgili yayınlanan haberler
• Bütün bu içeriklerin farklı dillerdeki versiyonları (en azından İngilizce)
Web Sitenizin Arama Motoru Optimizasyonu
Google’da istediğiniz içeriği üst sıraya çıkartmak mümkündür. Bunun için iki yöntem vardır:
• Organik yani normal aramalarda çıkmak. Bu ücretsizdir fakat web sitenizin tasarımının bunun için uygun yapılmış olması gerekir.
• Google Ad Words kullanarak ve ücret karşılığında, belirli anahtar kelimelerde üst sıralarda çıkmak da mümkündür.
3. Profesyonel Sosyal CRM
Sosyal CRM sosyal medyayı kullanarak müşteri kitlenize ulaşarak iki yönlü iletişim kurmanız ve onlarla olan ilişkilerinizi yürütmeniz demektir. Bu günümüzde kullanılan iş yapma stratejilerinden birisidir. Linkedin, Twitter hesaplarınız ve varsa Facebook Fan sayfanızın hesaplarınızın açılıp profesyonelce yönetilmesini kapsar. Bu hesapları birbirine bağlayarak entegre bir şekilde yönetmek gerekir. Bunun için geliştirilen birçok yeni yazılım ve araçlar mevcut.
Belirli aralıklarla buradan içerik yayınlayarak daha fazla kişiye erişip, yorumlar ve beğeniler alabilirsiniz. Buradaki kritik nokta içeriğin kaliteli olması ve sosyal gruplarda yüksek etkisi olan kişilerin katılmasını sağlamaktır.
4. Yer Alacağınız Sosyal Mecraların Seçilmesi
Doktorların video içerik yayınlayan Youtube, Uzman TV, Nasıl TV gibi mecralarda ve Linkedin’ de yer alması tavsiye edilir. Ayrıca internette doktorların yer aldığı fihristler bulunur. Bunlara örnek olarak eniyihekim.com, yellowpages.com, istanbulguide.com gibi lokal fihristler de bulunur. Semtinizin lokal fihristi varsa burada da yer almalısınız.
Özellikle video içeriklerinizin olması önemlidir. Katıldığınız TV programlarının video görüntülerini www.tvarsivi.com dan alabilirsiniz. Bunları Youtube videosu haline getirerek web sayfanıza ve Youtube’a koymalısınız. Bu şekilde daha fazla kişiye erişme imkanınız olur. İnsanlar bunları beğenirse paylaşır ve olumlu yorumlar yazarlar.
Bu bilgileri kullanarak doktor olarak itibarınızın yönetimini yapabilirsiniz. Daha fazla bilgi için …

20140123-121657.jpg

Bu yazı yorumlara kapalı.