Uber Türkiye’ye ilk geldiğinde uzun süre maliyetli olacağını düşündüğüm için kullanmak istemedim. Hatta birkaç kere çok özel sürüş hediyeleri gelmiş olsa da bilmeden kullanmak zor geliyordu. Bir gün basından dostum Kemalettin kullandığı Uber’i, maliyetlerini, nasıl çalıştığını anlattı. Ben de kullanmaya başladım. Aracım olmasına rağmen sıklıkla kullanıyor ve etrafıma anlatıyorum.
Sanıyorum hepimiz ağızdan ağıza pazarlamaya daha çok inanıyoruz. Razorfish’in efsanevi araştırması geldi aklıma. Ağızdan ağıza pazarlamada inanma oranı yüzde 29 olarak görünüyor. TV reklamları ve internet bunun gerisinden geliyor. Hepimizin genel yaklaşımı sanıyorum böyle. Önce tanıdık birinin konuyla ilgili samimi yorumunu duymak istiyoruz. Bu özellikle yeni servislerde endişelerimizi giderip sorularımızı cevaplıyor.
Ben de yeni yapılanan, çalışma şekline alışık olmadığımız, ihtiyaç hissetmediğimiz katma değeri yüksek bazı servisleri inceleyip yazayım istedim.
GARAJYERI
Kişiden kişiye araç kiralama servisi. Bir ara slogan olarak sanıyorum mahallenizdeki kiralık araç benzeri bir fikri kullanıyorlardı. Araç kiralamak istediğinizde sisteme, mobil uygulaması veya internet sitesinden girip, size yakın uygun aracı belirliyor ve kiralıyorsunuz. Belirtilen tarihte gidip teslim alıyor, işiniz bitince de iletiyorsunuz. Ödeme o tarihte alınıyor. Aracın sahibi temiz olarak teslim ediyor. Yani araç kiralama ofislerinden bir farkı yok
https://www.youtube.com/watch?v=74VULIgpcIc
Garajyeri’nin kurucusu Arda Aşkın aynı zamanda atıl durumda olan bir kaynağı kullanıma aldıklarından bahsediyor. Ben de bir iki gün sistemi kullandım. Açıkçası kiralama şirketlerinde pek de bulamadığım bazı imkanları keşfettim. Araç kiralarken bulunduğu yere gitmek genelde insana zul gelir. Garajyeri’nden kiralanan araçlar genelde yakın yerlerde olduğu gibi, uzak yerlerden gelme durumu varsa, bir üniversite öğrencisi tarafından getiriliyor. Bu da insana güzel bir istihdama destek olma açısından motivasyon oluyor.
ARMUT
Açıkçası temizlikçi gibi hizmetler genelde evin hanımı tarafından organize edilir. Çoğunlukla çalışanı elde tutmak, ücret/görev dengesini doğru tutmak zordur. Bu nedenle evin erkeği bu konuya bulaşmaz. Ancak ev hanımları bir araya geldiğinde en çok konuşulan ve şikayet edilen hizmet budur. Ben de bir şikayet anını kollayıp, eşime armut.com’u önerdim. Önce şüpheleri vardı. Sistemin işleyişi alışık olduğumuzdan farklıydı. Yıllarca yemeksepeti.com’a kullanıcı kazandırmış bir influencer olarak, gerek bazı noktalarda garantör durarak, gerekse motive ederek eşimi ikna ettim. Sanıyorum 3-4 ay oldu. Sorunsuz kullanıyor. Çok da memnun.
Bunun en önemli sebeplerinden birisi hizmetlinin sigorta işlemleri gibi konuların servis alındığı için armut.com tarafından çözülüyor olması. İkincisi hizmet kalitesi ve daha da önemlisi devamlılığının kurumun kontrolünde olması.
Açık söylemek gerekirse son dönemde sadece ev temizleme değil, hizmet sektörü ile ilgili her isteği gönül rahatlığı ile armut.com’a yönlendiriyorum.
Servis Kalitesi (fiziksel) : 5 yıldız
Servis Kalitesi (dijital) : 5 yıldız
Çağrı Merkezi : 5 yıldız (bu konuda kalitenin çok hızlı düştüğü bir dönemdeyiz. Bu kadar kaliteli ve sorunları denetleyen bir yapı görmek beni çok mutlu ediyor)
GETIR
Çokça kullanmakla birlikte özellikle dijital pazarlama profesyonelleriyle yaptığım konuşmalarda yaygınca kullanıldığını görüyorum. Aslında fiyat tarafında discount market’ler gibi bir yaklaşımı yok. Ancak Getir’e ihtiyaç duyduğunuz zamanlar zaten bu tip zamanlar değil. Çoğunlukla o zamanlarda bakkal ya da büfe kullanıyorsunuz ve çoğunlukla maliyet zaten yükseliyor. Ancak bu tip durumlar maliyetin hesaplanmadığı zamanlar. Açık söylemek gerekirse kampanyaları takip ederseniz maliyetleri de düşürmek çok mümkün. Aldığınız ürünlerin büyük kısmı bir evin temel ihtiyaçları arasında oluyor.
Servis Kalitesi (fiziksel) : 5 yıldız (Teslimatta o kadar dikkatliler ki eve gelen hizmetler arasında bu kaliteyi yakalayan bir servise denk gelmedim)
Servis Kalitesi (dijital) : 4 yıldız (Kampanyaları kullanabilmek için ürünleri sepetinize atmanız gerekiyor. Bu da bazen sorun yaratıyor. Mesela 30 TL alışveriş yapana 15 TL Algida kampanyasını işaretleyin araçta 15 TL lik Algida stoku bulunmayabiliyor)
Çağrı Merkezi : 4 yıldız (Genelde sorun olduğunda araç gelmeden arıyorlar ama eksik ürün için indirim kuponu yerine başka bir ürün istiyorum derseniz ekleyemiyorlar)
MIGROS
İlk çıktığı yıllarda kullanmıştım. Ancak son birkaç aydır yeniden kullanmaya başladım. Bir iki yıl önce mobil uygulama geliştiricisi Muharrem Taç’ın önerisiyle denemiştim. O zamanlarda randevu tarihleri birkaç gün sonraya oluyordu. Malum basın o kadar süre beklemeyi başaramıyor. Muharrem’e şikayetimi gayrı resmi yollarla iletmiştim. Dikkate alınmış olacak ki; şimdi randevu süreleri aynı güne veriliyor.
Servis Kalitesi (fiziksel) : 5 yıldız (ürünler çok temiz geliyor. Gidip alsanız bozulacak ürünler son derece temiz şekilde taşınıyor. Bulamadıkları ürün için servis elemanının araması bence kurumsal anlamda bir sorun ama anlık çözüm bulmada kolaylık da sağlıyor)
Servis Kalitesi (dijital) : 5 yıldız (barkod okuyucusu ile ürünü girme işleminden bile kurtuluyorsunuz)
Test etme imkanı bulamadığım ama merak ettiğim servisler
- Armut.com sayesinde hizmet sektörünün de dijitalden yürütülebileceği konusunda cesaret kazandım. Bu nedenle bakiciburada.com ile çocuk bakıcısı ve oyun ablası kavramını açıkçası merak ediyorum. Çok zor bir sektör ve satın alma sırasında çok güvene ihtiyaç var. Hata kabul olmayan bir konu ama yine de iyi çalışması durumunda hayat kurtaracak bir servis.
- Yıllardır ulaşılabilir lüks konusunda yeni iş yapış şekillerinden ve netjets gibi paylaşımlı jet hizmetlerinden bahsetmiştim. Türkiye’de de bir proje şekillendi. Jetforme.com bu alandaki ilk Türk projesi. Mobil uygulamalarını uzun zamandır çıkaramadıklarını görüyorum ama eğer servisi ayağa kaldırabilirlerse premium tarafta ilginç bir hizmet olacağını söylemek lazım.
Bundan sonra her ay bir donanım incelemesi yapacağım. Ben genel olarak uzun yıllardır tıraş için jilet kullanıyorum. Bunun en önemli sebebi tıraş makinelerinin yeterince performans gösterememesiydi. Çoğunlukla tıraş esnasında makinenin kilitlenmesine neden olacak kalınlıkta bir sakala sahip olmamdı. Ancak bu konuda ilk testlerimde beklentimin üzerinde bir ürüne denk geldim. Braun 9 serisi şu ana kadar benim jiletten, tıraş makinesine geçişimi sağlayacak gibi görünüyor.
“Bu servisler test edildi onaylandı…” üzerine 2 yorum
Yorumlar kapalı.