Hangi Tür Reklamlar Online & Offline Alışverişe Teşvik Ediyor? – SMG Connected

TGI Net Türkiye Araştırması’na göre, internet kullanıcılarını satın almaya en çok tetikleyen reklam türü televizyon reklamları. Türkiye’de son 1 ayda internete bağlanan ve alışveriş yapan kullanıcıların %21′i, televizyonda gördükleri bir reklamın yönlendirmesiyle o ürünü satın aldıklarını belirtiyor. Offline olarak satın almaya en teşvik eden başlıca diğer reklam türleri ise online reklamlar olarak dikkat çekiyor. Peki online olarak (internet üzerinden) satın almayı tetikleyen reklam türleri neler?

Bu yazıda TGI Net verilerine göre, Türkiye’deki internet kullanıcılarını hem offline’da hem de online’da alışverişe teşvik eden mecraları ve reklam türlerini bulabilirsiniz. Aşağıdaki tabloda, cinsiyet ve yaş kırılımı bazında Türkiye’deki internet kullanıcılarını offline olarak satın almaya teşvik eden reklam türleri yer almaktadır.

 

TV Reklamları Kadınları Daha Çok Teşvik Ediyor

Türkiye’deki her 4 internet kullanıcı kadından 1′i, geçen ay yaptığı bir alışverişini TV reklamlarının yönlendirmesiyle gerçekleştiğini belirtiyor. Erkeklerde bu oran %18. TV reklamlarından sonra offline olarak satın almaya en teşvik edici başlıca diğer reklam türleri ise online reklamlar olarak dikkat çekiyor. İnternette pop-up şeklinde açılan reklamlar, markanın web sitesinde yer alan reklamlar ve çeşitli web sitelerinde yer alan reklamlar, Türkiye’deki internet kullanıcılarını offline olarak satın almaya yönlendiriyor. Kadınlar, TV reklamlarından olduğu gibi, erkeklere göre bu online reklam türlerinden de daha çok etkileniyorlar. Erkekleri ise kadınlara kıyasla daha çok teşvik eden reklam türü arama motoru sonuçları. Türkiye’deki internet kullanıcısı olan erkeklerin %13′ü , arama sonuçları sayfasında gördükleri bir reklam neticesinde offline olarak o ürünü aldığını belirtiyor.

İnternet Üzerinden Alışverişi En Çok Teşvik Eden Mecra Televizyon

Televiyon reklamları, offline’da olduğu gibi online’da da etkisisini sürdürüyor. Her 5 internet kullanıcısından 1′i, bir önceki ay internet üzerinden yaptıkları alışverişi televizyonda gördükleri reklamlar neticesinde gerçekleştirdiklerini belirtiyor. TV reklamları, offline’daki gibi online alışverişlerde de kadınlar üzerinde daha etkili.

Aşağıdaki tabloda, cinsiyet ve yaş kırılımı bazında Türkiye’deki internet kullanıcılarını internet üzerinden bir ürün satın almaya teşvik eden reklam türleri yer almaktadır.

 

Tüketicileri online olarak satın almaya yönelten başlıca diğer mecra ise internet. Türkiye’deki internet kullanıcılarının %18′i pop-up şeklinde açılan reklamlardan, %17′si markanın web sitesinde gördüğü reklamlardan, %15′i ise başka bir web sitesinde yer alan reklamlardan etkilenerek online satın alma gerçekleştirdiğini belirtiyor.

*TGI Net Türkiye Araştırması; Türkiye’deki internet kullanıcılarının online tutum ve davranışlarını araştırır. TGI Net Türkiye, online araştırma verilerinin demografi, medya tüketimi ve internet kullanımları temelinde TGI Türkiye Araştırması verileri içine “fuse” edilmesi ile oluşturulmuştur. TGI Türkiye ve TGI Net araştırmalarında her iki araştırmayı birbirine bağlamak (fuse etmek) için 20 ortak soru (“kopça”) kullanılmıştır. Data füsyon, küçük olan veri setinin, büyük olan veri setine bağlanması ile gerçekleştirilir. TGI Net örneğinde TGI Net verileri TGI Türkiye 2011R2 verileri içine fuse edilmiştir.

TGI Net Araştırması evreni geçen ay internet kullanmış olan kişilerdir. Örneklemi 3000′dir. TGI Net örneklemi TGI Türkiye Araştırması verilerinden hareketle, haftada bir gün ya da daha sık internet kullanan kişilerin cinsiyet, yaş, sosyo-ekonomik statü, bölgesel dağılımları ve internet kullanım sıklığı dikkate alınarak oluşturulmuştur. TGI Net bu hedef kitlenin belirtilen demografik özelliklerine uygun kotalarla gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede TGI Net örneklemi TGI Türkiye örneklemine göre daha erkek, daha genç, daha ABC1 ve daha fazla “batı”da yaşayan bir hedef kitledir.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK