Online itibar yönetimi

Bundan yıllar önce “online itibar yönetimi” konusuna yöneldiğimde işin bu noktalara geleceği aklımdan geçmezdi. Aslında belki o zamanlar bu ifadenin içi bu kadar dolu değildi. O zaman aslında bu ifadeyi _itibar yönetimi konusunda duayen olan abilerimin özrüne sığınarak söylüyorum_ Google’da hakkında çıkan kötü haberleri silmek isteyen kişilere yapılan bir nevi kriz yönetimi için kullanıyorduk. Ancak bu kriz yönetimine başlarken bir anda müşteriler bilinçlendi ve kendi isimleri ile ilgili bilgileri her zaman kontrol altında tutma taleplerinin olduğunu bildirdiler.

Biz de ona uygun uzun süreli hizmetler oluşturmaya başladık. Şimdi ilk krizlere göre çok basit istekler geliyor. O zaman bunu yaşayan isimler, belki de bulundukları pozisyon itibarı ile problemler daha tehlikeli durumdaydı.

Ancak süreç ilginç bir şekilde izlemeye devam ediyor. Sadece Türkiye’de değil bütün dünyada insanların “influencer”lar ve onların ciddiyeti konusunda genel bir skor ihtiyacı oluşmaya başladı. Yani aslında bir itibar endeksi oluşmaya başladı. Bu itibar endeksi 0-100 arasında bir skora göre düzenleniyor.

Türkiye’de böyle bir itibar endeksi nasıl oluşturulur diye düşünmeye başladığımızda, yeni ve güzel çözümler üretmenin bir yoluna baktık. Şu an belli kategorideki insanı içeren bir itibar endeksi oluşturduk. Ancak güncelliyoruz, yeniliyoruz, yeni parametreler ekliyoruz.

Gelecekte insanların bu skorları hayatlarında birçok kapıyı açan veya kapayan kapılar haline gelecek gibi görünüyor.

Benim fikrim uzun vadede bu yapıyı, birçok dilde çalışan bir hale getirerek, Türkiye’de sadece kurumların değil kişilerin de bu itibarlarını ortaya koymak.

Tabii önemli konulardan biri kaç kişiye ulaştığınız mı? Bu da işin en önemli sorularından biri. Hayır konu kaç kişiye ulaştığınız değil. İtibar “quantity”den çok “quality” ile ilgilidir.

Kaliteyi ise internet üzerinde bağlantıya geçtiğiniz kişileri ne kadar etkileyip etkilemediğinizden, sizi takip edenlerin sizin paylaştıklarınızı ne kadar paylaşmaları ile ilgilidir. Ayrıca tabii onların kaç kişi etkilediği ise önemli bir sınıflandırma sebebidir.

Bu nedenledir ki; bizim için daha fazla takipçisi olmasına rağmen, Twitter kullanmayan “Cem Yılmaz” endeksimizde bulunmamaktadır.

Türkiye eğer dünyada bölgesel bir güç olacak ve insanlar Türkiye’de olup bitenlerle ilgileneceklerse, içeride hemfikir olduğumuz endeksimiz de önemli bir konudur. Konu olmaya devam edecektir.

Bu yüzden “www.onlineitibaryonetimi.com” da itibarına değer veren herkesi endeksimize dahil etmek istiyoruz.