Dijital Transformasyonun Liderleri Belli Oldu

image
Bain & Company, Kuzey Amerika ve Avrupa’da yerleşik 250’den fazla şirket üzerinde “Dijital liderlerin diğerlerinden farkı ne?” başlıklı bir araştırma gerçekleştirdi. Performans odaklı ‘Dijital Lider’ ile rakiplerinden daha yavaş hareket eden ‘Dijital Tembel’ gibi yeni teknoloji aktörlerin belirlendiği araştırma, dijital dönüşümün şirketlere BT harcamalarında yüzde 30 tasarruf sağladığını ortaya çıkardı.

Bain & Company dijital liderlerin operasyon ve teknolojiyi entegre etmek, şirkete çeviklik kazandıracak gelişim ilkelerini benimsemek ve dijital dönüşümü kendi kaynaklarıyla finanse edebilmek gibi üç ayırt edici özelliğini belirlemek amacıyla Kuzey Amerika ve Avrupa’da yerleşik 250’den fazla şirket üzerinde “Dijital liderlerin diğerlerinden farkı ne?” başlıklı bir araştırma gerçekleştirdi. Performans odaklı Dijital Liderler ile rakiplerinden daha yavaş hareket eden Dijital Tembeller’in konu edildiği araştırmada, bilişim teknolojilerini (BT) işlerine uyumlu bir biçimde adapte edebilen şirketlerin dijital tembellere oranla dijital dönüşüm için 5 kat daha fazla fon desteği sağlayabildikleri belirtiliyor. Uzun vadeli getirilere bakıldığında dijital dönüşümün şirketlere BT harcamalarında yüzde 20-30 oranında bir kazanç sağladığına dikkat çekilen araştırmada, şirketlerin henüz dijital bir dönüşüm için gereken nitelikli işgücüne sahip olmadıkları ifade ediliyor. Araştırmada ayrıca, mevcut teknik personelin üçte birden fazlasının dijital dönüşüme hazır olabilmek için mutlaka yeniden eğitilmesi gerektiği belirtiliyor.

Dijital dönüşümün özellikle büyük şirketler için tartışmasız bir gereklilik haline geldiğini söyleyen Bain & Company Türkiye Yönetici Ortağı Serhan Nadir, “Eğer siz müşterilerinizin şeffaflık, kolaylık veya hizmetin kişiselleştirilmesi gibi beklentilerini karşılayamıyorsanız, emin olun ki başka bir şirket bunu hemen yapacak ve sizin bir adım önünüze geçecektir. Etkili bir vizyon oluşturmak, iş ortakları ile birlikte ortak bir yol haritası çizmek ve şirketi belirlenen bu hedeflere taşıyacak becerileri edinmek üzere teknolojilerini operasyona adapte etmek yeni nesil dijital liderleri diğerlerinden ayrıştıran temel özellikler” dedi.

Dijital dönüşüm için eğitim şart

Araştırmaya, en iyi şirketlerin bir kısmı dahil, incelenen şirketlerin yarısından fazlasının başarılı bir dijital dönüşüm için gereken nitelikli işgücüne sahip olmadığını ortaya koyuyor. Çoğu şirketin belirtilen 3 ayırt edici özelliğe sanki birbirinden bağımsızmış gibi yaklaşarak hata ettiklerine dikkat çekilen raporda, başarılı bir dijital dönüşümde BT’nin işe yaraması için bu üç özelliğin de dengede tutması gerektiği ifade ediliyor. Dijital dönüşümü yönetecek uzmanların mevcut işletmeleri modernize etmek üzere yeni teknolojilere, yeni nesil mimariye ve yöntemlere vakıf olmaları gerekiyor. Buna karşın rapor, sadece teknik becerinin kendi başına yeterli olmadığını da ortaya koyuyor. Dönüşümü gerçekleştiren organizasyon ile birlikte çözüm geliştirecek BT uzmanının, daha iyi bir işbirliği için teknoloji kadar şirketin operasyonel işleyişini de tanıyor olması gerekiyor. Bain & Company tarafından gerçekleştirilen çalışma, teknik personelin üçte birden fazlasının dijital dönüşüme hazır olabilmek için mutlaka yeniden eğitilmesi gerektiğini ortaya koyuyor.

Dijital Liderler dönüşüm için Dijital Tembellerden 5 kat fazla fon desteği alabiliyor

Rapora göre, performans odaklı Dijital Liderler kritik öneme sahip olmayan projeleri kolayca bertaraf ederken, rakiplerinden daha yavaş hareket eden Dijital Tembeller BT harcamalarındaki artışın nedenini ellerindeki çok sayıda projeye bağlıyor. Araştırmaya katılan dijital liderlerin yüzde 71’i yıllardır devam ettikleri inovasyon çalışmalarını iş ortakları ile birlikte ve ortaklaşa finanse ettiklerini söylerken, dijital tembellerin sadece yüzde 47’si bunu yaptıklarını belirtiyor. Raporda, operasyon ve BT uyumunu yakalayabilen şirketlerin dijital tembellere oranla 5 kat daha fazla fon desteği sağlayabildikleri belirtiliyor.

Dijital dönüşüm % 30 tasarruf sağlıyor

Uzun yıllara yayılan dijital dönüşüm projelerinin elde edilen tasarruf ve sağlanan verimlilik yoluyla kendi kendini finanse etmeleri bu projelere yatırımı mümkün kılarken, projeleri de cazip hale getiriyor. Öte yandan araştırma, şirketlerin sadece yüzde 20’sinin dijital dönüşüm projelerinde kendi finansmanlarını sağladıklarını ortaya koyuyor. Dijital dönüşüm projelerinde kısa vadede, BT gereksiz işleri ortadan kaldırırken, gerçekten önemli işlere odaklanılması sağlanıyor. Öte yandan bu projelerde esas kazanç, uzun vadede BT’nin nasıl çalışacağına dair bir düzenleme yapılmasından geçiyor. Uzun vadeli getirilere bakıldığında dijital dönüşüm şirketlere BT harcamalarından yüzde 20-30 oranından bir kazanç sağlıyor.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK