Google logosunu neden değiştirdi?

Geçen hafta google’ın logosu değişti.(https://www.youtube.com/watch?t=89&v=olFEpeMwgHk) Bu bana yıllar önce Star TV logosunu değiştirdiğinde yazdığım yazıyı anımsattı. https://atifunaldi.com.tr/2012/01/03/eski-bir-webmaster-gozuyle-star-tv-logosu/ Star TV logosunu değiştirdiğinde birkaç konudaki eleştirimi bu yazıda dile getimiştim. Bir logo markanın en önemli kimlik elementi olduğundan, her faaliyetinde bulunur. Bu nedenle belli ölçeğin üzerindeki şirketler için logonun sade olması gerekliliktir. Aksini yapan şirketler bunu kaybedilen zamanlar olarak öderler. İyi örneklerden biri de Sony Ericsson’dır. Eminim bir kısmınız hatırlıyordur. ( https://www.youtube.com/watch?v=VlrwcR1VLZc ) . Ne kadar fantastik etkileyici bir logo değil mi? Havası şu moda tabirle binbeşyüz. Peki bu logoyu şimdi neden görmüyoruz? Sony, sony ericsson’ın tamaını alırken logosan neden vazgeçti ve logodan canı ne kadar yanmış ki, akıllı telefonlarda logo kullanmıyor. Halbuki VAIO, bilgisayar yapmayı bıraksa da logodan vazgeçemiyor. Vaio fantastik bir logo değil ama içinde çok ince bir fikir var. ( https://www.youtube.com/watch?v=pVIkN9HRWM4 ). Gölgeler, derinlikler görmüyoruz ama derdini anlatıyor.

Bilmeyenler için hemen söyleyeyim, VAIO logosundaki VA’nın yazılışı sembolik dilde 01 anlamına gelir devamı ise numerik dilde 10 olarak yazılmıştır. Zekice, hikayesi var. Ama alengirli, anlaşılmaz değil.

Gelelim Google’ın logosuna. Google neden logo değiştirme ihtiiyacı hissetti? İsterseni logoya bir bakalım. Renklerde değişiklik yok. Ancak font bir çocuğun yazabileceği kadar basit. Bu okuma kolaylığı da getiriyor. Zira bu logo kolumuzdaki saatten, evimizdeki klima sistemine kadar heryere girecek.

Bu arada unutmamak gerekir ki; dünyada dijital dönüşümünü tamamlamış bir şirket yok. Google da dönüşümünü tamamlayamamış şirketler arasında. Bu nedenle bir gelecek holdingi olarak kurulan Alphabet’in altında, ağırlığı biraz daha düşürülerek konumlandırılan Google’ın eski günlerini unutturmak da önemli.

Tabii dijital dönüşümden bahsetmişken, Google’ın yaşadığı bu dönüşümü birçok markanın yaşayacağını unutmamak gerek. Bu değişimi ve stratejik elişmeyi okuyamayan şirketler için gelecek on yıl daha zor olacak.