Markalar için twitter rehberi

imageİçinde bulunduğumuz çağı “mobil çağ” olarak adlandırmak pek yanlış olmaz. Mobil hayatın normalleştiği, günlük işlerimizin çoğunun mobil haldeyken de halledilebildiği şu günlerde kuşkusuz Twitter, insanların gündelik hayatta buluştuğu yegane platformlardan biri halini aldı.Bugün Twitter’ın aylık 316 milyon aktif kullanıcı sayısı ve her gün gönderilen 500 milyon Tweet, durumun en büyük kanıtı sayılabilir.
Hal böyle olunca dev markalardan küçük ve orta ölçekli işletmelere kadar pek çok firma, Twitter’ın gündelik yaşamdaki rolünü ve insanların kurdukları iletişimi kullanıyor. Bugün tüm dünyada 9 milyonu aşkın KOBİ, Twitter’da boy gösteriyor. Peki Twitter’da sadece bir hesap sahibi olmak firmalara ne kazandırır? Eğer doğru bir strateji ve aktif bir katılım yoksa hiç birşey! İşte size markalar için Twitter’ın karşı konulmaz anlık iletişim fırsatlarını avantaja çevirecek yöntemlerden bir kaçı:

Gerçek olun, orada olun:
Twitter, insanların buluştuğu ve sohbet ettiği bir platform. Bu bakımdan Twitter’da yeralan bir marka için gerçek olmak ve ulaşılabilir olmak çok önemli. Twitter’ı sadece önemli duyurularınız için kullanmanız bir süre sonra kullanıcıların sizi takip etmesi için yeterli gelmeyecektir. Markanızla ilgili her türlü soru, yanıt ve görüşe anında cevap vermeniz, bu yanıtlarda sıcak ve samimi olmanız, kullanıcılar arasında marka algınızı da bir adım öne çıkartacaktır. Bu konuda başarılı örneklerden biri olarak Ülker Caramio’yu verebiliriz. Geçen yıl gerçekleştirdikleri kampanyaları süresince Twitter kullanıcılarının sadece sohbet etmek için bile Tweet atabildiği Caramio, 7/ 24 verdiği sıcak yanıtlarla kendinden epeyce söz ettirdi ve bu, markanın algı stratejisi hanesine bir artı olarak eklendi.

Canlı gerçekleşen önemli etkinlikleri kaçırmayın, önceden hazırlığınızı yapın:
Twitter’da “o an”ın gücünü kullanmak kimi zaman bir marka için dakikalar içinde binlerce kez retweet edilecek tweetlerin kapısını aralar. Bunun için yapmanız gereken markanızı adapte edebileceğiniz, herkesin etkinlik süresince ve ardından Twitter’da sohbet edeceği önemli olayları önceden not edip harekete geçin. Bu kimi zaman bir milli maç, bir doğa olayı ya da bir ödül tören olabilir. Bazen bu etkinliklerde öyle anlar öne çıkar ki tam da sizin markanıza, ürününüze uygun bir Tweet ile on binlerce kişinin ilgisini çekebilirsiniz. Örneğin 2015 yılının en önemli gök olayları arasında gösterilen Perseid Göktaşı Yağmuru heyecanı Twitter’da eşzamanlı olarak yaşandı. Pek çok marka da bunu kendisi için bir fırsata dönüştürdü ve esprili marka tweetleri çok konuşuldu.
Son dakika olayları da emrinizde:
Twitter da en çok paylaşılan şeylerden biri de son dakika haberleri ve bu haberlere getirilen yorumlardır. Örneğin yeni geliştirilen bir teknolojik ürün haberi ya da yeni açıklanan bir araştırmanın sonuçları bir anda Twitter gündeminde en çok tartışılan şeylerden biri olabilir. Örneğin geçtiğimiz aylarda yaşanan ve gündemi oldukça meşgul eden “ elbisenin rengi” tartışması kısa zamanda Twitter fenomeni oldu. Gündemi takip eden ve Twitter’ı aktif olarak kullanan markalarsa bu tartışmayı esprili tweetlerle kendi lehine çevirmeyi bildi. Bunu yaparken de konuyla ilgili en çok kullanılan hashtag’i takip etmeyi ihmal etmedi. Unutmayın, mizah kitleleri bir anda buluşturmayı başarak yegane güçlerden biridir.

Her gün gerçekleşen bir olayın içinde de görünür olabilirsiniz:
Bazen günün belli saatlerinde Twitter’da en çok konuşulan konular önceden bilinebilir. Bunlar her gün gerçekleşebilecek ve insanların konuşmaktan hoşlandığı konulardır. Bu örneğin trafik yoğunluğu, kar veya yağmur yağışı olabilir. Bu anları da uygun hashtagler ile takip edin ve kendi markanıza uygulayabileceğiniz Tweetlerle görünür olun. Bunun için o an en çok konuşulan hashtagi belirleyip onunla ilerlemeniz yeterli.
Kendi kampanyanızı gerçekleştirin:
Kuşkusuz Twitter’da markalar için görünürlüğün en etkin yolu kendi kampanyasını gerçekleştirmektir.Doğru strateji ile gerçekleştirilecek başarılı bir kampanya sosyal medyadaki görünürlüğünüzü arttırmanın yanında marka algınıza, bilinirliğinize ve hatta ürün satışınıza büyük katkı sağlayabilir. Promoted Tweet kullanmak kendi sohbet alanınızı kurup yönetmek konusunda sizi bir adım öteye taşırken bunu, sürdürülebilir bir projeye katkı sağlamak için de kurgulayabilirsiniz. Hatta tweetlerinizin hedef kitlenizin zaman akışında görünür olmasını sağlayabilirsiniz.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK