Yemeksepeti hesabımı neden iptal ediyorum.

Eminim birçoğunuz devamlı alışveriş yaptığınız yerlerle ufak tefek sorunlar yaşıyorsunuzdur. Ancak çoğunluğu en fazla bir kere destek birimine düşüp hallediliyordur.

90’lı yılların sonundan bu yana yemeksepeti’nin belki en büyük değil ama sürekli müşterilerinden biriyim. Birçok uygulamasını da beğeniyorum. Daha doğrusu beğeniyordum.

Son bir yıldır farklı restorantlardan verdiğim siparişlerden birkaç dakika sonra aranıyorum. Aynı taleple karşılaşıyorum. Atıf bey bu restorant mutfağını kapatmış ama sistemi kapatmayı unutmuş işleminizi gerçekleştiremiyoruz. Başka restoranttan sipariş verebilirsiniz.

Yemek işi çok ciddi bir hizmettir. Geç gelişi kabul edilemez. Son siparişime kadar genelde söylenip yeniden başka bir restoranttan sipariş veriyordum.

Peki neden yemeksepeti kullanıyorum(dum)?

Konuşmak istemiyorum. Restorantla konuşmaktansa yolda bile sipariş verip zaman kaybetmemek hoşuma gidiyor. Yaşam şeklim bu. Ancak bu son durumlar bu avantajları yok etti. Zira her siparişten sonra önce restorant sonra yemek sepeti arıyor. Artık bir değil iki konuşma yapıyorum. Yemek gecikiyor. Beklememe avantajı da kalktı.

Son siparişimde iş daha da çetrefilli bir hal aldı. Yemek sepetine girdim. Siparişimi vermek üzereyken bir joker promosyon gördüm. Genelde tutturamayan yemek sepeti bu sefer istediğim yemeğe yakın bir restorant öneriyordu. Onu beğen bunu beğenme sonunda menüden uygun olan isteklerimi seçtim. Ödeme kısmında ise kapıda çok uzun süre kapıyı açık tutmak istemediğim için online ödeme ile yaptım.

Bir süre sonra siparişim iptal edildi. Aradığımda ise destek servisi destekten çok köstek servisi şeklinde işi iyice benim suçummuş haline çevirdi. Aradan geçen süre içinde destek birimi yöneticisi aradı. Diyorum ki siparişimi verdim onlar diyor ki gelmiyor, mutfak kapalıymış.

Benim argümanım çok net. Ben yemeksepetini restorantların problemlerini yaşamamak için garantör olarak kullanıyorum. Siz de bana bu servisi bu taahütle veriyorsunuz. Bu nedir?

Cevap yok!

Lütfen başka restoranttan sipariş verin. Peki benden çektiğiniz ödeme? 3 günde gelecek Ancak size X lira promosyon veriyoruz. Diyorum ki ödemeyi geri yapmayın bana siparişim kadar promosyon kodu verin. Hemen sipariş vereyim. Olmaz efendim ona yetkimiz yok

Ehhhhhh!

En son dönüp bana “acaba sipariş veridiğiniz restoranttan, siparişinizi çıkarsak olur mu diyor?” Bunu sorduğuna inanamıyorum. Ne istiyorum ben niye yemeksepetine girdim?diye kendime soruyorum. Kesinlikle yemek yemek için. Peki bu adamlar 2 saattir benimle konuşacaklarına bunu yapsalardı ne olurdu? Sorun olmazdı!!! Ben gerçekten destek birimi ile mi görüşüyorum???!!!

Adam inatla benden onay almaya çalışıyor. Peki diyorum. Aradan uzun bir zaman geçiyor. Yatıyorum. Bir ara uykuda bir zil çaldığını duydum. Allahtan bir kere çaldı.

Şimdi tam 18 gün sonra artık hesabımı tamamen kapatmak için siteye giriyorum. Bilgi veriyorum. Aradan bir süre geçiyor aşağıdaki maili alıyorum.

————————————-

Merhaba Atıf Bey,

İsmim Ömer, 11 ekim tarihli siparişinizde yaşanan sorun ile ilgili sizinle görüşme sağlamıştım. Müsaitlik durumunuzu belirtmeniz halinde dilerseniz yeniden telefon üzerinden de size ulaşabilirim. İlgili siparişinizde yapmış olduğumuz görüşme sonrasında siparişinizin farklı bir şubeye yönlendirimini sağlayarak tarafınıza ücretsiz olarak gönderilmesini istemiştim. Akabinde tarafınıza yeniden ulaşamadığım için e-mail ile sipairşinizin gönderileceği bilgisini paylaşmıştım. Söz konusu siparişinizin adresinize gönderildiğini ancak adresinizde tarafınıza teslimatın sağlanamaması nedeniyle restorana geri dönerek iptal olduğunu kayıtlarımızda görüntülüyorum. Bu bilgi bizimle paylaşıldığında size anlık olarak telefon üzerinden ulaşılamadığından e-mail ve sms ile bilgilendirme sağlamak durumunda kaldığımız kayıtlarımızda bulunmakta. Farklı bir sorun yaşandı ise bilgi vermenizi rica ederim.

Yanlış anlaşılmamak adına sizlere genel işleyişimizi yeniden açıklamak istiyorum. Aracı bir kurum olarak bize aktarılan sorunlarda sizlere destek olmayı amaçlamaktayız. Restoran kaynaklı sorunların yine restoranlar tarafından çözümlenmesini beklemekte, uzlaşı sağlanamayan noktalarda gerekirse devreye girerek bizler çözüm sunmaya çalışmaktayız. Bu doğrultuda bizlere iletmiş olduğunuz ancak çözümsüz kaldığını düşündüğünüz bir sorun var ise bilgi vermenizi rica ederim. Üyelğinizi iptal etme talebiniz devam etmekte ise saygı duyarak gerekli işlemi sağlıyor olacağız.

Saygılarımızla.

Yemeksepeti Kullanıcı İlişkileri
info@yemeksepeti.com

——————————————-

Bu da benim cevabım…..

——————————————-

Ömer bey;

11 Ekim tarihindeki durum ile ilgili 29 Ekim günü yaptığınız geri dönüşü çok samimi bulduğumu söylemek isterim.

Siz elinizden geleni yaptınız. Ancak yemeksepeti gibi bir sistemin, ticari sürdürülebilirliği, daha fazla yeteneğe sahip müşteri odaklı bir destek sistemi ile geçerli olacaktır. Ancak bu tabii ki “job description”ınıza bakılınca haklı olarak sizin konunuz değildir. Bunun yönetim kurulu seviyesinde konuşulması şarttır.

Ömer bey, kararımın sebebi sadece son siparişte yaşadıklarım değil aynı sorunu daha önce yaşamış olmam, çağrı merkezinizde benimle konuşan ekip arkadaşınızın destek biriminden çok suçlayıcı bir tavırla müfettiş gibi davranması bardağı taşıran son damlalardı. Ama üyeniz bulunan restorantların keşke bizi arasaydınız bu sorunları yaşamazdınız demesi tedarikçilerinize hakim olamadığınızı. Çevremde, özellikle twitterda bu konu ile ilgili attığım mesaja birçok kişinin aynı sorunu yaşadığını söylemesi müşteri odaklı bir bakış açısından kaydığınızı gösterdi. Bu kadar şikayeti göremeyen bir şirketin geleceği konusunda kaygı duyuyorum. Bu arada bu kaygıyı bence benden çok siz duymalısınız.
Bağlantıda olmadığınız geçen 18 günlük süreç içinde kararım değişmedi. Hesabımı kapatmanızı rica ediyorum.

İyi Çalışmalar Dilerim.