Marketing Turkiye artık dijital

marketingturkiye

Google Play ya da AppStore’da uygulamamızı indirebilirsiniz:

Konuyla ilgili Marketing Turkiye’ye verdiğim yorum aşağıda.

Dijital Dönüşüm Artık Bir Lüks Değil

Son dönemde çokca dijital dönüşümü konuşuyoruz. Bunu gerçekleştirmeyen markaların gelecek 10 yılı göremeyeceklerinden bahsediyoruz. Marketing Turkiye bir süre önce  Interaktif ekini kaldırarak djitalin zaten hayatımızın önemli bir parçası olduğunu ayrı incelenemeyeceği mesajını vermişti. Şimdi de dijital dönüşümünü yeni uygulaması ile daha ileri bir noktaya taşıyor. Dijital dönüşümün nerede tamamlanacağını bilmemekle birlikte üretim sürecinde dijitalleşmeyi tıllar önce yaşamış ve içine sindirmiş bir yapının ürününde dönüşümü gerçekleştirme konusunda bu kadar azimli olması tabii ki takdire şayandır.

Dergilerin interaktif uygulamalarından farklı olarak interaktif (etkileşimli) alanların da son derece etkili ve gerektiği kadar kullanıldığı bu yeni yayın, hepimizin ay başlarında almak için dergicilere koştuğumuz Marketing Türkiye‘ye daha hızlı erişim imkanı da veriyor. Daha fazla dijital hayatımızı kolaylaştırıyor, verimliliğimizi arttırıyor!

 

Marketing Turkiye’nin davet yazısı ise;

Yeni nesil dergi deneyimine davet!

Merhaba,

25 yıl önce pazarlama sektörünün ilk yayını olarak hayat buldu Marketing Türkiye. Zaman içinde sektörün farklı kollarına yönelik dergileri, web sitesi ve etkinlikleriyle Türk pazarlama dünyasının en geniş platformuna dönüştü. Bu süreçte sektörün ilk ve öncü yayını olmanın sorumluluğunu hep hissetti ve daima sektörü yeniliklerle buluşturmayı hedefledi. Bu doğrultuda yine bir ilke imza atıyoruz.

Marketing Türkiye, bu aydan itibaren AppStore ve Google Play’de interaktif olarak okuyucusuyla buluşmaya başladı.

Derginin baskı versiyonunun yeni nesil okuma alışkanlıklarına uygun olarak dijitalize edildiği uygulama, bundan böyle Marketing Türkiye’nin içeriklerinin video ve animasyon olarak da dergi üzerinden takip edilmesine olanak tanıyor.

Oyunlaştırma barındıran reklamlar, interaktif animasyonlar, 360 derece fotoğraf görüntüleme, özel efektli infografiler, canlı ya da sabit video yayınları gibi pek çok yeniliği barındıran Marketing Türkiye’nin interaktif uygulamaları, pazarlama ve yayıncılığın dijital dünyaya sessiz kalamayacağını iddialı bir bakış açısıyla ortaya koyuyor.

Sabit sınırların ortadan kalkmaya başladığı ve her şeyin daha mobil bir hale geldiği dünyada, Android ve iOS platformlarından istenilen her yerde Marketing Türkiye Dergisi’ni okumak artık mümkün.

Siz değerli sektör temsilcilerini de heyecanımıza ortak olmaya davet ediyoruz.

Marketing Türkiye’nin Kasım sayısında yayınlanacak dergi lansman yazımızda sizin de görüşlerinize yer vermek istiyoruz. Eğer sizin için de uygunsa AppStore ve Google Play’de Marketing Türkiye adıyla yer alan uygulamamızın deneme versiyonu kullanıcı adı ve şifrelerini göndereceğiz. Ancak dergiye yetiştirilme gereksinimi sebebiyle süremiz biraz kısıtlı olduğu için bir paragraflık cevabınızı bugün içerisinde istiyoruz.

 

Saygılarımızla…

Marketing Türkiye

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK