Samsung Türkiye, dijital dönüşüm direktörlerini CDO toplantısında buluşturdu!

Samsung Türkiye ve CDO Turkey, lider şirketlerin Dijital Değişim Direktörlerini (CDO) düzenledikleri “Dijital Değişimin Liderleri Buluşuyor!” etkinliğinde bir araya getirdi. Hızla değişen ve gelişen teknolojiye paralel olarak kurumlarda yaşanan dijital değişim ve bu değişimde CDO’ların oynadığı öncü rolün detaylarıyla masaya yatırıldığı buluşmada; tüm dünyada CDO hareketinin başlatıcılarından biri olarak kabul edilen CDO Club kurucusu David Mathison da konuşmacı olarak yer aldı.

Öncü teknolojilerin üreticisi Samsung, kurumlara yönelik çalışmaları kapsamında, şirketlerin sürdürülebilir ve doğru dijital stratejilerine destek olan, Türkiye’nin en önemli dijitalleşme platformlarından CDO Turkey ile birlikte dünyada yaşanan dijital değişimi ve bu süreçte CDO’ların oynadığı rolü ele almak üzere ‘CDO Buluşması’ düzenledi.

İstanbul Levent Wyndham Hotel’de yoğun bir katılımla gerçekleşen kahvaltılı buluşmanın açılış konuşmasını Samsung Türkiye Başkan Yardımcısı ve CDO Turkey Danışma Kurulu Başkanı Tansu Yeğen yaptı.

CDO Turkey Danışma Kurulu Üyesi, TÜBİYAD Başkanı ve EuroCIO Yönetim Kurulu Üyesi Ali Malaz’ın evsahipliğinde Türkiye’ye gelen ve tüm dünyada CDO hareketinin başlatıcılarından biri olarak kabul edilen CDO Club kurucusu David Mathison’ın da konuşmacı olarak yer aldığı etkinlikte; CDO Turkey İcra Kurulu Başkanı Bülent Kutlu moderatörlüğünde “Türkiye’de Dijital Değişimin Yol Haritası” başlıklı bir panel de gerçekleşti.

Tansu Yeğen: ‘CDO’lara, kurumsal dijital değişimi hızlandırma konusunda büyük görevler düşüyor’

“Kurumlarda Dijital Değişim” başlıklı konuşmasıyla etkinliğin açılışını yapan Tansu Yeğen; CDO (Chief Digital Officer-Dijital Değişim Direktörleri) pozisyonunu şirket içinde yapılan tüm dijital işlerin ‘patronu’ olarak tanımladıklarını ifade ederek şunları söyledi:

“CDO, pozisyonu ve sahip olduğu nitelikleri itibariyle çerçevesi çizilmiş, limitleri belli bir alana sığdırılabilecek bir konum değil. Çünkü dijital işler dediğimiz zaman; pazarlamadan üretime, finansal süreçlerden İK’ya kadar içinde dijital bulunan her yapı günümüz kurumlarının çekirdeğine etki ediyor. Bu yüzden CDO’luk görevinin bazı zamanlarda CMO, CIO ve COO’lar tarafından icra edildiğini söyleyebiliriz.”

Tansu Yeğen, teknolojik gelişimlerden fayda sağlamayı bekleyen şirketlerin mutlaka dijital değişimin bir parçası olması gerektiğini vurguladı: “Her geçen gün gelişen ve değişen teknolojiyle birlikte tüm dünyada yaşanan dijital değişim sürecinin artık tüm kurumsal şirketler için daha da önemli. Bir CDO dijital yeteneklerin stratejik önceliklere göre haritalandırılması, dijital proje portföyünün geliştirilip yönetilmesi, verimlilik ve yatırım geri dönüşlerinin ölçümlemesine ek olarak, en üstün yeteneklerin korunması için yollar geliştirir ve dijital süreç inovasyonunun da en önemli destekçisi olur. Dolayısıyla; bu alana öncülük ve liderlik edecek yöneticilerin belirlenmesi, görev tanımlarının yapılması ve bu yeni oluşan pozisyonla ilgili farkındalık oluşturulması günümüz rekabetçi piyasa koşullarında öne çıkabilmek için son derece önemli. Türkiye’deki kurumsal dijital değişimi hızlandırmak için CDO’lara büyük görev düşüyor. Bizler de kurumların dünyadaki dijital değişime, doğru ve hızlı şekilde ayak uydurabilmesinde öncü rol oynayan CDO’ların sorumluluklarını en etkin şekilde gerçekleştirebilmeleri için her türlü desteği vermek üzere çalışıyoruz.Samsung Türkiye olarak CDO Turkey ile birlikte; önümüzdeki 5 yıl içinde her kurumda bir CDO olması vizyonunu hayata geçirmek için gerekli tüm çalışmalarımıza da devam ediyor olacağız.”

David Mathison: “Sahip olduğunuz Dijital Strateji, Kurumsal Stratejinizdir”

Tüm dünyada CDO hareketinin başlatıcılarından biri olarak kabul edilen ve dünya çapında CDO pozisyonunda görev yapanların %65’nin bağlı olduğu CDO Club’ın kurucusu David Mathison ise etkinlikte “CEO ve Yönetim Kurulu Üyesi olan CDO’lar” başlıklı bir konuşma yaptı. Şirketlerin veya yapıların sahip olduğu dijital stratejilerin, aslında şirketlerinin stratejileri olduğuna dikkat çeken Mathison; konuşmasında şunları söyledi:

“Tüm dünyada çok ciddi bir dijital değişim süreci yaşanıyor. Bu gelişmelerle birlikte CDO kavramı da özellikle son yıllarda hızla yaygınlaşan, çok büyük şirketlerin devlet ve kamu kuruluşlarına kadar farklı kurumlarda yapılan atamalarla büyük bir önem kazanan bir pozisyon haline geldi. İlk olarak 2003 yılında medya ve reklam sektöründe yapılan konumlandırmalarla dikkat çeken bu pozisyon; tüm dünyada bankacılıktan, ilaç, kimya ve perakendeye kadar farklı birçok sektörde hızlı bir şekilde gelişimini sürdürmekte. Artık dünya devi diyeceğimiz kurumlarda CDO pozisyonları açılarak hızla dolduruluyor. Hatta 2015 Şubat’ında Twitter Başkan Yardımcısı olarak da görev yapan Jason Goldman, Beyaz Saray’a CDO olarak atandı.”

Bugünün CDO’ları yakın zamanın Yönetim Kurulu Üyeleri hatta CEO’ları olabileceğine de değinen ve tüm dünyada CDO pozisyonunda görev yapan yöneticilerin %88’nin Kuzey Amerika’da görevlendirildiğini ifade eden David Mathison, konuşmasını şu bilgileri vererek tamamladı: ”Şu an dünyada 2.000 kadar CDO var ve bu sayı hızla artıyor. Bir şirketin sahip olduğu dijital stratejinin şirket stratejisi olduğunu söyleyebiliriz. Bu nedenle de şirketlerin geleceği, dijital stratejiye verdikleri öneme bağlıdır; bu noktada da CDO pozisyonu kritik bir öneme sahiptir.”

Dijital Değişim artık tüm sektörlerde!

Etkinliğin son bölümünde ise Citibank Global İşlem Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Gülru Atak Gündem, LC Waikiki BT Direktörü Mehmet Demir, MEC Global Dijital ve İnovasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Eda Önsel, Pfizer Avrupa Çok Kanallı Pazarlama Direktörü Gökhan Salmanoğlu ve Samsung Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen’in katılımıyla “Türkiye’de Dijital Değişimin Yol Haritası konulu bir panel de gerçekleştirildi.

CDO Turkey İcra Kurulu Başkanı Bülent Kutlu moderatörlüğünde gerçekleştirilen panelde; dijital değişim süreçlerinin bankacılıktan, perakendeye, ilaçtan medyaya kadar farklı birçok sektördeki etkisi ve gelişimi ele alınırken; panelistler kurumlarında yaşanan dijital değişim çalışmalarından da örnekler verdiler.

Dijtal Çağın Liderlik Sırları kitabının yazarı ve aynı zamanda CDO Turkey Danışma Kurulu Üyesi Prof. Dr. Yeşim Toduk, gelinen noktada Türkiye’de CDO pozisyonuna büyük ihtiyaç olduğunu ve önümüzdeki yıllarda benzer pozisyonların daha da yaygınlaşacağını
söyledi. Toduk, bu alanda çalışma yapanların gelecekte önemli kariyer fırsatları yakalayacağına dikkat çekerek, dijital değişimde teknolojik gelişmeler kadar insan kaynakları politikasının da önemini vurguladı.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK