PayPal ve GfK araştırması: Yılbaşı alışveriş çılgınlığı internete sıçradı

PayPal ve GfK araştırması: Yılbaşı alışveriş çılgınlığı internete sıçradı

  • Bu yıl size verilen Yılbaşı hediyelerinden bazılarının sadece masaüstünden değil akıllı telefonlar veya tabletlerden de alındığına şahit olacaksınız.
  • Türk kullanıcıların %87,1’i Yılbaşı alışverişlerini yaparken mobil cihaz kullanıyorlar.
  • Günümüzde, %80,2’lik oran ile en fazla 26-35 yaş arasındaki kişiler Yılbaşı hediyelerinin büyük çoğunluğunu internetten alıyor.
  • Araştırma sonuçlarına göre; online ya da fiziksel mağazalardan alınmalarından bağımsız, Yılbaşı’nda en çok giyim, ayakkabı ve aksesuar hediye edilmesini istiyoruz. Aynı zamanda dijital ürünler de gün geçtikçe cazibesini artırıyor.

Yeni yılın yaklaştığı bugünlerde, PayPal, Yılbaşı hediye alışverişlerimiz için nasıl hazırlandığımızı ve neler satın aldığımızı incelemek amacıyla bir araştırmaya imza attı. PayPal adına GfK tarafından yapılan araştırmaya, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 5 ülkeden 5000 tüketici katıldı [1].

Hazırlıklar erken başladı

Araştırma sonuçlarına göre, tüketiciler bu sene Yılbaşı alışverişine daha erken başladılar. Türkiye’deki müşterilerin %67,9’u genellikle alışverişe Aralık ayında ya da Yılbaşı’nın hemen öncesinde başladıklarını belirtseler de, bu sene hediyelerini Kasım ayında hatta daha öncesinde satın almaya başladılar.

Araştırma, katılımcıların %69,2’sinin eş ya da sevgilileri için hediye almayı ve %76,8’nin yüksek tutarlar harcamayı planladığını ortaya koyuyor. Kadınların %70,5’i, erkeklerin ise %67,8’i eşleri ya da sevgilileri için hediye alacaklarını belirtiyorlar. Bu kategorideki katılımcılar ağırlıklı olarak 26-35 yaş aralığındaki kişilerden oluşuyor.

Araştırmaya katılan annelerin %57,5’i, babaların ise %47,7’si çocukları için hediye alacaklarını belirtiyor. Öte yandan, genç kullanıcıların %51,6’sı anne ve babaları için hediye almayı planladıklarını söylüyorlar. Katılımcıların %34,6’sı ise bu yıl Yılbaşı’nda kendilerini de şımartmayı planlıyorlar.

Ayrıca, katılımcıların yarısından fazlası (%51) satın almak istedikleri hediyeler için liste yaptıklarını belirtiyor. Bunların %55,9’u 18-25 yaş grubundaki kişilerden oluşuyor. Yine nüfüsu 1 milyonun üzerinde olan şehirlerde yaşayanların %50,8 ile en fazla liste yapma eğilimindeki kişiler olduğu görülüyor. Genç Türk müşteriler hediyelerini spontan olarak seçmeyi en az tercih edenler olarak öne çıkıyor.

Araştırmaya göre, kadın müşteriler erkeklerden daha fazla bir şekilde yaşadıkları ülkenin ve kendi ekonomik durumlarının Yılbaşı hediyelerine ayıracakları bütçeyi etkileyeceğini düşünüyorlar. Kadınların %64,7’si ekonomik durumun Yılbaşı hediyesi için ayıracakları miktarı etkileyeceğini belirtirken, erkeklerin %58,6’sı buna katılıyor. Ekonomik duruma bağlı olarak daha az harcama yapacaklarını belirtenler 36-45 yaş aralığındaki katılımcılardan oluşuyor.

Yakınlarınızın hayallerini süsleyen hediyeler hangileri?

Araştırmaya katılan tüm kullanıcılara baktığımızda; toplam 1264 katılımcının tercihi doğrultusunda giyim, ayakkabı ve aksesuar en çok istenilen hediye kategorisi olarak öne çıkıyor. Bu kategoride, hediye satın alımının %55,5’i online, %65,5’i ise fiziksel mağazalardan yapılıyor. Bunu, 1223 yanıt ile ev ve kişisel elektronik cihazlar takip ediyor. Katılımcıların %58,5’i bu kategorideki ürünleri internetten satın alırken, %53,4’ü fiziksel mağazalardan almayı tercih ediyor. Ardından ise 1196 katılımcının yanıtı ile kozmetik ve güzellik ürünleri geliyor ve %55,5’lik oranla ağırlıklı olarak online mağazalardan alınıyorlar. Bir sonraki sırada gelen hediye kategorisi ise 1180 katılımcı ile spor ekipmanları; %45,7’si online mağazaları tercih ederken %52,6’sı fiziksel mağazalardan satın alıyor. Ve son olarak, oyuncaklar 1176 yanıt ile beşinci sırada yer alıyor. Oyuncak hediyeleri de ağırlıklı olarak fiziksel mağazalardan satın alınıyor (%54,1), bu kategoride online’den alışveriş %45,5’te kalıyor.

Türk müşteriler için de benzer bir sıralama geçerli. %40,1 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar birinci sırada gelirken, %12,5 ile ev ve kişisel elektronik ikinci sırada ve %10,4 ile kozmetik ve güzellik ürünleri üçüncü sırada geliyor. Oyuncaklar (%20,1), yiyecek ve içecek (%18,5) ve tur hizmetleri (%18,7) en az tercih edilen ürünler olarak belirtiliyor.

Gençler online alışverişi tercih ediyor

Gün geçtikçe daha fazla kişi fiziksel mağazalardaki uzun kuyruklar ve hızlı bir şekilde tükenen ürünler için online alışverişin bir alternatif olduğunu fark ediyor. Araştırmaya katılan tüm katılımcılar incelendiğinde; 26-35 yaş grubundaki katılımcıların %80,6 ile hediyelerinin büyük çoğunluğunu online satın aldıkları görülüyor. Bu grubu %78,7 ile 36-45 yaş aralığındakiler, %76,6 ile 18-25 yaş aralığındakiler ve %68 ile 46-65 yaş aralığında kişiler takip ediyor. Yılbaşı için online alışveriş yapanların %83,1’i ödemelerini PayPal ile yaptıklarını belirtiyor.

Araştırma sonuçları, bu sene, 46-65 yaş aralığındaki müşterilerin %89,9’unun fiziksel mağazalardan alışveriş yapmaya devam ettiğini gösteriyor. 18-25 yaş aralığındaki Türklerin fiziksel mağazalardan en az alışveriş yapanlar olduğu görülüyor. Ayrıca, araştırmaya katılanların %49,5’i sadece yerel online mağazalardan alışveriş yaptığını belirtirken, %48,5’i hem yerel hem de yabancı online mağazaları kullandıklarını belirtiyor.

Bunun yanı sıra, araştırma sonuçlarına göre Türkiye’deli erkek kullanıcıların yarısı ürünlerin düşük kalite olacağı veya istedikleri ürün olmayacağı endişesiyle online alışveriş yapmaktan çekiniyorlar. Bu durum, kadın katılımcıların ise %44,6’sı için geçerli. Türkiye’deki müşterilerin online alışveriş yapmalarının önündeki bir diğer engel ise satın almadan önce ürünü fiziksel olarak görmek ve incelemek istekleri. Erkek müşterilerin %47,3’ü, kadınların ise %45’i bunu neden olarak belirtiyorlar. Son olarak da teslimat zamanlaması geliyor; erkek müşterilerin % 43,1’i, kadınların ise %41,4’ü teslimat süresi için yaşadıkları kaygıdan dolayı online alışveriş yapmadıklarını belirtiyor.

Dijital ürünlerin artan popülaritesi

Katılımcıların %25,5’i daha önce hiç dijital hediye almadıklarını belirtiyor. Bu grubun %26,6’sını kadınlar, %40,9 ile 46-65 yaş aralığındaki kişiler oluşturuyor.

Araştırmaya katılanların %17,9’u daha önce hediye olarak dijital ürünler aldığını söylüyor. Bu grup %18,8 ile ağırlıklı olarak erkek müşteriler ve yine ağırlıklı olarak 36-45 yaş aralığındaki kişilerden oluşuyor. Dijital hediye alanların %19,4’ü PayPal kullanıcısı olduğunu belirtiyor.

Dijital ürünlerin hediye olarak tercih edilmesi trendi doğrultusunda PayPal da Alıcı Koruma Programı’nı 1 Temmuz 2015 itibariyle fiziksel olmayan ürünler – satıcıdan alıcıya fiziksel teslimat gerektirmeyen ürünleri de kapsayacak şekilde genişletildi. PayPal artık tarif edilen farklı dijital ürün ya da servis temin edilmesi veya ürün/servisin hiç temin edilmemesi durumunda alıcıların zararını tazmin ediyor [2].

Sıra ödemeye geldiğinde…

Türk müşterilerin büyük çoğunluğu online alışverişlerinde PayPal ile ödeme yapmayı tercih ediyorlar. Türk katılımcıların %69,3’ü Yılbaşı hediyesi alışverişleri için yaptıkları online alışverişlerde ödemelerini halihazırda PayPal ile yaptıklarını belirtirken, %88,8’i gelecekteki alışverişlerinde PayPal ile ödeme yapmayı planladıklarını belirtiyorlar. Araştırma sonuçları, nüfüsu 100 bin ile 1 milyon arasında olan şehirlerde yaşayanların en fazla oranda PayPal kullananlar olduğunu ortaya koyuyor. Ayrıca, araştırma sonuçlarına göre online alışverişte PayPal kullanan ya da kullanmayı planlayan müşterin alışverişlerinde daha fazla para harcama eğiliminde oldukları görülüyor.

Ayrıca, Türk müşteriler akıllı telefon ve tabletlerinden alışveriş yapmayı tercih ediyorlar. Türk müşterilerin %83,4’ü Yılbaşı alışverişlerini yaparken akıllı telefon veya tabletlerini kullandıklarını belirtiyorlar. Bu müşterilerin %87,1’i PayPal kullancısı. Bu açıdan da incelendiğinde, yine PayPal kullanıcıları online alışveriş yaparken daha fazla harcama eğilimi gösteriyorlar.

Yılbaşı, online alışverişin ne kadar kolay, hızlı ve güvenli olduğunu deneyimlemek için en ideal zaman. Bu şekilde, sadece dünyanın dört bir yanından benzersiz hediyeler bulmakla kalmaz, ayrıca en iyi fiyatlı ürünlere de ulaşabiliriz. Ayrıca herhangi bir sebeple aldığınız Yılbaşı hediyesi istediğiniz gibi çıkmazsa, PayPal ile satın aldıysanız Alıcı Koruma Programı’ndan faydalanabilir, iade gönderiminizi ücretsiz yapabilirsiniz.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK