Siber saldırı sonrası marka itibarını onarmanın maliyeti 200 bin doları buluyor

Kaspersky Lab’in araştırmasına göre, şirketlerin yarısından fazlası (%57) geçtiğimiz yıl yaşadıkları bilgi güvenliği vakalarının itibarlarını olumsuz yönde etkilediğini itiraf ediyor. Küçük ve orta ölçekli işletmelerde vaka başına meydana gelen marka hasarının ortalaması 8000 dolardan fazlayken bu rakam kurumsal ölçekte ise 200 bin dolara kadar çıkabiliyor.
Kaspersky Lab ve B2B International tarafından 2015 yılında Türkiye’nin de aralarında olduğu 26 ülkeden 5500 BT uzmanının katılımıyla gerçekleştirilen anket marka itibarına dair önemli bulgulara işaret etti.

Son derece rekabetçi bir ortamda başarılı şirketler, sadece verimlilik ve ürün veya hizmet kalitesinden çok daha fazla değerin üzerinde yükselmekte. Müşteriler ve iş ortaklarının güvenine sahip olmak büyük bir karlılık sağlayabilir ve lekesiz bir itibar, bu güveni oluşturmada anahtar bir rol oynayabilir. Tüketicinin güvenini kaybetmek genellikle karlılığın azalmasına neden olur ve bazen de iflasa sürükler.

İtibarın zarar görmesi, doğrudan söz konusu vakanın kamu tarafından öğrenilmesine bağlı. Türkiye’de katılımcıların %31’i şirketlerinde meydana gelen bir vaka hakkındaki bilgilerin medyaya sızdırıldığını ve kamuya açıklandığını söyledi.

İtibarın gördüğü hasarın boyutu, şirketin imajını düzeltmek için harcadığı miktarla ölçülebilir. Türkiye’de her üç şirketten biri (%37), şirket dışından danışmanlardan yardım istemek zorunda kalmış. İlginç bir şekilde, geçtiğimiz son üç yıl içinde şirketler, olumlu bir itibara daha büyük önem vermeye başlamış.