Yeni teknolojiler televizyon izleme alışkanlıklarını nasıl etkiliyor

Televizyon, uzun yıllardır hayatımızın bir parçası olmayı sürdürüyor. Bu doğrultuda 21 Kasım, 1996’dan bu yana Dünya Televizyon Günü olarak kutlanıyor. Ancak televizyon ile kurduğumuz ilişki, son zamanlarda köklü bir değişim geçiriyor. Televizyon ve video sektörüne değişimler ve teknolojik yeniliklerle öncülük eden Sony, “Neden televizyon izliyoruz?” raporu ile değişen kullanıcı beklentilerine uyum sağlamak için medya ve iletişim şirketlerinin yeni iş akışlarına, yeni dağıtım modellerine ve bireysel kullanıcı ve seyircilerin çeşitli ihtiyaçlarına dair yeni düşünce yöntemlerine ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor.

İstanbul, 12 Kasım 2015: Çağdaş dünyada televizyon, iletişim ve küreselleşmeyi temsil ediyor. 1996’da ilk kez düzenlenen Dünya Televizyon Forumu’nun ardından, cihazın kendisini değil ama temsil ettiği felsefeyi kutlamak üzere Birleşmiş Milletler 21 Kasım’ı Dünya Televizyon Günü ilan etti.

Televizyon, uzun yıllardır hayatımızın bir parçası olmayı sürdürmesine rağmen son zamanlarda eşi benzeri görülmemiş oranda köklü bir değişim geçiriyor. Çevrimiçi videoların giderek yayılmasıyla artık geleneksel kanallar üzerinden daha az televizyon izleyeceğimize dair yaygın bir görüş var. Bu görüş doğrultusunda, “Neden televizyon izliyoruz? Televizyon sosyal, toplumsal ve yaşam tarzı tercihlerimizi nasıl tatmin ediyor? Yayıncılar ve program yapımcıları, geleceğin seyircileriyle nasıl bağ kurabilir? Gençler anne ve babalarıyla aynı şekilde televizyon izlemeyi sürdürecek mi?” gibi sorular cevap bekliyor.

Televizyon bizim için ne anlama geliyor?

İzleme deneyiminin nasıl değişebileceğini ve bu değişimin medya sektöründe yer alanlar için ne anlama geleceğini tahmin etmek istiyorsak günümüzde neden TV izlediğimizi anlamamız gerekiyor. İşte bu nedenle Sony Avrupa Profesyonel Çözümler birimi, günümüzün ve geleceğin TV izleyicilerinin, izleme davranışlarını konu alan, yayıncılara yönelik ayrıntılı bir inceleme hazırladı. Televizyonla olan ilişkimize bağımsız bir bakış açısı sunmak üzere hazırlanan, “Neden televizyon izliyoruz?” raporunun yazarı ve informitv medya danışmanı Dr. William Cooper, televizyon ile ne kastettiğimizi ve televizyonun bizim için ne anlama geldiğini açıklıyor. Dr. Cooper, “Dilediğimiz her şeyi, dilediğimiz zaman, dilediğimiz yerde izlemek istediğimize dair yaygın bir düşünce var. Bunun mantıksal sonucu olarak daha çok yalnız izleyeceğimiz ortaya çıkıyor. Ancak bireyler olarak halen birlikte bir şeyler izlemeye değer veriyoruz. Diğer kişilerle aynı programı izlemeyi gerçekten istiyoruz ama çoğu zaman aynı anda izlemiyoruz.” diyor.

Sony BT ve İş Akışı Çözümleri Başkanı olan Niall Duffy, “Televizyon izleme nedenimiz çok basit gibi gözükebilir; ancak altında yatan nedenler çok daha karmaşıktır. İzleme deneyiminin nasıl değişebileceğini ve bu değişimin medya sektöründe yer alanlar için ne anlama geleceğini tahmin etmek istiyorsak günümüzde neden TV izlediğimizi anlamamız gerekiyor. Bağlantılarla dolu bir dünyada televizyonun nasıl bir değişim geçireceğinin tartışılması ve bilgi verilmesi için bu çalışmayı başlattık.” diyor.

Televizyon ve video sektörüne değişimler ve teknolojik yeniliklerle öncülük eden Sony, bu raporla değişen kullanıcı beklentilerine uyum sağlamak için medya ve iletişim şirketlerinin yeni iş akışlarına, yeni dağıtım modellerine ve bireysel kullanıcı ve seyircilerin çeşitli ihtiyaçlarına dair yeni düşünce yöntemlerine ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor. Raporda yeni izleme yöntemlerinin bir tehditten çok bir fırsat olarak görülmesi gerektiği vurgulanıyor. Dahası, genel video izleme oranının artacağı tahmin ediliyor.

“Neden televizyon izliyoruz?” raporu, güçlü sosyal ve psikolojik faktörlerin izleme deneyimini teşvik ettiğini öne sürüyor. Günümüzde insanların televizyon izlemeyi neden ve nasıl tercih ettiğini anlamak, televizyon izlemenin geleceğinin nasıl şekilleneceğini öğrenmemize yardımcı olacak.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK