IBM yeni Watson Nesnelerin İnterneti birimine bilişsel ticaret için güçlü bir bulut platformunu dahil ediyor

1447833438_IBM_To_Acquire_The_Weather_Company_s_Product_and_Technology_BusinessesThe Weather Company firmasının WSI , weather.com, Weather Underground ve The Weather Company markası dahil olmak üzere işletmeler arası, mobil ve bulut tabanlı web varlıklarını satın almak üzere kesin anlaşmaya varmış olduğunu duyurdu. Firmanın TV segmentini oluşturan The Weather Channel, IBM tarafından satın alınmayacak, ancak uzun süreli bir sözleşme kapsamında IBM’den hava tahmini verilerinin ve analitiğin lisansını alacak. İki şirketin teknolojilerinin ve uzmanlıklarının birleşimi, yeni Watson Nesnelerin İnterneti Biriminin ve Watson Nesnelerin İnterneti Bulutu platformunun temelini oluşturacak ve IBM’in Mart 2015’te ilgili olanaklara ve hizmetlere yapacağını duyurduğu 3 milyar ABD doları tutarındaki yatırımı ileriye taşıyacak.

Planlanan satın alma, IBM’in güçlü bilişsel ve analitik platformu ile The Weather Company firmasının ABD’de her gün en fazla kullanılan dördüncü mobil uygulamaya güç veren ve her gün bulut tabanlı hizmetlerine yönelik 26 milyar sorguyu işleyen dinamik bulut veri platformunu bir araya getirecek. Anlaşma, IBM’in bulut veri hizmetleri yeteneklerinin erişim alanını genişletecek ve The Weather Company firmasının iş yeteneklerini ve dünya çapında erişebildiği tüketici tabanını artıracak. The Weather Company firmasının bulut tabanlı veri platformu, IBM’in çok daha çeşitli ve daha yüksek hızlı küresel veri kümelerini toplamasına, bunları depolamasına, analiz etmesine ve en sonunda bunları dağıtmasına ve Watson platformu çapında daha zengin ve daha derinlemesine öngörülere olanak sağlamasına imkan tanıyacak.

IBM Çözüm Portföyü ve Araştırma üst düzey başkan yardımcısı John Kelly, “The Weather Company firmasının olağanüstü derecede yüksek hacimli veri platformu, IBM’in küresel bulutu ve Watson’un gelişmiş bilişsel bilişim yetenekleri ile birleştiğinde, Nesnelerin İnterneti alanında rakipsiz olacak ve hem iş hem de sensör verilerini hava durumu ve diğer ilgili bilgilerle gerçek zamanlı olarak ilişkilendiren müşterilerimize önemli bir rekabet avantajı sağlayacak,” şeklinde açıklıyor. “Bu güçlü bulut platformu, IBM’i kuruluşların çevrelerinde ortaya çıkan veri okyanuslarından bir anlam çıkarmasına ve bunu eyleme dönüştürmesine yardımcı olacak farklı biçimlere sahip derinlemesine öngörülerle sektörleri bütün olarak donatabileceği bir pozisyona getirecek.”

IBM, satışın tamamlanmasıyla birlikte dünyanın önde gelen meteorolojik veri bilimi uzmanları, hassas tahmin yetenekleri ve çok büyük veri kümelerini gerçek zamanlı olarak alan, işleyen, analiz eden ve dağıtan yüksek hacimli bir bulut platformu dahil olmak üzere The Weather Company firmasının ürün ve teknoloji varlıklarının sahibi olacak. Şirketin gelişmiş modelleri, her gün üç milyar hava tahmini referans noktasından, 40 milyondan fazla akıllı telefondan ve 50.000 uçak seferinden elde edilen verileri analiz ediyor ve bu da şirketin basın, havacılık, enerji, sigortacılık ve devlet sektörlerindeki 5.000’den fazla müşteriye geniş bir veriye dayalı ürün ve hizmet yelpazesi sunmasına olanak sağlıyor.

The Weather Company firmasının mobil ve web varlıkları, dünyanın önde gelen arama motorunun işlediği hacmin yedi katını işliyor ve aynı zamanda her ay 82 milyon özgün ziyaretçiye hizmet veriyor. The Weather Company firmasının platformu, çok geniş bir veri yelpazesini çok yüksek hız ve ölçekle alabilir, çok düşük bir gecikme süresi ile olağanüstü miktarda sorguyu destekleyebilir. IBM, reklam destekli ek tüketici ve iş çözümleri oluşturmak için The Weather Company firmasının veriye dayalı reklamcılık aracılığıyla hava bilgilerini etkin biçimde paraya dönüştürmüş olan dijital reklamcılık platformunu ve becerilerini geliştirmeyi planlıyor.

The Weather Company Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su David Kenny, “Yeni nesil geliştirilmiş tahmin dalgasının atmosfer bilimi, bilgisayar bilimi ve analitiğin kesişme noktasında ortaya çıkacağını görüyoruz,” şeklinde açıklıyor. “The Weather Company, bu satışın tamamlanmasıyla birlikte hava tahminlerinin hassasiyetinin artırılmasına yardımcı olmaya devam edebilecek ve karar almayı optimize eden devrim niteliğinde sektör çözümleri oluşturulması için küresel atmosfer ve hava öngörülerinin kurumsal bilgilerle bütünleştirilmesine olanak sağlayarak IBM’in Watson Nesnelerin İnterneti yeteneklerini daha da geliştirecek.”

Nesnelerin İnterneti tarafından üretilen verilerden elde edilen bilişsel öngörüler, sektörlerin bütün olarak işleyiş biçimlerini dönüştürüyor. Örneğin, tahmine dayalı hava analitiği sosyal medyadaki diyalogların, ulaşım akışlarına ilişkin ayrıntılı bilgilerin ve diğer ilgili verilerin gerçek zamanlı analiziyle birleşerek ihtiyacın arttığı zamanlarda perakendecilerin ve distribütörlerin hayati önem taşıyan ürünlerin bulunabilirliğini hassas bir şekilde ayarlamasına ve sürdürmesine yardımcı olabilir. Havayolu şirketleri, yakıt tüketimini optimize etmek, rötarları ve havalimanlarındaki yoğunluğu azaltmak ve zorlu koşullarda yolcu emniyetini artırmak için çok sayıda gerçek zamanlı ve geçmişe dönük veri kaynağından yararlanarak her yıl milyonlarca dolar tutarında tasarruf elde edebilir.

Anlaşmanın mali koşulları açıklanmadı.

Watson Nesnelerin İnterneti Birimi Bilişsel Bilişimi Nesnelerin İnterneti ile Buluşturmak İçin 3 Milyar Dolarlık Yatırımı İleriye Taşıyor

The Weather Company firmasının satın alınmasına ve Watson Nesnelerin İnterneti biriminin devreye alınmasına ilişkin planlar, IBM’in bu yılın başlarında Nesnelerin İnterneti ile bağlantılı olanaklar ve hizmetler oluşturmak için gerçekleştireceğini duyurduğu 3 milyar ABD doları tutarındaki yatırımlara ekleniyor. IBM geliştiricileri ve araştırmacıları, bu ilk duyurudan bu yana işletmelerin, kurumların ve bireylerin daha iyi kararlar almasına yardımcı olacak yeni kalıpların ve bağıntıların açığa çıkarılması için Nesnelerin İnterneti’ne Watson’un bilişsel bilişim gücünü katacak yeni bulut tabanlı teknolojiler, çözümler ve hizmetler üzerindeki çalışmalarını önemli ölçüde hızlandırdılar. Nisan 2015’te duyurulan Watson Sağlık birimi dahil olmak üzere, Watson’dan güç alan giderek artan sayıdaki iş kolları portföyüne dahil oluyor.

The Weather Company ile IBM, bu yılın başlarında operasyonel performansın ve karar almanın iyileştirilmesi için hava ile ilgili gerçek zamanlı öngörülerin iş öngörülerine bütünleştirilmesi amacıyla stratejik bir ortaklık kurdu. IBM, bu ortaklık kapsamında The Weather Company firmasının bulut veri platformunun lisansını aldı ve işletmeler ile geliştiricilerin gerçek zamanlı hava öngörülerini iş öngörülerine bütünleştirmesine olanak sağlayacak ortak sektör çözümleri, veri hizmeti paketleri ve uygulama programlama arabirimleri sağlamak üzere The Weather Company’nin işletmeler arası birimi ile işbirliği yaptı. (Daha fazla bilgi için: ibm.biz/BdHsp5)

The Weather Company, bu yılın başlarında işletmeler arası birimine güç veren dev hava verisi hizmetleri platformunu IBM Cloud üzerine taşımayı planladığını duyurdu.

The Weather Company, özel sermaye şirketleri olan The Blackstone Group, Bain Capital ve NBCUniversal şirketlerinden oluşan bir konsorsiyuma aittir.

Satın alma, alışılagelmiş satış kapatma koşullarına ve yasal izine tabidir ve 2016 yılı birinci çeyreğinde kapatılması beklenmektedir.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK