Cinsiyetlere göre eticaret alışkanlıkları

Kadınlar sanal mağazalarda tur için 12.00 -13.00 saatleri arasındaki öğle tatillerini, erkekler ise gece 23.00 ila 01.00 saatleri arasını tercih ediyor. Kadınlar ayda ortalama bir saat 54 dakikalarını, erkekler ise üç saat 32 dakikalarını online alışverişe ayırıyor.Kadınlar, online alışverişe erkeklerden daha az zaman ayırsa da, ince eleme sık dokuma alışkanlıklarından dolayı, satın almaya karar verdiği bir ürünü sepete atıp, ödemesini yapmasına kadar geçen süre 14 dakikayı buluyor. Erkekler ise sanal alışverişi sadece 9 dakikada tamamlayabiliyor.

Online alışveriş en çok perşembe günleri kadınların aklına düşerken, erkekler pazartesi gününü tercih ediyor. Hem kadınlar hem de erkekler cumartesi günlerini e-ticarete ayırmaktan hoşlanmıyor.

E-ticaret sitelerinden en çok kıyafet satın alan kadınlar, daha sonra sırasıyla teknoloji ürünleri, takı, kozmetik ürünler, ayakkabı ve çanta için para harcıyor. Kadınların alışveriş sepetlerinin ortalama değeri 50-60 TL aralığında bulunuyor.

Sanal mağazalarda ağırlıklı olarak teknoloji ürünleri, giyim ve saate para harcayan erkeklerin sepet değeri de 70-80 TL’yi buluyor.