Backup gibi yapacaksan, hiç yapma!

Yer Akdeniz İhracatçılar Birliği Konferans Salonu. Mersindeyiz. Moderasyonunu yaptığım organizasyonun arasında sahneden inince yanıma bir grup öğrenci yaklaşıyor. Osmaniye Üniversitesi öğrencileri olan arkadaşlar, bence çok güzel bir soru soruyor. Diyorlar ki; “Bu kadar CEO neden Mersin’e kalkıp geliyorlar. Bir sürü işlerinin arasında neden burada olmayı tercih ediyorlar?”. Önce afallıyorum. Soru çok da kolay değil. Hemen ben neden buradayım diye düşünüyorum. Hızlıca cevaplıyorum “Cevap Merter Özdemir. Merter son derece güvenilir, sektörde sözüne itibar edilen bir kişi. Beni çağırdığında geldim çünkü bu işte birlikteyiz dedi. Ben de ona güvendiğim için hemen kabul ettim. CEO arkadaşlar da eminim benim gibi düşünmüşlerdir.” Ancak öğrenci arkadaşların yüzündeki merakı silemediğimi farkediyor ve “Merter bu işe neden niyetlendi” diye düşünüyorum.
Cevabı aslında Merter’in konuşmalarında duymuştum. Merter daha önce eticaret paketi satan bir şirkette çalışıyordu. Faaliyete geçirdiği 6000 eticaret sitesinin sadece yüzde 40’ının yaşadığını farkedince, eğitimin, bilinçlemenin gerektiğini hissediyor. EticaretSEM yani sürekli eğitim merkezini kuruyor. Eticaret sektöründe kiminle konuşsam, hızlı bir başlangıcın ve pazarlamanın öneminden sonra ilk bahsettikleri konu süreklilik.
Birkaç hafta önce Ofix’in pazarlama stratejisini anlatırken, CRM’deki devamlılığı ne kadar önemsediklerini, şikayet sitelerine gelen olayları nasıl dikkatle takip edip çözümlediklerini anlatmıştım.
İnternetten alışveriş yapanların büyük kısmı iyi bilgisayar kullanıcıları. Bu nedenle çoğu şikayet internet üzerinden ciddi anlamda yankılanıyor. Bu da eticaret sitelerinin daha dikkatli olmasına sebep oluyor. Ancak fiziksel dünyada hizmet sektörü bu başarıda çalışmıyor.
Ben yaklaşık bir yıl önce Backup ismi verilen bir şirketten VIP paketi aldım. Backup bir asistans hizmeti. Satışı yaparlarken her sorumuza cevap bulacaklarını her ihtiyacımızı doğru adrese ileteceklerini söyleyerek yaklaşık 2000 tl ücret aldılar. Sonra…
Malatya’ya gideceğim zaman yol durumu için aradığımda beni karayollarına bağlamayı teklif ettiler. 11880’den daha fazla bilgi alabilirdim! Evimdeki paket için kargo şirketi istediğimde, iki gün sonra hala beklediğimizi söylediğimde, biz ilettik deyip kenara çekildiler. Evde kullanamadığımız onlarca hizmeti ile Backup bende hem kendini hem de asistans hizmeti veren diğer şirketleri bitirdi. Olan mı? Olan, alamadığımız hizmetlere karşılık harcadığımız 2000 liramıza oldu!