Online İtibar Yönetimi konusundaki çıkarımlarım

Ancak gerek google’ın arama indeksleme ve ranking sistemini değiştirmesi gerekse artık bu konuya toplu bir iletişim paketi olarak bakılması gerekliliği (sosyal ağların google indekslemelerine tam olarak şimdilik girmeyen çok moda_trendy_ bir yer olması) oluştu. Bu nedenle artık özellikle benim danışanlarım arasında artık ilk adımda olan itibarı negatif noktada duran kimse kalmadı.

Bu nedenle bu konuda danışanlarımla çalışmanın verdiği tecrübeden edindiğim basit birkaç kuralı sizinle de paylaşmak istedim.
İtibarı yönetmek zordur. Zira yaptığınız her faaliyet başka insanları rahatsız edecektir. Ayrıca markanız ne kadar açıksa krizleriniz o kadar büyük olacaktır. Yalnız bu son söylediğimizden itibarınızı herkese kapatın anlamı çıkmasın bu zaten sizi şöhret olmaktan uzaklaştırır.
Size itibarınızı korumanın yollarını şöyle açıklayacağım:

KURAL BİR : ALANINIZIN SINIRINI BELİRLEYİN

Eğer hakkınızda kötü bir dedikodu sürekli önünüze çıkıyorsa. Markanız için bir sayfa oluşturun…

Bir alt domain oluşturun. Arama motorları, alt domainleri, web sitelerinden ayıracağından, sizin markanız adı altında alt domain adreslerine de ulaşabilirsiniz. Ana sitenizle alakasız bir yığın içeriği toplayın ve arsiv.webadresim.com içine atın. Ya da webdeki bütün görüşleri gösteren yorumlar.webadresim.com adında bir site hazırlayın. Bu site, anasayfanız arasında, yani iki sayfa tek bir sayfa da kontrol altında olacaktır.
Bir Squidoo sayfası hazırlayın,Squidoo.com’da bir sayfa oluşturun ve bunu markanız için ayarlayın. Link ile bunları bağlayın. Böylece 3 sayfa tek bir sayfa da kontrol altında olacaktır.
Bir Twitter hesabı açın ve ayda bir kezden daha fazla güncelleyin.Şundan emin olun sizin marka isminiz sizin biyografinizi gösterir. Tabiki burada da ana sitenizin bağlantılarını da Squidoo.com dakileri de işaret ediyorsunuz demektir. Böylece dört sayfa tek bir sayfa da kontrol altında olacaktır.
Şimdi aynısını Facebook üzerinde yapın. Bir fun (hayran) sayfası oluşturun ve güncelliğini koruyun,onu da aynı linke bağlayın.Şimdi beş sayfa bir tek sayfada kontrol altında olacaktır.
5) Eğer bir wikipedia girişi istiyorsanız,bunu markanızla ilgili doğru bir şekilde yapılandırmanız gerekir.İyi bir girişin doğal bir görüntüsü olmalıdır. Fakat o size geri dönüş yapacaktır.Wikipedia,kesinlikle tek bir sayfa üzerinde sonuçlanacağından geri dönüşü daha baskındır.
Yeterli zaman ve enerjiniz varsa, uydu sitelerinden de oluşturabilirsiniz.Markanıza yakın olan domainleri aldığınızdan emin olun. Ayrıca .info’lu domainleri de alın. Sonra orjinal içeriği ve sayfa bilgilerini buraya ekleyin. Linkleri mutlaka google’a uygun şekilde atayın.
Burada amacımız dinamik bilgilerin olduğu siteleri tek bir yerden idare edebilmek ve böylece birbirine bağlı krallığınızı yaratmak.
Ekstra yazılar için posterous.com ve thumlr.com üzerinden siteler almak, resimler içinse flickr ve picassaweb’de hesaplar almak çok doğrudur.

Birlikler Oluşturun
Eğer itibarınız saldırı altındaysa, etrafınızda birkaç yakın arkadaş itibarınıza sahip olmak için size yardım edecektir.Bu yüzden yeni ittifaklar kurun.
İnsanların sorularına cevaplar verin. Tweet’lerine mutlaka geri dönün. Burada anlamsız konuşmalardan kaçının ama size sorulan sorulara içtenlikle cevap verin. Eğer soru sorulmuyor ve görmezden gelindiğinizi düşünüyorsanız, insanların ortaya sorduğu sorulara, doğru cevapları biliyorsanız cevap verin. Bu bir saygınlık oluşturacaktır. Unutmayın internet bir paylaşım yeridir.
Sosyalleşin. Bir danışmanla çalışın. Danışmanınızın blog pazarlama ya da benzeri diğer ekiplerle çalışmasını sağlayın. Diğerleriyle birlikte çalışarak, kimin sizinle bir mücadele içine girmek istediğini görürsünüz.
İletişimi koparmayın (hep temas halinde olun).

DİNLEYİN VE İLGİLİ DAVRANIN

Tabiki, kriz geçince otobüs bekler gibi yeni bir kriz beklemeyeceğiz. Etrafı dinlemek, araştırma yapmak ve krizin ipuçlarını bulmak önemlidir. Unutmayın erken uyarı sistemleri can kurtarır.

Google Reader’ı ”sosyal medya monitör aracı” olarak kullanmalısınız.
Ölçülü davranın.Eğer hayal kırıklığına uğramış bir müşteri web sitelerinde veryansın ediyorsa,sakın ona alevli (kızgın) üç sayfa yazıp ortak bloglarınızda yayınlamayın,direkt temasa geçin. Eğer bir rakibiniz sizin hakkınızda yalanlara başladıysa, bloğunuzda biraz dolaşıp, arkadaş ve ittifaklarınıza tavsiye için başvurun, sonrasında yanıtınızı sergileyin.

KORUNMANIN BİR PARÇASI

İtibar yönetiminde her yöntem mutlaka uygulanmalıdır. Ancak mutlaka bir öncelik sıralamanız, stratejiniz olmalıdır. Stratejiniz yoksa yapacağınız yanlışlar işi iyice altından kalkılmaz noktaya getirir. İnterneti görmezden gelmek, sorunu dikkate almamak yanlıştır. Sorunu yaratan kişi ile konuşmak da kesinlikle doğru bir yaklaşım değildir. Unutmayın teröristlerle pazarlık yapılmaz!

Bu aşamaları geçip markanızı düzlüğe çıkardığınızda ise pozitif bir itibar için mutlaka yine bir danışmanla yolunuza devam edin. Mutlaka bir patron olarak çok yeteneklisinizdir ancak unutmayın enerjiniz kısıtlı ve bu enerjiyi itibar gibi işin profesyonellerinin olduğu bir konuya harcamanız, kabul edilemez bir lüksdür.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK