Partiler “twitter”ı seçim için nasıl kullanır?

Ancak yine de en basit şekli ile siyasi partilerin yapmaları gerekenleri; çok anlaşılabilir şekilde lafı dolandırmadan anlatmaya çalıştım. Umarım; yine kendi ülkemde insanlar yine bana turist gibi bakmaz ve anlamaya çalışır.

Şu anki siyasi parti sitelerinin çoğu gerçekten kötü durumda.

Basit, (tasarımda kurumsal kimlik hemen hepsinde hiçe sayılmış)
Etik değil, (büyük harf kullanımından genel intenet görgü kurallarına çok aykırı yanları var.)
Hiçbir amaca hizmet etmeyen sadece birşey yapılıyormuş gibi görünen anlamsız ekler var.
Arama motorlarının indekslemesine aykırı yönleri var. Hemen hemen hepsinde arama motoru optimizasyonuna aykırı linkler var.
SQL hacking’e açık görünüyor. Bir çoğu arama kutularında bile içrik hırsızlığına imkan veren açıklara sahip
Birkaç artinin sitesinin büyük kısmı zaten çalışmıyor.
Kodun içinde keywordler bölümünde yetersiz bilgiler var.
Bazı alan adları partinin neredeyse stratejisine ters şekilde alınmış. Çok anlamsız ve kötü yapılmış video siteleri var. Sitenin isminin sonuna tube koyunca video sitei olduğunu zannedecek kadar bilgisiz intenet görevlilerine sahipler.
Bunlar olmaması gerekenler. Olması gerekenlere gelince:

İyi bir içerik yönetim sistemine sahip olmalı.
Bütün sosyal ağlarla ilişkili olmalı.
Kendi içinde bir sosyal yapı bulundurmalı.
Arka Planda Milletvekillerinin sosyal ağları takibi için doğru yapılmış bir CRM bulunmalı. Böylece her milletvekili o anda; rakip partiler ve kendi partisinin internet ve sosyal ortamda ne kadar bahis aldığını, kendisi hakkında çıkanları anlık olarak görebilmeli. Kendisi hakkında söyleneneleri değerlendirenilmeli. Bu değerlendirmenin sonucunda yapması gerekeni belirtebilmeli.

Cevap yazabilmeli
Hukuk bürosuna yönlendirebilmeli
Yoksayabilmeli
Seçim öncesi sosyal ağlarda nasıl haraket etmek gerektiği, flame, sataşma gibi durumlar ile nasıl baş edilmesi gerektiği konusunda bütün milletvekillerinin bilgisi olmalı.

Milletvekili adayları online itibar yönetimlerini yaptırmalılar. Sorunlu olan herşeyi seçim kampanyası virajına girmeden düzeltmeli.

Partinin vemilletvekillerinin sitesi tek bir noktadan kontrol eilebilmeli. bunun için toplu bir yapı kurulmalı.

Partilerin oluşturduklarını zannettikleri bu Parti TV hatasına düşülmemeli. Bütün partiler videoları kendi sitelerinde tutuyorlar. Bu da şu problemlere yol açıyor:

Siteye girmeyen videoyu göremiyor
Paylaşılamıyor
Bandwith yiyor.
Sadece liderin videoları var. Ne etkileşim var ne de başka birilerine ait bir içerik.
Milletvekili adayları videolarını bir video sitesi ile anlaşılaşarak paylaşmalı. Parti televizyonu bu şekilde kurulmalı. İnsanlar görüntülü sorularını iletebilmeli. Soruların hepsine cevap verildiğini kontrol edecek bir yapı oluşturulmalı. Bunun için parti içinde bir “siber masa” oluşturulmalı.

iPAD, iphone gibi mecralar için çalışan paylaşımlı uygulamalar yazılmalı.

Partilerin mutlaka bir facebook sayfası olmalı. En hızlı çalışan ve en fazla fun’ı olan web sayfalarından biri yapılması sağlanmalı

Twitter üzerinde partilerin gündemine paralel olarak kullanıcılar organize edilmeli. Twitter’da partinin “trending topic” olması sağlanmalı. Bunlar partiler için haber demektir.

Liderlerin gezileri hakkındaki bilgiler resim ve lokasyon bilgisi ile birlikte anlık parti basın bürosu twitter’ı üzerinden oluşturulmalı. Yüksek boyutlu görüntüler basın sayfasına çok daha sonra konulabilir, ancak site ziyartçileri parti liderlerinin en son nerede olduğunu görebilmeli.

Milletvekilinin internet görünürlüğü

Bu genel dijital diplomasi yaklaşımını; milletvekillerinin de teker teker uygulaması gerekiyor.

Yapılması gerekenler :

Web sitesi
Twitter (anlık veri aktarımı için, bir basın müşaviri.)
Facebook sayfası
Bir video sitesinde vBlog.
iPhone uygulaması. (bu artık kurumsal kimliğin bir parçası haline geldi)

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK