Partiler “twitter”ı seçim için nasıl kullanır?

Ancak yine de en basit şekli ile siyasi partilerin yapmaları gerekenleri; çok anlaşılabilir şekilde lafı dolandırmadan anlatmaya çalıştım. Umarım; yine kendi ülkemde insanlar yine bana turist gibi bakmaz ve anlamaya çalışır.

Şu anki siyasi parti sitelerinin çoğu gerçekten kötü durumda.

Basit, (tasarımda kurumsal kimlik hemen hepsinde hiçe sayılmış)
Etik değil, (büyük harf kullanımından genel intenet görgü kurallarına çok aykırı yanları var.)
Hiçbir amaca hizmet etmeyen sadece birşey yapılıyormuş gibi görünen anlamsız ekler var.
Arama motorlarının indekslemesine aykırı yönleri var. Hemen hemen hepsinde arama motoru optimizasyonuna aykırı linkler var.
SQL hacking’e açık görünüyor. Bir çoğu arama kutularında bile içrik hırsızlığına imkan veren açıklara sahip
Birkaç artinin sitesinin büyük kısmı zaten çalışmıyor.
Kodun içinde keywordler bölümünde yetersiz bilgiler var.
Bazı alan adları partinin neredeyse stratejisine ters şekilde alınmış. Çok anlamsız ve kötü yapılmış video siteleri var. Sitenin isminin sonuna tube koyunca video sitei olduğunu zannedecek kadar bilgisiz intenet görevlilerine sahipler.
Bunlar olmaması gerekenler. Olması gerekenlere gelince:

İyi bir içerik yönetim sistemine sahip olmalı.
Bütün sosyal ağlarla ilişkili olmalı.
Kendi içinde bir sosyal yapı bulundurmalı.
Arka Planda Milletvekillerinin sosyal ağları takibi için doğru yapılmış bir CRM bulunmalı. Böylece her milletvekili o anda; rakip partiler ve kendi partisinin internet ve sosyal ortamda ne kadar bahis aldığını, kendisi hakkında çıkanları anlık olarak görebilmeli. Kendisi hakkında söyleneneleri değerlendirenilmeli. Bu değerlendirmenin sonucunda yapması gerekeni belirtebilmeli.

Cevap yazabilmeli
Hukuk bürosuna yönlendirebilmeli
Yoksayabilmeli
Seçim öncesi sosyal ağlarda nasıl haraket etmek gerektiği, flame, sataşma gibi durumlar ile nasıl baş edilmesi gerektiği konusunda bütün milletvekillerinin bilgisi olmalı.

Milletvekili adayları online itibar yönetimlerini yaptırmalılar. Sorunlu olan herşeyi seçim kampanyası virajına girmeden düzeltmeli.

Partinin vemilletvekillerinin sitesi tek bir noktadan kontrol eilebilmeli. bunun için toplu bir yapı kurulmalı.

Partilerin oluşturduklarını zannettikleri bu Parti TV hatasına düşülmemeli. Bütün partiler videoları kendi sitelerinde tutuyorlar. Bu da şu problemlere yol açıyor:

Siteye girmeyen videoyu göremiyor
Paylaşılamıyor
Bandwith yiyor.
Sadece liderin videoları var. Ne etkileşim var ne de başka birilerine ait bir içerik.
Milletvekili adayları videolarını bir video sitesi ile anlaşılaşarak paylaşmalı. Parti televizyonu bu şekilde kurulmalı. İnsanlar görüntülü sorularını iletebilmeli. Soruların hepsine cevap verildiğini kontrol edecek bir yapı oluşturulmalı. Bunun için parti içinde bir “siber masa” oluşturulmalı.

iPAD, iphone gibi mecralar için çalışan paylaşımlı uygulamalar yazılmalı.

Partilerin mutlaka bir facebook sayfası olmalı. En hızlı çalışan ve en fazla fun’ı olan web sayfalarından biri yapılması sağlanmalı

Twitter üzerinde partilerin gündemine paralel olarak kullanıcılar organize edilmeli. Twitter’da partinin “trending topic” olması sağlanmalı. Bunlar partiler için haber demektir.

Liderlerin gezileri hakkındaki bilgiler resim ve lokasyon bilgisi ile birlikte anlık parti basın bürosu twitter’ı üzerinden oluşturulmalı. Yüksek boyutlu görüntüler basın sayfasına çok daha sonra konulabilir, ancak site ziyartçileri parti liderlerinin en son nerede olduğunu görebilmeli.

Milletvekilinin internet görünürlüğü

Bu genel dijital diplomasi yaklaşımını; milletvekillerinin de teker teker uygulaması gerekiyor.

Yapılması gerekenler :

Web sitesi
Twitter (anlık veri aktarımı için, bir basın müşaviri.)
Facebook sayfası
Bir video sitesinde vBlog.
iPhone uygulaması. (bu artık kurumsal kimliğin bir parçası haline geldi)