Bu servisler test edildi onaylandı…

Uber Türkiye’ye ilk geldiğinde uzun süre maliyetli olaca­ğını düşündüğüm için kul­lanmak istemedim. Hatta birkaç kere çok özel sürüş hediyeleri gelmiş olsa da bilmeden kullan­mak zor geliyordu. Bir gün basından dostum Kemalettin kullandığı Uber’i, maliyetlerini, nasıl çalıştığını anlattı. Ben de kullanmaya başladım. Aracım olmasına rağmen sıklıkla kullanıyor ve etrafıma anlatıyorum.

Sanıyorum hepimiz ağızdan ağıza pazar­lamaya daha çok inanıyoruz. Razorfish’in efsanevi araştırması geldi aklıma. Ağızdan ağıza pazarlamada inanma oranı yüzde 29 olarak görünüyor. TV reklamları ve internet bunun gerisinden geliyor. Hepimizin genel yaklaşımı sanıyorum böyle. Önce tanıdık birinin konuyla ilgili samimi yorumunu duymak istiyoruz. Bu özellikle yeni servis­lerde endişelerimizi giderip sorularımızı cevaplıyor.

Ben de yeni yapılanan, çalışma şekline alı­şık olmadığımız, ihtiyaç hissetmediğimiz katma değeri yüksek bazı servisleri incele­yip yazayım istedim.

GARAJYERI

Kişiden kişiye araç kiralama servisi. Bir ara slogan olarak sanıyorum mahallenizdeki kiralık araç benzeri bir fikri kullanıyorlar­dı. Araç kiralamak istediğinizde sisteme, mobil uygulaması veya internet sitesinden girip, size yakın uygun aracı belirliyor ve ki­ralıyorsunuz. Belirtilen tarihte gidip teslim alıyor, işiniz bitince de iletiyorsunuz. Öde­me o tarihte alınıyor. Aracın sahibi temiz olarak teslim ediyor. Yani araç kiralama ofislerinden bir farkı yok

 

Garajyeri’nin kurucusu Arda Aşkın aynı za­manda atıl durumda olan bir kaynağı kul­lanıma aldıklarından bahsediyor. Ben de bir iki gün sistemi kullandım. Açıkçası kiralama şirketlerinde pek de bulamadığım bazı imkanları keşfettim. Araç kiralarken bulunduğu yere gitmek genelde insana zul gelir. Garajyeri’nden kiralanan araçlar genelde yakın yerlerde ol­duğu gibi, uzak yerlerden gelme durumu varsa, bir üniversite öğrencisi tarafından getiriliyor. Bu da insana güzel bir istihdama destek olma açısından motivasyon oluyor.

ARMUT

Açıkçası temizlikçi gibi hizmetler genelde evin hanımı tarafından organize edilir. Ço­ğunlukla çalışanı elde tutmak, ücret/görev dengesini doğru tutmak zordur. Bu neden­le evin erkeği bu konuya bulaşmaz. Ancak ev hanımları bir araya geldiğinde en çok konuşulan ve şikayet edilen hizmet budur. Ben de bir şikayet anını kollayıp, eşime ar­mut.com’u önerdim. Önce şüpheleri vardı. Sistemin işleyişi alışık olduğumuzdan fark­lıydı. Yıllarca yemeksepeti.com’a kullanıcı kazandırmış bir influencer olarak, gerek bazı noktalarda garantör durarak, gerekse motive ederek eşimi ikna ettim. Sanıyorum 3-4 ay oldu. Sorunsuz kullanıyor. Çok da memnun.

Bunun en önemli sebeplerinden birisi hiz­metlinin sigorta işlemleri gibi konuların servis alındığı için armut.com tarafından çözülüyor olması. İkincisi hizmet kalitesi ve daha da önemlisi devamlılığının kuru­mun kontrolünde olması.

Açık söylemek gerekirse son dönemde sa­dece ev temizleme değil, hizmet sektörü ile ilgili her isteği gönül rahatlığı ile armut.com’a yönlendiriyorum.

Servis Kalitesi (fiziksel) : 5 yıldız

Servis Kalitesi (dijital) : 5 yıldız

Çağrı Merkezi : 5 yıldız (bu konuda kalitenin çok hızlı düştüğü bir dönemdeyiz. Bu kadar kaliteli ve sorunları denetleyen bir yapı görmek beni çok mutlu ediyor)

GETIR

Çokça kullanmakla birlikte özellikle diji­tal pazarlama profesyonelleriyle yaptığım konuşmalarda yaygınca kullanıldığını gö­rüyorum. Aslında fiyat tarafında discount market’ler gibi bir yaklaşımı yok. Ancak Getir’e ihtiyaç duyduğunuz zamanlar za­ten bu tip zamanlar değil. Çoğunlukla o zamanlarda bakkal ya da büfe kullanıyor­sunuz ve çoğunlukla maliyet zaten yük­seliyor. Ancak bu tip durumlar maliyetin hesaplanmadığı zamanlar. Açık söylemek gerekirse kampanyaları takip ederseniz maliyetleri de düşürmek çok mümkün. Aldığınız ürünlerin büyük kısmı bir evin temel ihtiyaçları arasında oluyor.

Servis Kalitesi (fiziksel) : 5 yıldız (Teslimatta o kadar dikkatliler ki eve gelen hizmetler ara­sında bu kaliteyi yakalayan bir servise denk gelmedim)

Servis Kalitesi (dijital) : 4 yıldız (Kampan­yaları kullanabilmek için ürünleri sepetinize atmanız gerekiyor. Bu da bazen sorun yara­tıyor. Mesela 30 TL alışveriş yapana 15 TL Al­gida kampanyasını işaretleyin araçta 15 TL lik Algida stoku bulunmayabiliyor)

Çağrı Merkezi : 4 yıldız (Genelde sorun olduğunda araç gelmeden arıyorlar ama eksik ürün için indirim kuponu yerine başka bir ürün istiyorum derseniz ekleyemi­yorlar)

MIGROS

İlk çıktığı yıllarda kullanmıştım. Ancak son birkaç aydır yeniden kullanmaya başladım. Bir iki yıl önce mobil uygula­ma geliştiricisi Muharrem Taç’ın öneri­siyle denemiştim. O zamanlarda randevu tarihleri birkaç gün sonraya oluyordu. Malum basın o kadar süre beklemeyi ba­şaramıyor. Muharrem’e şikayetimi gayrı resmi yollarla iletmiştim. Dikkate alın­mış olacak ki; şimdi randevu süreleri aynı güne veriliyor.

Servis Kalitesi (fiziksel) : 5 yıldız (ürün­ler çok temiz geliyor. Gidip alsanız bozu­lacak ürünler son derece temiz şekilde taşınıyor. Bulamadıkları ürün için servis ele­manının araması bence kurumsal anlamda bir sorun ama anlık çözüm bulmada kolaylık da sağlıyor)

Servis Kalitesi (dijital) : 5 yıldız (barkod okuyucusu ile ürünü girme işleminden bile kurtuluyorsunuz)

Test etme imkanı bulamadığım ama me­rak ettiğim servisler

  • Armut.com sayesinde hizmet sektö­rünün de dijitalden yürütülebilece­ği konusunda cesaret kazandım. Bu nedenle bakiciburada.com ile çocuk bakıcısı ve oyun ablası kavramını açıkçası merak ediyorum. Çok zor bir sektör ve satın alma sırasında çok gü­vene ihtiyaç var. Hata kabul olmayan bir konu ama yine de iyi çalışması du­rumunda hayat kurtaracak bir servis.
  • Yıllardır ulaşılabilir lüks konusunda yeni iş yapış şekillerinden ve netjets gibi paylaşımlı jet hizmetlerinden bahsetmiştim. Türkiye’de de bir proje şekillendi. Jetforme.com bu alandaki ilk Türk projesi. Mobil uygulamalarını uzun zamandır çıkaramadıklarını gö­rüyorum ama eğer servisi ayağa kaldı­rabilirlerse premium tarafta ilginç bir hizmet olacağını söylemek lazım.

Bundan sonra her ay bir donanım incele­mesi yapacağım. Ben genel olarak uzun yıllardır tıraş için jilet kullanıyorum. Bu­nun en önemli sebebi tıraş makinelerinin yeterince performans gösterememesiydi. Çoğunlukla tıraş esnasında makinenin kilitlenmesine neden olacak kalınlıkta bir sakala sahip olmamdı. Ancak bu konuda ilk testlerimde beklentimin üzerinde bir ürüne denk geldim. Braun 9 serisi şu ana kadar benim jiletten, tıraş makinesine ge­çişimi sağlayacak gibi görünüyor.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK

“Bu servisler test edildi onaylandı…” için 2 yorum

Yorumlar kapalı.