Rolls Royce’a ilgi arttı

Markanın 113 yıllık tarihindeki ikinci en yüksek satış değerleri
2015’te yapılan satışlara kıyasla %6 oranındaki artış ile toplam 4.011 otomobil 2016’da müşterilere teslim edildi.

Dünya çapında, ortadoğu hariç, tüm bölgelerde rekora imza atan bir performans sağlandı.
Amerika kıtası geneli elde edilen başarıda en üst sırada.
Rekora, ABD, Japonya, Büyük Britanya ve Almanya’yı kapsayan birkaç pazar sayesinde imza atıldı.

Lansmanı yapılmış başarılı yeni ürünler: Dawn, Wraith Black Badge ve Ghost Black Badge.
Kişiye özel otomobil ısmarlama (Bespoke) rekor sonuçları

Rolls-Royce Motor Cars Dubai dünya çapında en yüksek oranda satış yapan yetkili bayii oldu.
Rolls-Royce merkezinde 100 yeni iş olanağı sağlandı.

Apprenticeship Programme (Staj Programı) rekora imza atan alım sayısıyla 10. yılını kutluyor.
Teknoloji ve Lojistik Merkezi’nde kayda değer büyüme olduğu duyuruldu.

Yeni modellerin hazırlanması için Goodwood üretim tesisine büyük ölçüde yatırım yapıldı.
Rolls-Royce Motor Cars, bugün yaptığı açıklamada, markanın 113 yıllık geçmişi içinde, 2015 satışlarına kıyasla %6’lık yükselme yaşanan, yıllık en yüksek ikinci satış sonuçlarını duyurdu. 50’den fazla ülkede müşterilere toplam 4.011 araç teslim edildi ve bu markanın gücünü ve direncini bir yıl boyunca dünya çapında lüks ürünler için zorlu piyasa koşullarında onaylamış oldu.

Torsten Müller-Ötvös, CEO, “Bu çarpıcı sonuç, dünyanın en seçici müşterilerine en iyi İngiliz lüks ürünlerinin küresel bağlamda hitap ettiğini kesin bir ifadeyle doğruluyor” dedi. Rolls-Royce, Batı Sussex’te Goodwood’taki Centre of Luxury Excellence’taki (Lüks Mükemmellik Merkezi) işçilerin sıkı çalışmaları ve yaratıcılıklarının ürünü olan gerçek bir Büyük Britanya imalat başarısı hikayesidir. Uzun vadeli, sürdürülebilir, başarılı bir büyüme stratejisine kararlı bir şekilde bağlıyız ve bu sonuç, küresel belirsizliklerin arasında bu yaklaşımı doğruluyor. 2016, Rolls-Royce’un rönesansının başarıdaki ilk bölümüne imza atmak için mükemmel bir yıl olduğunu kanıtladı. Rolls-Royce için başarı Büyük Britanya için başarı demektir ve Rolls-Royce’un merkezimizdeki yerini korumaya olan bağlılığımızı huzurunuzda tekrar doğruluyoruz. ”

Şirket, Amerika kıtasının da aralarında bulunduğu en büyük küresel pazarlarda en yüksek satış oranlarını kayda geçti; Amerika’da 12%, Avrupa’da 28% ve Asya-Pasifik bölgesinde %5’lik artışlarla. Bireysel pazarların bazıları da önceki oranları geride bıraktı; özellikle %51 artışla Japonya, %30 ile Almanya, %26 ile markanın iç pazarı olan Büyük Britanya, %23 ile Çin ve %10 ile ABD olmak üzere.
Koşulların olumsuz olduğu tek büyük bölge, tüm lüks mallar için tüketici talebinin ekonomik ve siyasi belirsizlik sebebiyle düşüşe geçtiği Orta Doğu idi. Bununla birlikte, bu zorlu piyasa koşullarına rağmen, Ortadoğu, 2016 yılının üçüncü en büyük pazar olarak kayıtlara geçti. Rolls-Royce Motor Cars Dubai, dünyada en çok satış yapan bayilik ödülünü kazandı.

Uzun vadeli sürdürülebilir büyümeye olan bağlılığının bir parçası olarak, Rolls-Royce, 2016 yılında global bayilik ağını 136’ya çıkaracak altı yeni yetkili bayii ilan etti. Yeni bayiiler Güney Kore’deki Rolls-Royce Motor Cars Studio’yu ve Dubai’de yenilikçi bir butik tarzında konsepti kapsıyor.

Modeller
Rolls-Royce’un kaliteli ürünlerine yönelik süreklilik kazanmış global talep, Wraith ve Ghost modellerinin süregelen başarıları ve 2016 yılında yeni Black Badge modellerinin tanıtılmasıyla daha da arttı. Bir diğer büyük katkı da Dawn üstü açık modellerinin şimdiye kadar yeni bir Rolls-Royce modeliyle elde edilmiş en güçlü ön sipariş oranlarıyla sağlandı.
2016, ayrıca, yedinci nesil Phantom’ın son üretim yılıydı, onun yerine gelecek modelin 2018 sonlarında piyasaya çıkması bekleniyor. Phantom, koleksiyonlarını tamamlamak için nihai kişiye özel siparişlerini güvence altına almaya can atan müşterilerle ve Rolls-Royce tarihinin önemli bir parçasına sahip olan şirketin en üst düzey “amiral gemisi” ürünü ve “dünyanın en iyi otomobili” olarak statüsünü korudu.

Kişiye Özel Ismarlama (Bespoke)
Yılın en önemli noktası, şimdiye kadar Rolls-Royce tarafından üstlenilen en büyük tek siparişin başarıyla tamamlanmasıydı: Makao’da bulunan THE 13 oteli için için özel olarak tasarlanmış ve el işi ile hazırlanan 30 adet Extended Wheelbase Phantom filosu. İlk araba, 2016 Cenevre Uluslararası Motor Show’da, The 13 Holdings Limited kurulu eş başkanı ve lüks girişimcisi olan Stephen Hung’a devredildi. Bunun gibi siparişler Rolls Royce’un otomotiv dünyasındaki tek Gerçek kişiye özel ısmarlama (Bespoke) kralı olduğunu doğruluyor.
Doğrusunu söylemek gerekirse, neredeyse satış rakamlarının önemli olduğu kadar, ısmarlama teklifinin devam eden büyümesi de Rolls Royce’un gücünün göstergesidir. Markanın temel inançlarından biri, gerçek lüksün derinden kişisel olması ve bu bağlamda Rolls-Royce’un Ismarlama kapasitesine ve işçiliğine yoğun yatırım yapmaya devam etmesidir.
2016’da üretilen neredeyse her Phantom, Ghost, Wraith ve Dawn, Rolls-Royce’u dünyanın tek gerçek el yapımı lüks motorlu taşıt yapımcısı olarak doğrulayan eşi benzeri olmayan Ismarlama (Bespoke) tasarım öğelerini içeriyor. Bu pozisyon, 2016 yılında Phantom Zenith Koleksiyonu ve “Dawn – Inspired by Fashion” modelinin yanı sıra “Ghost Eternal Love”, “Nautical Dawn”, “Dusk to Dawn” ve “Phantom Wisdom” gibi benzersiz modeller de dahil olmak üzere en yeni ısmarlama (Bespoke) koleksiyonları ile güçlendirildi. Phantom Zenith Koleksiyonu için Bespoke Wraith Luggage Koleksiyonu ve Picnic Hamper da dünya çapında ciddi beğeniler alarak yüksek talep gördü.
Rolls-Royce’un başarısı, konfor seven müşterilerin gereksinimlerinin içtenlikle karşılanmasına dayanmaktadır. Bu, 2016’da ikisinde de olağanüstü sonuçlar elde eden, markanın “Provenance” (önceden sahip olunan) ve “Financial Services” (Finansal Hizmetler) programlarının başarısında da yankılandı. Bu özel çözümler, günümüzün lüks patronlarının çoğunun kaliteli nesnelere yatırım yapma yollarını yansıtıyor.
Kapanışta Müller-Ötvös, “Geçtiğimiz yıllar boyunca tarihi markamızın kazandığı başarılardan gurur duyuyoruz. Rolls-Royce, kendinden emin bir şekilde kararlılıkla ilerlemekte. Çok yönlü lüks dünyasıyla ilgili benzersiz ve ayrıntılı anlayışımıza dayanan iş modelimiz, benzersiz ve ayrıcalıklı bir marka olarak sağlam adımlarla gelişim üretmeye devam ediyor. Müşterilerimizin bizden talep ettiği budur ve bizim sunacağımız hizmet de bu olacaktır.” dedi.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK