DİJİTAL İNOVASYON PROGRAMI “MSC FOR ME” İLE OYUNUN KURALLARI DEĞİŞİYOR

MSC Cruises 9 Milyar Euro’luk yatırım planı kapsamında, suya inecek yeni nesil gemisi MSC Meraviglia ile dijital inovasyon programını hayata geçiriyor.

MSC Cruises, dünyanın en önemli turizm fuarlarından biri olan ITB Berlin’de “MSC for Me” dijital inovasyon programını duyurdu. Daha önce Cruise sektöründe eşi görülmemiş bu inovasyon programı, 3 yıldan bu yana Deloitte Digital, Hewlett Packard ve Samsung gibi dünyanın lider 11 kuruluşunun dijital, teknoloji ve davranış bilimleri uzmanlarının katılımları sonucu geliştirildi. Bu program, ilk olarak Haziran 2017’de Akdeniz programına başlayacak olan MSC Meraviglia gemisi ile seyahat severlerin hizmetine sunulacak, sonrasında 21 Aralık’ta suya inerek Karayipler seferine başlayacak MSC Seaside ile devam edecek.

MSC Meraviglia’da 16,000 bağlantı noktası, 700 dijital erişim noktası, 358 adet info ve interaktif ekran ile 2.244 kabinde RFID/NFC teknolojisi ile kullanım sağlanacak.
Yapılan müşteri araştırmalarında, %59 oranında kişiselleştirilmiş bir seyahat deneyimi ile %73 oranında daha güçlü iletişim imkanları ile donatılmış bir gemi seyahati düşlendiği gerçeği ortaya çıktı. Bu inovatif çalışma, misafirlere daha iyi servis verebilmek ve daha fazla misafire kişiselleştirilmiş hizmet verebilmek için geliştirildi. Dünyanın 170 değişik ülkesinden farklı beklentiler ile gelen misafirlerin, seyahatlerinden önce ve seyahat esnasında müşteri deneyimini geliştirmek adına teknolojinin unsurları verimli bir şekilde kullanıldı.

MSC Cruises CEO’su Pierfrancesco Vago yaptığı açıklamada, “İnovasyon MSC Cruises’un kuruluşundan bu yana temelini oluşturmaktadır. Sektöre yeni bir gemi sınıfı sunduğumuzda, her defasında yeni prototip geliştiririz, bu şekilde misafirlerimizin değişen ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamayı amaçlarız. Bu farklı yaklaşımımız, şirketimizi ilk 10 yılında %800 büyüme rakamlarına ulaştırmıştır.”

Bay Vago açıklamasının devamında, “Eşi benzeri görülmemiş olan yatırım planımızın süresi ve ölçeği göz önüne alındığında, sadece birkaç yıl içinde gemilerimizde bu deneyimleri sağlamak değil, 2030 yılına kadar misafirlerimizi en iyi şekilde ağırlamak üzere hareket ediyoruz. Misafir deneyimi hizmetindeki teknoloji hızla ilerliyor, bu nedenle ilk iki gemiye 20 milyon €uro’luk yatırım yaptık. Bu girişimleri ile MSC Cruises denizlerdeki yeni standartları belirliyor.”

MSC Cruises CIO’su (Chief Innovation Officer) Luca Pronzati yaptığı açıklamada, “3 yıl önce start verdiğimiz inovatif çalışmalarımızın deneyimlenmesi için artık 90 günden az bir zaman kaldı. Deloitte Digital, Hewlett Packard ve Samsung’un da aralarında bulunduğu 11 dünyanın önde gelen dijital, teknoloji ve davranış bilim uzmanları ile geliştirdiğimiz en yeni-en gelişmiş çözüm ve teknolojileri gemilerimize getireceğiz. Bugünkü inovatif yaklaşımlarımız sayesinde ve MSC Cruises’un inovasyona bağlılığı neticesinde, gelecekte gemilerimiz tam anlamıyla bir tatil beldesi konumuna gelecektir.”

MSC For Me dijital inovasyon programı kapsamında; gemide misafirlere sunulacak hizmetler, gerek cep telefonları aplikasyonu üzerinden, gerekse elektronik bilezikler üzerinden yürütülecek. MSC Cruises personelinin, misafirlerlere kişiselleştirilmiş daha kaliteli hizmetler sunulabilmesi adına kullanılacak MSC For Me aplikasyonunda şunlar yer alacak :
MyNavigation: 300 metrenin üzerinde boyutlardaki yeni nesil gemilerde, misafirlerin gidecekleri yerleri kolaylıkla bulabilmeleri ve onlara rehberlik edebilmek adına kullanılacak özel bölümdür. Ayrıca çocuklu aileler, çocuklarının gemi içindeki lokasyonlarını da rahatlıkla takip edileceklerdir.
MyConcierge: Misafirlere, Restaurant, Çevre gezisi gibi servislerin 7/24 kolaylıkla rezervasyon yapılmasını sağlayacak olan bölüm.
MyCapture: Sıra dışı bir bölüm. Misafirlere gerçek zamanlı Cruise deneyimlerini kişiselleştirilmiş bir şekilde fotoğraf galerileri yapma imkanı sunacak. Her misafir kendi cruise deneyimini bu bölüme yükleyip, sosyal medyada paylaşabilecek ve fotoğraf albümleri oluşturabilecek.
MyOrganiser: Kişiselleştirilmiş bir ajanda… Animasyon şovları için yer ayırma, akşam yemeği için masa rezervasyonu, gezide yer ayırma gibi seyahat öncesi ve esnasında planlama yapmak için kullanılabilecek bölüm.
MyTailorMade: Aplikasyonun bu bölümü son derece ilgi çekici. Misafirlerin kişiselleştirilmiş verilerine dayalı olarak seyahat boyunca kişiye özel tavsiyelerde bulunulacak. Yüz tanıma sistemi sayesinde, misafire personel tarafından daha özenli servis verilmesi sağlanacak. Ayrıca bileklikler sayesinde, geminin 3,050 noktasına yerleştirilmiş iBeacons olarak adlandırılan ve anlık iletişimin sağlandığı teknoloji desteğiyle, geminin değişik yerlerinde, sadece o kişinin tercihlerine uygun tavsiyelerde bulunulacak.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK