Global hazır giyim pazarı 3.000 milyar dolar * ( 2.384 milyar GBP) değerindedir ve dünya Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’nın (GSYİH) % 2’sini oluşturmaktadır. ABD pazarının boyutu 324 milyar ABD doları ** (GBP 260 milyar) iken, AB pazar boyutu 390 milyar ABD dolarıdır ** (314 milyar GBP). AB içerisinde 94,1 milyar ABD doları (GBP 76 milyar) değerindeki payıyla İngiltere en büyük pazarı oluşturmaktadır.

E-MODA
Global e-moda pazarı 390 milyar dolar (GBP 314 milyar) değerinde olup, Çin 159 milyar dolar ** (GBP 127 milyar) ile küresel e-moda pazarının lideri konumundadır. En büyük ikinci oyuncu, 70 milyar dolar ** (56 milyar GBP ) Çin’in yarısından az bir paya sahiptir. İngiltere de 28 milyar ABD doları ** ile üçüncü sırada (22,4 milyar sterlin) yer almaktadır.

Ücretsiz ürün iadesi çoğu online alışverişçiler için temel faktör haline gelmektedir. ABD’deki E-moda tüketicilerinin, online olarak satın alınan giysileri iade etme olasılıkları üç kat daha fazladır ve online olarak satın alınan moda ürünlerin % 23’ünün alışverişi satın al-dene-iade et şeklinde işleyen tüketici döngüsü politikası *** nedeniyle gerçekleşmiştir.

İngiltere perakendecileri, online olarak satın alınan malların ücretsiz iadelerinin maliyetinin 20 milyar Sterlin **** olduğunu ve moda ürünlerinin bu rakamın % 25’ini oluşturduğunu tahmin ediyor.

Giysi boyutlandırması konusunda herhangi bir standart bulunmamaktadır – bu tüketicilerin kafalarında bir karışıklık yaratmakta ve yüksek oranlarda ürün iadesi ile sonuçlanmaktadır. E-ticarette iade, müşterinin önceden satın aldığı herhangi bir ürünü perakendeciye iade etmesi ve bunun yanı sıra ödeme iadesi alması sürecidir. Perakendeciler, satın alımlarını iade etmek için tüketici haklarını kabul etmelidir.

Bu durum, iadeleri azaltmak, ilgili maliyetleri azaltmak ve moda markaları için hem kar hem de müşteri memnuniyeti seviyelerini artırmak için kullanılan, inanılmaz bir fırsat olduğunu gösteriyor.
Temel Bilgiler

1. % 77 online kıyafet alışverişi yapar.

2. İnsanların %60’ının online alışveriş yapmamalarının sebebi beden ölçüleridir.

3. % 71’i doğru bedeni bilse, online alışveriş yapar.

4. % 42’si online satın alınan elbiseleri iade eder.

5. % 40’ı beden tablolarını kullanmaz.

6. % 45’i online elbise alışverişi yapmak için beden tavsiye araçlarını kullanabilir.

7. % 70’i beden ölçülerini belirlemek için 3D Vücut Taraması yapmaya hazırdır

Tüketicilerin % 77’si online alışveriş yapar bu da nüfusun alışveriş eğiliminin online alışverişe doğru kaydığını göstermektedir.

Tüketicilerin online ortamda alışveriş yapmalarındaki temel sebepler arasında basitlik, hız ve ödeme güvenliği, tıkla ve topla gibi çoklu kanal teklifleri, kişiselleştirme ve küresel bir piyasanın sunduğu daha geniş bir pazar seçeneği bulunmaktadır.

Tüketicilerin % 23’ü çoğunlukla güvenmediklerinden, kıyafetlere dokunamamalarından ve geri dönüş sürecinin potansiyel güçlüğünden dolayı online kıyafet alışverişi yapmamaktadır.

Kıyafetin bedene uyması sorunu * 75, Teslim süresinin çok uzun olması * 48, Giysilere dokunma isteği * 24, Diğer / bilmiyorum *21, Alışverişi sevmiyorum 20, Güvenmiyorum 9, Zahmet edemiyorum 6, Çünkü başladıktan sonra bütçemi kontrol edemeyeceğimden korkuyorum 1, Yukarıdakilerin hepsi 1, % 36.23 %23.19, % 11.59, % 10.14, % 9.66, % 4.35, % 2.90, % 1.45 

%0.48, %0.48 

TOPLAM 207 
Tüketicilerin % 60’ının online alışveriş yapmamalarının nedeni beden ve uymama problemlerinden kaynaklanmaktadır.

Bu durum, online alışverişin iyileştirilmesi için beden ölçü araçları geliştirme konusunda çok büyük bir talep olduğunu açık şekilde göstermektedir.

Tüketicilerin % 24’ü, kıyafetlerini iade etmeleri gerektiğini bildiklerinden ve iade sürecinin güçlüğü ile uğraşmak istemediklerinden dolayı online alışveriş yapmayacaklardır.

Hiçbir beden standardına sahip olmayan bir endüstride, doğru bedeni seçme belirsizlik ve tahmine dayandığından bu sonuç olarak tüketici memnuniyetsizliğine ve markalar için büyük maliyetlere neden olacaktır.

Bir iade işlemi ile uğraşmak genellikle iade edilen her bir madde için 2-3 saat emek ve iş gerektirir. Financial Times, bunu şöyle doğruluyor;

“İngiltere’de ortalama olarak iade edilen bir ürün yeniden satılmak üzere listelenmeden önce yedi çift elden geçiyor. Ancak mağazalardaki raflarda yerlerini alana kadar ürünler genellikle sezon dışında kalıyor ve indirimle satılıyor.”

Moda markaları, % 50’lere varan dönüşüm oranı sağlayabilmek için yenilik yapmaya ve satışlarda bir artış elde etmelerine yardımcı olmak için beden ayarlama araçlarını kullanmaya başlıyorlar.
Son olarak online ortamda alışveriş yapmayan tüketicilerin % 71’i, doğru beden ölçülerini bildiklerini garanti edebilecekleri takdirde online olarak alışıveriş yapabileceklerini söylediler.
Moda markalarının kesin olarak ihtiyaç duyduğu çözümün, tüketici için boyut seçimini optimize etmek amacıyla kullanılacak bir beden ölçüsü tavsiye aracı olduğu açıktır.
Tüketicilerin% 45’i, online alışveriş yaparken bir beden öneri aracı kullanacaklarını doğruladı.

Tüketicilerin beden ölçüsü ve elbisenin uyacağına güvenmeleri durumunda online satışların dönüşüm oranları iki katına çıkarılabilir. Moda markalar saklama ve dönüştürme oranlarını artırmak ve iade maliyetlerini azaltmak için müşterilerine beden ölçüsü tavsiye araçları sağlamalıdırlar.

Tüketicilerin% 42’si online satın alınan hazır giyim ürünlerini iade ederler (BBC araştırmasına göre iade oranı % 56’dır). Hazır giyim hususunda var olan elbise beden ölçüsü verileri ve doğru beden ölçüsü kılavuzlarının eksikliği en büyük nedendir.

İade edilmeyen giysilerin % 21’i müşterilerin dolaplarında kullanılmadan beklemektedirler.

Tüketicilerin çoğunluğu kendilerine uyduğunu bildikleri markalardan yalnızca giyim eşyası / ayakkabı satın alırlar *. Beden\Ölçü sorunları müşteri memnuniyetini ve marka sadakatini sınırlar. Bulunacak etkili bir çözüm de stok yönetimine yardımcı olabilir ve ilişkili maliyetleri düşürebilir.

Çoğu moda markası, ayrıntılı beden çizelgeleri sunarak müşterilerine doğru bedeni\boyutu seçmelerine yardımcı olmak için çok çaba göstermektedir.

Online alışveriş yapan tüketicilerin% 40’ı aldıkları Markanın beden çizelgesine bakmıyor ve bu çizelgeleri doğru boyutu ya da bedeni bulmada karmaşık bulduklarından kullanışlı bulmuyorlar.

Kıyafet işletmeleri çoğunlukla, başka online beden\boyut öneri araçlarının mevcut olduğunun farkında olmadıklarından hala yalnızca beden çizelgelerine odaklanmaktadırlar.

Ücretsiz iade politikası, numara\beden ikilemini aşmanın yaygın ama pahalı bir yoludur çünkü bu müşterilerin online satın aldıkları birden çok elbiseden istediklerini tutmalarına ve istemediklerini iade etmelerine yol açmaktadır.

Tüketicilerin % 55’i en popüler öneri araçlarından veya beden çizelgelerinden ziyade kendi yargılarına güveniyor. Bu da beden çizelgelerinin aşırı karmaşık olduğunu ve tüketicilerin doğru bedeni bulmak için bunları nasıl kullanacaklarını bilmediklerini göstermektedir.

Tüketicilerin% 45’i tahmin veya beden çizelgelerinden ziyade alternatif bir beden tavsiye aracı kullanabileceklerini belirtmişlerdir.

Tüketicilerin% 70’i beden sorunlarını çözmek ve daha güvenli bir şekilde online alışveriş yapmak için gereken zamanı verme konusunda istekli olduklarını söylemiştir. Katılımcıların neredeyse % 80’i, ücretsiz olarak ve hızlı bir şekilde sunulması durumunda bir 3D vücut taraması teklifini kabul edeceklerini belirtmişlerdir.

Mevcut 3D vücut tarama çözümleri, insanların iç çamaşırlarına kadar soyunmalarını veya doğru ölçüleri üretebilmesi için dar kıyafetler giymelerini gerektirir. Daha iyi çözümler elde edildikçe, 3D vücut taraması, müşteriler için doğru beden bilgileri üretmek ve moda markalarının iade maliyetlerini düşürürken kesintisiz ve yüksek kaliteli bir alışveriş deneyimi sağlamak için en yaygın yollardan biri olacaktır.