Tekstil ve eticaret pazarı raporu

Global hazır giyim pazarı 3.000 milyar dolar * ( 2.384 milyar GBP) değerindedir ve dünya Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’nın (GSYİH) % 2’sini oluşturmaktadır. ABD pazarının boyutu 324 milyar ABD doları ** (GBP 260 milyar) iken, AB pazar boyutu 390 milyar ABD dolarıdır ** (314 milyar GBP). AB içerisinde 94,1 milyar ABD doları (GBP 76 milyar) değerindeki payıyla İngiltere en büyük pazarı oluşturmaktadır.

E-MODA
Global e-moda pazarı 390 milyar dolar (GBP 314 milyar) değerinde olup, Çin 159 milyar dolar ** (GBP 127 milyar) ile küresel e-moda pazarının lideri konumundadır. En büyük ikinci oyuncu, 70 milyar dolar ** (56 milyar GBP ) Çin’in yarısından az bir paya sahiptir. İngiltere de 28 milyar ABD doları ** ile üçüncü sırada (22,4 milyar sterlin) yer almaktadır.

Ücretsiz ürün iadesi çoğu online alışverişçiler için temel faktör haline gelmektedir. ABD’deki E-moda tüketicilerinin, online olarak satın alınan giysileri iade etme olasılıkları üç kat daha fazladır ve online olarak satın alınan moda ürünlerin % 23’ünün alışverişi satın al-dene-iade et şeklinde işleyen tüketici döngüsü politikası *** nedeniyle gerçekleşmiştir.

İngiltere perakendecileri, online olarak satın alınan malların ücretsiz iadelerinin maliyetinin 20 milyar Sterlin **** olduğunu ve moda ürünlerinin bu rakamın % 25’ini oluşturduğunu tahmin ediyor.

Giysi boyutlandırması konusunda herhangi bir standart bulunmamaktadır – bu tüketicilerin kafalarında bir karışıklık yaratmakta ve yüksek oranlarda ürün iadesi ile sonuçlanmaktadır. E-ticarette iade, müşterinin önceden satın aldığı herhangi bir ürünü perakendeciye iade etmesi ve bunun yanı sıra ödeme iadesi alması sürecidir. Perakendeciler, satın alımlarını iade etmek için tüketici haklarını kabul etmelidir.

Bu durum, iadeleri azaltmak, ilgili maliyetleri azaltmak ve moda markaları için hem kar hem de müşteri memnuniyeti seviyelerini artırmak için kullanılan, inanılmaz bir fırsat olduğunu gösteriyor.
Temel Bilgiler

1. % 77 online kıyafet alışverişi yapar.

2. İnsanların %60’ının online alışveriş yapmamalarının sebebi beden ölçüleridir.

3. % 71’i doğru bedeni bilse, online alışveriş yapar.

4. % 42’si online satın alınan elbiseleri iade eder.

5. % 40’ı beden tablolarını kullanmaz.

6. % 45’i online elbise alışverişi yapmak için beden tavsiye araçlarını kullanabilir.

7. % 70’i beden ölçülerini belirlemek için 3D Vücut Taraması yapmaya hazırdır

Tüketicilerin % 77’si online alışveriş yapar bu da nüfusun alışveriş eğiliminin online alışverişe doğru kaydığını göstermektedir.

Tüketicilerin online ortamda alışveriş yapmalarındaki temel sebepler arasında basitlik, hız ve ödeme güvenliği, tıkla ve topla gibi çoklu kanal teklifleri, kişiselleştirme ve küresel bir piyasanın sunduğu daha geniş bir pazar seçeneği bulunmaktadır.

Tüketicilerin % 23’ü çoğunlukla güvenmediklerinden, kıyafetlere dokunamamalarından ve geri dönüş sürecinin potansiyel güçlüğünden dolayı online kıyafet alışverişi yapmamaktadır.

Kıyafetin bedene uyması sorunu * 75, Teslim süresinin çok uzun olması * 48, Giysilere dokunma isteği * 24, Diğer / bilmiyorum *21, Alışverişi sevmiyorum 20, Güvenmiyorum 9, Zahmet edemiyorum 6, Çünkü başladıktan sonra bütçemi kontrol edemeyeceğimden korkuyorum 1, Yukarıdakilerin hepsi 1, % 36.23 %23.19, % 11.59, % 10.14, % 9.66, % 4.35, % 2.90, % 1.45 

%0.48, %0.48 

TOPLAM 207 
Tüketicilerin % 60’ının online alışveriş yapmamalarının nedeni beden ve uymama problemlerinden kaynaklanmaktadır.

Bu durum, online alışverişin iyileştirilmesi için beden ölçü araçları geliştirme konusunda çok büyük bir talep olduğunu açık şekilde göstermektedir.

Tüketicilerin % 24’ü, kıyafetlerini iade etmeleri gerektiğini bildiklerinden ve iade sürecinin güçlüğü ile uğraşmak istemediklerinden dolayı online alışveriş yapmayacaklardır.

Hiçbir beden standardına sahip olmayan bir endüstride, doğru bedeni seçme belirsizlik ve tahmine dayandığından bu sonuç olarak tüketici memnuniyetsizliğine ve markalar için büyük maliyetlere neden olacaktır.

Bir iade işlemi ile uğraşmak genellikle iade edilen her bir madde için 2-3 saat emek ve iş gerektirir. Financial Times, bunu şöyle doğruluyor;

“İngiltere’de ortalama olarak iade edilen bir ürün yeniden satılmak üzere listelenmeden önce yedi çift elden geçiyor. Ancak mağazalardaki raflarda yerlerini alana kadar ürünler genellikle sezon dışında kalıyor ve indirimle satılıyor.”

Moda markaları, % 50’lere varan dönüşüm oranı sağlayabilmek için yenilik yapmaya ve satışlarda bir artış elde etmelerine yardımcı olmak için beden ayarlama araçlarını kullanmaya başlıyorlar.
Son olarak online ortamda alışveriş yapmayan tüketicilerin % 71’i, doğru beden ölçülerini bildiklerini garanti edebilecekleri takdirde online olarak alışıveriş yapabileceklerini söylediler.
Moda markalarının kesin olarak ihtiyaç duyduğu çözümün, tüketici için boyut seçimini optimize etmek amacıyla kullanılacak bir beden ölçüsü tavsiye aracı olduğu açıktır.
Tüketicilerin% 45’i, online alışveriş yaparken bir beden öneri aracı kullanacaklarını doğruladı.

Tüketicilerin beden ölçüsü ve elbisenin uyacağına güvenmeleri durumunda online satışların dönüşüm oranları iki katına çıkarılabilir. Moda markalar saklama ve dönüştürme oranlarını artırmak ve iade maliyetlerini azaltmak için müşterilerine beden ölçüsü tavsiye araçları sağlamalıdırlar.

Tüketicilerin% 42’si online satın alınan hazır giyim ürünlerini iade ederler (BBC araştırmasına göre iade oranı % 56’dır). Hazır giyim hususunda var olan elbise beden ölçüsü verileri ve doğru beden ölçüsü kılavuzlarının eksikliği en büyük nedendir.

İade edilmeyen giysilerin % 21’i müşterilerin dolaplarında kullanılmadan beklemektedirler.

Tüketicilerin çoğunluğu kendilerine uyduğunu bildikleri markalardan yalnızca giyim eşyası / ayakkabı satın alırlar *. Beden\Ölçü sorunları müşteri memnuniyetini ve marka sadakatini sınırlar. Bulunacak etkili bir çözüm de stok yönetimine yardımcı olabilir ve ilişkili maliyetleri düşürebilir.

Çoğu moda markası, ayrıntılı beden çizelgeleri sunarak müşterilerine doğru bedeni\boyutu seçmelerine yardımcı olmak için çok çaba göstermektedir.

Online alışveriş yapan tüketicilerin% 40’ı aldıkları Markanın beden çizelgesine bakmıyor ve bu çizelgeleri doğru boyutu ya da bedeni bulmada karmaşık bulduklarından kullanışlı bulmuyorlar.

Kıyafet işletmeleri çoğunlukla, başka online beden\boyut öneri araçlarının mevcut olduğunun farkında olmadıklarından hala yalnızca beden çizelgelerine odaklanmaktadırlar.

Ücretsiz iade politikası, numara\beden ikilemini aşmanın yaygın ama pahalı bir yoludur çünkü bu müşterilerin online satın aldıkları birden çok elbiseden istediklerini tutmalarına ve istemediklerini iade etmelerine yol açmaktadır.

Tüketicilerin % 55’i en popüler öneri araçlarından veya beden çizelgelerinden ziyade kendi yargılarına güveniyor. Bu da beden çizelgelerinin aşırı karmaşık olduğunu ve tüketicilerin doğru bedeni bulmak için bunları nasıl kullanacaklarını bilmediklerini göstermektedir.

Tüketicilerin% 45’i tahmin veya beden çizelgelerinden ziyade alternatif bir beden tavsiye aracı kullanabileceklerini belirtmişlerdir.

Tüketicilerin% 70’i beden sorunlarını çözmek ve daha güvenli bir şekilde online alışveriş yapmak için gereken zamanı verme konusunda istekli olduklarını söylemiştir. Katılımcıların neredeyse % 80’i, ücretsiz olarak ve hızlı bir şekilde sunulması durumunda bir 3D vücut taraması teklifini kabul edeceklerini belirtmişlerdir.

Mevcut 3D vücut tarama çözümleri, insanların iç çamaşırlarına kadar soyunmalarını veya doğru ölçüleri üretebilmesi için dar kıyafetler giymelerini gerektirir. Daha iyi çözümler elde edildikçe, 3D vücut taraması, müşteriler için doğru beden bilgileri üretmek ve moda markalarının iade maliyetlerini düşürürken kesintisiz ve yüksek kaliteli bir alışveriş deneyimi sağlamak için en yaygın yollardan biri olacaktır.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK