Etki pazarlamasında 8 önemli konu

1. Influencerların yaratıcı özgürlüğe sahip olmasına izin verin.

Influencerların markanızı veya hizmetinizi tanıtırken içerikleri influencerın kendisine bırakmanız gerekmektedir. Takipçileri ile sürekli etkileşim halinde olan influencerlar, takipçilerinin neye olumlu/olumsuz tepki vereceğini bilmektedir. Onların yaratıcılıklarını kullanmalarına izin verdiğinizde mesaj çok daha organik bir şekilde hedef kitleye ulaşacak ve yayılacaktır.

2. Influencerın markanız ile uyumlu olduğundan emin olun.

Sosyal medyada bir etki yaratmak için sorulması gereken en önemli soru seçtiğiniz influencerın markanız ile uyumlu olup olmadığıdır. Markanız ile uyumlu olmayan bir influencerın paylaşımları doğallıktan uzak olacaktır. Bu nedenle markanız ile uyumlu, hedef kitlenizi de içine bir influencer ile çalışmak en doğrusudur.

3. Takipçi sayısının sizi büyülemesine izin vermeyin.

Takipçi sayısı tek başına bir anlam ifade etmemektedir. Instagramda 6.5 milyon ve 30.000 takipçili iki hesapla çalışan bir markanın yaptığı kampanya sonucunda az takipçili hesap, fazla takipçili hesaba kıyasla yüzde 300 daha iyi performans göstermiştir.

4. Influencerlar ile daima fiyatları görüşün.

Influencerlar çoğunlukla paylaşım başı ücret talep etmektedir. Influencer ücretlerinin daha önceden görüşülmesi bütçe kontrolü açısından oldukça önemlidir. Bütçe kontrolü çalışacağınız influencer sayısını ayarlamanıza yardımcı olacaktır.

5. Bilgi içerikli kampanyalar yürütmediğinizi unutmayın.

Ürün pazarlanırken “bu ürünü satın alın” şeklinde bir içerik hoş karşılanmayacaktır. Organik bir içerik oluşturulması, ürün deneyimlerinin anlatılması “satın alın” mesajından çok daha etkili olmaktadır. Bu nedenle tavsiye temelli içerikler Influencer Marketing’in temelini oluşturmaktadır.

6. Micro-Influencerları unutmayın.

Micro-Influencerlar kampanyanızın bir parçası olmalıdır. Küçük bütçeli kampanyalarda micro-influencerlar yardımıyla büyük kitlelere ulaşmanız mümkündür. Micro-influencerların özgün ve ilgi alanları belli takipçileri vardır. Bu nedenle etkileşim oranları da yüksektir.

7. Kampanyanızı sürekli izleyin, ölçün ve analiz edin.
Bir paylaşımın aldığı beğenilerin veya yorumların sayısı, başarılı bir kampanyanın göstergesi değildir. Hedefinize uygun olarak satışlarda büyük bir artış fark ettiniz mi? Markanızın sosyal medya hesaplarının takipçi ve etkileşim sayılarında artış oldu mu? Bu soruların cevaplarına göre kampanyanızın sonuçlarını değerlendirmeniz gerekmektedir.

8. Diğer pazarlama kampanyalarınızı ihmal etmeyin.
Influencer Marketing’i bütünleşik pazarlama faaliyetlerinizin bir parçası haline getirebilirsiniz. Bütünleşik pazarlama iletişimi hedeflere ulaşma konusunda diğer pazarlama stratejilerine göre daha etkilidir.