Başarılı bir internet tv 13 adımda nasıl kurulur?

Aslında pazarın belli bir olgunluğa eriştiğini söylesekte; yeni bir internet televizyonu platformu hala iş yapar …

Kendi başarılı hizmetinizi oluşturmak için önemli adımlar:

# 1. Rakiplerinizi araştırın. YouTube neden dünyanın en büyük yayın platformu haline geldi? Seç-İzle pazarının lideri olan Netflix’in rakiplerinin sunmadığı ancak kendinin sunduğu ne var? Hep söylerim artistik patinajda zorunlu hareketleri bitirmeden, artistik puanları alamazsınız. Yani farklılaşmak güzeldir, ancak rakiplerden her zaman zorunluluklar öğrenilmeli.

# 2. Bir finans modeli seçin. İş modeli olmadan başarılı olmanız, yatırım almanız mümkün değildir. Ana seçenekler, reklam yoluyla finanse edilen içerikler, abonelik hizmetleri veya ikisinin karışımıdır. Ücretsiz deneme sürümleri insanlara mevcut olan şeyin tadına varmaları konusunda olanak sağlarken, yeni veya istenen içerik, diğer masrafların düşük tutulması durumunda bir premium içeriğe sahip olabilir.

#3. Orijinal içeriğe ana kanal albenisini de ilave edin. Bunlardan bazıları diğer platformlarla paylaşılabilir, ancak yeni izleyiciler çekmek için kayda değer bir ayrıcalık olması gerekir. Bu, insanları tek başına, ödeme yapma ve katılma için ikna eden “kahraman içerik” tir
#4. Basit ama şık bir EPG (elektronik program rehberi) derleyin. Arama işlevselliği çok önemlidir ve yıldız karakterlerin veya dinamik sahnelerin geniş ekran görüntülerini yakalayabilme, yeni izleyicileri çekmek için önemlidir. Onay-ret ya da olumlu olumsuz şeklinde basit bir derecelendirme sistemi etkinleştirin ve yeni içeriği işaretleyin.
#5. Uyarlanabilir bit hızlarını etkinleştirin. Web barındırma hizmetleri, akışlı içeriği, her biri birkaç bit oranında kodlanmış küçük bilgi yığınına bölmelidir. Alıcı cihazlar, İnternet bağlantılarının belirli bir anda en yüksek çözünürlükte olmasını istemektedir.
#6. Evrensel olarak uyumlu bir codec (kodlayıcı) seçin. Kodlayıcılar, XviD ve DivX gibi pazar liderleri ve video içeriğiyle ilişkili dosya türleridir. Bunların her ikisi de MPEG-4 tabanlı sıkıştırma formatlarıdır.
#7. Ölçeklenebilir sunucu mimarisi kullanın. Her kıta üzerinde önceden kurulmuş güçlü sunucularınız olmalı! 100TB’nin web barındırma hizmetleri, zamanla veri hacimleri arttıkça anlık bağlantı ve artı ölçeklenebilirlik sağlayan küresel, ancak yerel hizmetlerdir.
#8. Minimum sistem gereksinimleri belirleyin. Gerçekten yeterince güçlü olmayan makineleri dahil etmeyin veya uygun olmayan düşük internet hızları önermeyin. Kullanıcılar, cihazları minimum gereksinimlere sahip olduğu halde güvenilmez bir şekilde çalışırsa hayal kırıklığına uğrarlar.
#9. İçerik düzenlemek için algoritmalar kullanın. Yeni abonelerden birkaç önemli ilgi alanı seçmelerini isteyin ve benzerlerini seçebilecekleri bir algoritmik veri tabanı oluşturun. Bu, izleyici düzeylerini korumak ve dosya görüntülemelerini erkenden en üst düzeye çıkarmak için çok önemlidir.
#10. Sonraki bölümler için otomatik oynatma içeriği kullanın. Tüketici olarak, önceden tamponlanmış olması durumunda bir sonraki bölümün oynamasına olanak sağlanması caziptir. Hizmet sağlayıcı olarak, bu ekstra taahhüt, pazar paylaşımını artırmak ve içerik tedarikçilerine olan talebi arttırmak için yaşamsal öneme sahiptir.
# 11. Başlatmadan önce sistemi iyice test edin. Seç-İzle şu an çalışan konsepttir ve tüketiciler güvenilmez web barındırma servislerini veya yüksek gecikme sürelerini affetmeyeceklerdir. Tabletler, TV’ler, akıllı telefonlar ve dizüstü bilgisayarlarda kullanıma sunulmadan önce menüleri, gecikme süresini ve görüntü kalitesini test edin.
# 12. İçerik güvenliğini sağlayın. Seç-İzle akışları aşırı derecede çok hassas olmayabilir, ancak müşteri finansal verileri hassastır. Korsanlığa engel olmak için akışları şifreleyin ve pazarlama materyallerinin müşterilerin kaydolurken verdiği bilgilerin güvenliğinin vurguladığından emin olun.
# 13. İçeriğin her zaman kullanılabilir olduğundan emin olun. Seç-İzle hizmetleri, 20. yüzyıl program çizelgesinin antitezidir. Verilerin gündüz veya gece herhangi bir saatte, dünyanın her yerinde kullanılabilir olmasını sağlamak için güçlü web barındırma hizmetleri gereklidir.
Seç-İzle (VoD) hizmetinin çok hızlı bir şekilde yükselişi, Hulu ve Amazon Prime Video gibi ağır sanayi devlerinin ortaya çıkmasından kaynaklanmaktadır. Yine de bu zorlu rakipler genel olarak benzer bir iş modeli sunma eğilimindedirler: sınırsız görsel-işitsel içeriğe abonelik temelli erişim. Yemek yiyebileceğiniz herkese erişilebilir olan açık büfe gibi, cazip fiyatları sağlıklı bir kazanç sağlıyor, çünkü çok azımız istediğimiz kadarını tüketiyoruz.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK