Aslında pazarın belli bir olgunluğa eriştiğini söylesekte; yeni bir internet televizyonu platformu hala iş yapar …

Kendi başarılı hizmetinizi oluşturmak için önemli adımlar:

# 1. Rakiplerinizi araştırın. YouTube neden dünyanın en büyük yayın platformu haline geldi? Seç-İzle pazarının lideri olan Netflix’in rakiplerinin sunmadığı ancak kendinin sunduğu ne var? Hep söylerim artistik patinajda zorunlu hareketleri bitirmeden, artistik puanları alamazsınız. Yani farklılaşmak güzeldir, ancak rakiplerden her zaman zorunluluklar öğrenilmeli.

# 2. Bir finans modeli seçin. İş modeli olmadan başarılı olmanız, yatırım almanız mümkün değildir. Ana seçenekler, reklam yoluyla finanse edilen içerikler, abonelik hizmetleri veya ikisinin karışımıdır. Ücretsiz deneme sürümleri insanlara mevcut olan şeyin tadına varmaları konusunda olanak sağlarken, yeni veya istenen içerik, diğer masrafların düşük tutulması durumunda bir premium içeriğe sahip olabilir.

#3. Orijinal içeriğe ana kanal albenisini de ilave edin. Bunlardan bazıları diğer platformlarla paylaşılabilir, ancak yeni izleyiciler çekmek için kayda değer bir ayrıcalık olması gerekir. Bu, insanları tek başına, ödeme yapma ve katılma için ikna eden “kahraman içerik” tir
#4. Basit ama şık bir EPG (elektronik program rehberi) derleyin. Arama işlevselliği çok önemlidir ve yıldız karakterlerin veya dinamik sahnelerin geniş ekran görüntülerini yakalayabilme, yeni izleyicileri çekmek için önemlidir. Onay-ret ya da olumlu olumsuz şeklinde basit bir derecelendirme sistemi etkinleştirin ve yeni içeriği işaretleyin.
#5. Uyarlanabilir bit hızlarını etkinleştirin. Web barındırma hizmetleri, akışlı içeriği, her biri birkaç bit oranında kodlanmış küçük bilgi yığınına bölmelidir. Alıcı cihazlar, İnternet bağlantılarının belirli bir anda en yüksek çözünürlükte olmasını istemektedir.
#6. Evrensel olarak uyumlu bir codec (kodlayıcı) seçin. Kodlayıcılar, XviD ve DivX gibi pazar liderleri ve video içeriğiyle ilişkili dosya türleridir. Bunların her ikisi de MPEG-4 tabanlı sıkıştırma formatlarıdır.
#7. Ölçeklenebilir sunucu mimarisi kullanın. Her kıta üzerinde önceden kurulmuş güçlü sunucularınız olmalı! 100TB’nin web barındırma hizmetleri, zamanla veri hacimleri arttıkça anlık bağlantı ve artı ölçeklenebilirlik sağlayan küresel, ancak yerel hizmetlerdir.
#8. Minimum sistem gereksinimleri belirleyin. Gerçekten yeterince güçlü olmayan makineleri dahil etmeyin veya uygun olmayan düşük internet hızları önermeyin. Kullanıcılar, cihazları minimum gereksinimlere sahip olduğu halde güvenilmez bir şekilde çalışırsa hayal kırıklığına uğrarlar.
#9. İçerik düzenlemek için algoritmalar kullanın. Yeni abonelerden birkaç önemli ilgi alanı seçmelerini isteyin ve benzerlerini seçebilecekleri bir algoritmik veri tabanı oluşturun. Bu, izleyici düzeylerini korumak ve dosya görüntülemelerini erkenden en üst düzeye çıkarmak için çok önemlidir.
#10. Sonraki bölümler için otomatik oynatma içeriği kullanın. Tüketici olarak, önceden tamponlanmış olması durumunda bir sonraki bölümün oynamasına olanak sağlanması caziptir. Hizmet sağlayıcı olarak, bu ekstra taahhüt, pazar paylaşımını artırmak ve içerik tedarikçilerine olan talebi arttırmak için yaşamsal öneme sahiptir.
# 11. Başlatmadan önce sistemi iyice test edin. Seç-İzle şu an çalışan konsepttir ve tüketiciler güvenilmez web barındırma servislerini veya yüksek gecikme sürelerini affetmeyeceklerdir. Tabletler, TV’ler, akıllı telefonlar ve dizüstü bilgisayarlarda kullanıma sunulmadan önce menüleri, gecikme süresini ve görüntü kalitesini test edin.
# 12. İçerik güvenliğini sağlayın. Seç-İzle akışları aşırı derecede çok hassas olmayabilir, ancak müşteri finansal verileri hassastır. Korsanlığa engel olmak için akışları şifreleyin ve pazarlama materyallerinin müşterilerin kaydolurken verdiği bilgilerin güvenliğinin vurguladığından emin olun.
# 13. İçeriğin her zaman kullanılabilir olduğundan emin olun. Seç-İzle hizmetleri, 20. yüzyıl program çizelgesinin antitezidir. Verilerin gündüz veya gece herhangi bir saatte, dünyanın her yerinde kullanılabilir olmasını sağlamak için güçlü web barındırma hizmetleri gereklidir.
Seç-İzle (VoD) hizmetinin çok hızlı bir şekilde yükselişi, Hulu ve Amazon Prime Video gibi ağır sanayi devlerinin ortaya çıkmasından kaynaklanmaktadır. Yine de bu zorlu rakipler genel olarak benzer bir iş modeli sunma eğilimindedirler: sınırsız görsel-işitsel içeriğe abonelik temelli erişim. Yemek yiyebileceğiniz herkese erişilebilir olan açık büfe gibi, cazip fiyatları sağlıklı bir kazanç sağlıyor, çünkü çok azımız istediğimiz kadarını tüketiyoruz.