Tıklamanın otoritesi yok :)

Ali bu hafta youtube tıklamalarını yazmış. Bu tip konularda sahtecilik yeni değil ve bence son dönemdeki dejenere yapıya çok uyan bir durum.
Asıl garibime giden, hiçbir ölçümü doğru dürüst çalışmayanlar müzik endüstrisinin youtubeun aslında amacı olmayan bu ölçümlerini bir otorite gibi göstermesi. Artık ne kadara para varsa yada varmış gibi yapılıyorsa bu iş aldı başını gidiyor.
Tabii biz bu filmi daha önce de interaktif reklam dünyasında görmüştük. O zaman bu işin içinden çıkamamıştık. Durum şu anda da farklı değil.
Galiba bu konuda yeni bir girişim yapmanın zamanı geldi.
Ali'nin yazısının merak ediyorsunuz? İşte yazı:
Ali EYÜBOĞLU / MİLLİYET
SAHTE YOUTUBE TIKLARI REKABET KURULU’NDA
YouTube’un bir gecede Türkiye’den 261 milyon sahte klip tıklanmasını sildiğini ortaya çıkardığımda yıl 2013’tü… Çarklarına çomak soktuklarımın başvurduğu yalanlar, karşı saldırılar, dün gibi aklımda. Aradan üç yıl geçti, ama anlaşılan o ki müzik sektöründe çok bir şey değişmedi. Birkaç ay önce Işın Karaca, savaşıyordu Youtube’dan sahte
tıklanma satın alanlarla.
‘Yeldeğirmeni’nin çarkları aynı hızla döndükçe ‘Donkişot’ Karaca pes etti.
Aleyna Tilki’nin YouTube’da rekorlara doymadığı haberlerinin çıktığı şu günlerde ise bir başka ünlü ‘Donkişot’luğa soyundu.
Yeni ‘Donkişot’ Hande Yener, Twitter hesabından sahte tıklanmalara karşı isyanını dile getirdi: “Sahtekârlar bitmediniz… YouTube’da sahte tık yapılmaması için Rekabet Kuruluna şikayette bulunduk. Şimdi de yurt dışından sahte tıka devam ediyorlar.
Eziksiniz ezik…”
Rekabet Kurulu’na yapılan başvurudan ne çıkar bilmiyorum, ama şunu biliyorum. Türkiye’den YouTube’da tıklatmak maliyetli ve 300 binle sınırlı. Taklit ürün yapma konusunda Çin neyse, bilişim işinde de Hindistanöyle…
‘Hint kumaşı’ pahalıydı, ama Hint tıklaması çok ucuz… Hindistan üzerinden alınan bir sahte tıklanmanın maliyeti 0.001 cent.
Benden şimdilik bu kadar…