Telekom Şirketleri Ciğerci Apo’dan neler öğrenmeli

Yıllardır pazarlama konferanslarında, bir takım teyzeler açılış konuşmaları yaptı. Bunun amacı da pazarlamanın aslında bazen içten gelen çözümlerle daha iyi yapılabildiğini göstermekti. Ben de bir süredir Mersin’deki hayatı inceliyorken farkettim ki; ne zaman acıksam hep aynı yerde yemek yemek istiyorum. Yani eğer Ciğerci Apo bir servis olsaydı ben hiç ayrılmayan sadık müşteri konumunda olacağım.

Üzülerek görüyorum ki; birbirinden abone çalmaya konsantre olan, İstanbul’un yoğunluğundan fokusunu kaybeden telekom şirketleri ne yazık ki, yüksek sadakat ve kaliteli servis vermeyi unutmuş durumda. Ben de Apo neyi doğru yapıyor, sizin için sıralamak istedim. Umarım bu telekom şirketlerine bir rehber olur.

Öncelik ürün kalitesi

Apo ciğer satıyor. Ciğer et ürünleri içinde en yüksek proteine sahip, en bozulmamış olanı. Bir tantuni salonu da açabilirdi ama kaliteli ürünü önemsiyor. Tabii bu ürünün en dikkat edilmesi gereken yönü, temiz olması.

Ne yazık ki, bunu telekom şirketleri için söyleyemiyoruz. Son dönemde triple playde birleşen şirketlerin sene 2017 olmasına rağmen ürün kalitesi yerlerde sürünüyor. 50 MB hizmetten bahsediliyor, alıyorsunuz, gelen hız 20 MB’i geçmiyor. Hem de bu hata fiber optikte oluyor.

Mobil tarafta hala bir mesh düzenlemesi yok. Hala her yerde çeken bir operatör bulmak mümkün değil.

Bir tek televizyon tarafında herşey yolunda, onun sebebi de zaten içeriğin kendilerine ait olmaması.

Hijyen ile ürün kalitesini arttırmak

Mersin civarında zinciri olan Apo’nun bütün restoranlarında eli yüzü düzgün genç öğrenciler çalışıyor. Paket servisleri üzerinde beyaz pantolonlar olan erkek öğrenciler, restoran içi servisi ise kız öğrenciler yapıyor. Bu da restoranlarda hem medeni bir duruş, hem de hijyenin yüksek olmasını sağlıyor.

Telekom tarafında işler çok kirli. Zaten parazite alışık olan abone, ne yazık ki evine internet bağlatmak istediğinde haftaları bulan süreçlerle uğraşmak zorunda kalıyor. Son dönemde bir de modemi eve yollama faslı başlamış ki; bu işlerin üzerine bir de kargo şirketinin adres bulması işiyle uğraşmak zorunda kalıyorsunuz. Sonuç tam bir hüsran. Sosyal CRM’de markasını güçlediren telekom şirketlerinin bile bu dönemde eskisi gibi markalarını koruyamadılarını sosyal medyadan dönüş hızlarının bir günden 15 günlere kadar çıkmasından anlıyorum.

Katma değerli servisler

Restorana gidip oturduğunuzda bir kişi bile olsanız yaklaşık 12 çeşit meze geliyor. Salata’dan taze veya kızartılmış soğana hatta acı biber kızartmasına kadar gözünüzü ve midenizi doyuracak lezzetli ve özenle seçilmiş onlarca çeşit. Zaten o mezeleri yiyip doyabilirsiniz ama bu Apo için ticari bir endişe taşımıyor. Bu kendine güven ise müşteri portföyünü elinde tutmasına sebep oluyor.

Özellikle mobil operatörlerde abone olduğunuzda önünüzü bir yığın şeyle dolduruyorlar. Tamam gözünüz doyuyor. Ancak bunların offline olanlarını (vale hizmeti, park hizmeti, restoran indirimleri vb…) zaten günün yoğunluğundan çoğunlukla kulanamıyorsunuz. Geriye sadece online hizmetler kalıyor ki, çoğu herkesin işine yarıyan hizmetler de değil. Zaten bunu hedef kitle aralıklarına bakarak net olarak anlayabiliyorsunuz.

Apo’da önüme gelen her mezeyi keyifle yiyebiliyorken, masayı en fazla donatan mobil operatörün bir iki üç hizmetine ancak şöyle çatalın ucuyla değiyorum. Zaten çoğunlukla altından bir abonelik işlemi çıkıyor ki, insan dokunduğuna pişman oluyor.

Buradan nasıl çıkılır?

Geçen gün bir telekom bayiliğinde e-devlet dökümanı ihtiyacı oldu. Ben de şifremi bilmediğimi söyledim. Hanımefendi Garanti bankası hesabım olup olmadığını sordu. Hesapla edevlete bağlanıp işimizi hallettik. Finans sektöründe de bir dönem işler çok karışıktı, ancak Garanti Bankası eticaret için hazırladığı kolay processler, abonelere hazırladığı yan servisler, kolay anlaşılır, modern web sitesi ve mobil uygulaması, facebook connectten daha iyi çalışan otorizasyon sistemi ile kendini farklılaştırmayı başardı. Şimdi bir telekom operatöründen de kaliteli ürün, gerçekten kullanılabilir çekicilikte katma değerli servisler ile farklılaşmasını bekliyorum.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK