Hürriyet gazetesinden Faruk Bildirici’nin yazısını yorumsuz yayınlıyorum. Yorum sizin:

NİYE REKLAM VERSİNLER?

AHMET Can, Hürriyet’in teknoloji muhabiri. Berlin’de düzenlenen Tüketici ve Ev Elektroniği Fuarı IFA’yı izledi. Can, Berlin’e Vestel’in davetlisi olarak gitmişti. “Bu makineler sipariş veriyor”, “Zamana oynuyorlar”, “Artık bataryalar çıkarılamayacak” başlıklı haberlerde Türkiye’den markalar Vestel, Arçelik ve Beko başta olmak üzere birçok firmanın geliştirdiği yeni ürünler hakkında ilginç bilgiler vardı; çamaşır makinelerinden cep telefonlarına kadar yenilikler aktarılırken firmalar arasında denge de gözetilmişti.

Hürriyet Magazin yazarı Onur Baştürk de Vestel’in davetlisiydi. O da 9 Eylül’deki yazısında fuarda dikkatini çeken teknolojik yenilikleri aktardı. Dengeli bir dille Vestel’in yanı sıra Arçelik ve LG firmalarının ürünlerinden örnekler verdi.

Ertuğrul Özkök de Vestel’in davetlisiydi. 6 Eylül’de çıkan yazısında Samsung ve LG’den de söz ediyordu ama Vestel ürünlerinin tanıtımına ağırlık verilmişti. Yazının ortasına da Vestel’in göründüğü bir fotoğraf konulmuştu.

Üçü de geziye davetli gittiklerini yazılarında belirtmişlerdi. Fakat ben “Davetli geziler” ile ilgili gazetecilik meslek etiği itirazlarımı bir yana bırakarak sormak istiyorum. Vestel niye Hürriyet’e ya da gazetelere reklam versin? Böylesi hem düşük maliyetli hem de daha etkili değil mi?

Kaynak : Hürriyet Gazetesi