UNIVERSUM ORTA DOĞU DİREKTÖRÜ, DİNAMO DANIŞMANLIK KURUCU ORTAK, PEOPLE MAKE THE BRAND KURUCUSU VE KÜRATÖRÜ EVRİM KURAN

Bu yıl 5.sini düzenlediğiniz People Make The Brand Konferans’ına  katılım nasıldı? Hangi sektörden katılım daha çok oldu.

Her yıl 275 misafir ağırlayan People Make the Brand’e bu sene ilgi önceki yıllara göre biraz daha fazlaydı; öyle ki üzülerek kayıtları önceki yıllara göre daha erken kapatmak durumunda kaldık. Bu ilgi bizi sevindiriyor ama şaşırtmıyor; zira markayı yaratanın insan olduğuna dair bakış açısı deneyimlerle sabitleniyor. Bu insanlar da o markalar için çalışan insanlar. Sektörel dağılıma bakıldığında, en çok şu sektörden katılım oluyor diyemeyiz. Sektörlerin oldukça homojen bir dağılımı var; hemen tüm sektörler temsil ediliyor.

People Make The Brand 2017’de neler konuşuldu? Öne çıkan konular nelerdi?

People Make the Brand’in her sene bir çerçeve konusu oluyor. Bu seneki çerçevemiz Çalışan Deneyimi Tasarımı idi. Araştırmacı, stratejist ve uygulamacılardan oluşan konuşmacılarımız bu sene içeriklerini bu perspektifle sundular. Şirketler epey zamandır kullanıcı deneyimi tasarımı aracılığıyla müşterilerine mükemmel servisler sunmaya odaklanmış durumdalar; bizim davetimiz ise en önemli müşterilerimizin yani çalışanlarımızın deneyimini tasarlamayı da ihmal etmemek.Bu yıl People Make the Brand sahnesindeki her konuşmacı çalışan deneyimi tasarımı ile çalışanlarda nasıl kalıcı bir değer algısı yaratabileceğimizi, bunun kültürel, teknolojik ve fiziksel tüm bağlamları kapsayan bir yolculuk olduğunu ve bu yolculuktaki tüm kilometre taşlarında yapılması gerekenleri ya da yaptıklarını anlattılar.

Türkiye’de 50.000’e yakın Y kuşağı ile gerçekleşen Universum İdeal İşveren Araştırması’nın sonuçları paylaşıldı. Türkiye’nin genç yeteneklerinin beklentileri neler?

Araştırmamız her yıl artan biçimde Türkiye’nin genç yeteneklerinin istihdamdaki ana meselesinin güvenlik ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor. Bu sebeple Türkiye’de son birkaç yıldır kamu kurumlarına ve daha az rekabet gerektirdiği varsayılan işlere olan ilgi artıyor. Bir diğer yandan da uluslar arası fırsatlar sunan kurumlarda kariyer yapma ilgi ve beklentisi de artmakta.

Y kuşağının kariyer hedefinde ne alıyor?

Türkiye’nin Y kuşağı kariyer hedefi olarak ilk sırada yaratıcılığımı ve girişimciliğimi kullanabilmek isterim diyor. Ancak dünyanın 61 ülkesinde yaptığımız kariyer profili araştırmalarında girişimci profil yetiştirmekte ülkecek biraz gerideyiz. Yani hedefler yetkinliklerle sınırlanıyor.

Gençler işveren markalarından ne bekliyor?

Gençler işveren markalarından en büyük beklentilerini çalışanlarının eğitim ve gelişimlerine yatırım yapmaya devam etmeleri olarak tarifliyor. İkinci sırada belirgin ve açık bir kariyer yolu sunmaları ve üçüncü sırada ise uluslararası frısatlarla karşılaşmalarına olanak tanımaları geliyor.

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’nin ideal işveren markaları hangileridir?

Fakülte tiplerine göre ayrıştırdığımız listemize bu linkten ulaşabilirsiniz: https://universumglobal.com/rankings/turkey/