Evrim Kuran ile People Make The Brand konferansı hakkında yaptığım röportaj

UNIVERSUM ORTA DOĞU DİREKTÖRÜ, DİNAMO DANIŞMANLIK KURUCU ORTAK, PEOPLE MAKE THE BRAND KURUCUSU VE KÜRATÖRÜ EVRİM KURAN

Bu yıl 5.sini düzenlediğiniz People Make The Brand Konferans’ına  katılım nasıldı? Hangi sektörden katılım daha çok oldu.

Her yıl 275 misafir ağırlayan People Make the Brand’e bu sene ilgi önceki yıllara göre biraz daha fazlaydı; öyle ki üzülerek kayıtları önceki yıllara göre daha erken kapatmak durumunda kaldık. Bu ilgi bizi sevindiriyor ama şaşırtmıyor; zira markayı yaratanın insan olduğuna dair bakış açısı deneyimlerle sabitleniyor. Bu insanlar da o markalar için çalışan insanlar. Sektörel dağılıma bakıldığında, en çok şu sektörden katılım oluyor diyemeyiz. Sektörlerin oldukça homojen bir dağılımı var; hemen tüm sektörler temsil ediliyor.

People Make The Brand 2017’de neler konuşuldu? Öne çıkan konular nelerdi?

People Make the Brand’in her sene bir çerçeve konusu oluyor. Bu seneki çerçevemiz Çalışan Deneyimi Tasarımı idi. Araştırmacı, stratejist ve uygulamacılardan oluşan konuşmacılarımız bu sene içeriklerini bu perspektifle sundular. Şirketler epey zamandır kullanıcı deneyimi tasarımı aracılığıyla müşterilerine mükemmel servisler sunmaya odaklanmış durumdalar; bizim davetimiz ise en önemli müşterilerimizin yani çalışanlarımızın deneyimini tasarlamayı da ihmal etmemek.Bu yıl People Make the Brand sahnesindeki her konuşmacı çalışan deneyimi tasarımı ile çalışanlarda nasıl kalıcı bir değer algısı yaratabileceğimizi, bunun kültürel, teknolojik ve fiziksel tüm bağlamları kapsayan bir yolculuk olduğunu ve bu yolculuktaki tüm kilometre taşlarında yapılması gerekenleri ya da yaptıklarını anlattılar.

Türkiye’de 50.000’e yakın Y kuşağı ile gerçekleşen Universum İdeal İşveren Araştırması’nın sonuçları paylaşıldı. Türkiye’nin genç yeteneklerinin beklentileri neler?

Araştırmamız her yıl artan biçimde Türkiye’nin genç yeteneklerinin istihdamdaki ana meselesinin güvenlik ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor. Bu sebeple Türkiye’de son birkaç yıldır kamu kurumlarına ve daha az rekabet gerektirdiği varsayılan işlere olan ilgi artıyor. Bir diğer yandan da uluslar arası fırsatlar sunan kurumlarda kariyer yapma ilgi ve beklentisi de artmakta.

Y kuşağının kariyer hedefinde ne alıyor?

Türkiye’nin Y kuşağı kariyer hedefi olarak ilk sırada yaratıcılığımı ve girişimciliğimi kullanabilmek isterim diyor. Ancak dünyanın 61 ülkesinde yaptığımız kariyer profili araştırmalarında girişimci profil yetiştirmekte ülkecek biraz gerideyiz. Yani hedefler yetkinliklerle sınırlanıyor.

Gençler işveren markalarından ne bekliyor?

Gençler işveren markalarından en büyük beklentilerini çalışanlarının eğitim ve gelişimlerine yatırım yapmaya devam etmeleri olarak tarifliyor. İkinci sırada belirgin ve açık bir kariyer yolu sunmaları ve üçüncü sırada ise uluslararası frısatlarla karşılaşmalarına olanak tanımaları geliyor.

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’nin ideal işveren markaları hangileridir?

Fakülte tiplerine göre ayrıştırdığımız listemize bu linkten ulaşabilirsiniz: https://universumglobal.com/rankings/turkey/

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK