Google Apple ve Microsoft swot analizi

Dünyanın büyük teknoloji şirketleri o kadar hızlı ve çok çalışıyorlar ki; kimse yaptıklarının şirket yönetimini ne kadar etkilediğini görmüyor, göremiyor. Hepimizin çok başarılı bulduğu, Google, Apple ve Microsoft’un genel bir SWOT analizini alsak, zayıf yönleri ve karşılaştıkları tehditleri nasıl değerlendirmek gerekir?

Google
Google’ın en güçlü yönü tabii ki dünyanın an popüler bilgi kaynağı olan web’i elinde tutması ve bunu yapmak için kullandığı arama motoru, indeksleme sistemi ve botlarıdır. Ancak Google projelerinin birbirine entegre olmayışı, olamayışı gerçekten düşündürücü. Mesela Gmail’inize gelen bir e-postanın eklenti dosyalarını, otomatik olarak Google’ın zaten sahip olduğu sürücü (Google Drive’a) atamaması bunun en basit örneklerinden biridir. Projeler arasındaki entegrasyon problemi o kadar ciddi bir hal aldı ki; Google’a “Google Drive” yazdığınızda Wikipedia’nın ilgili başlığı geliyor. Google işte bu sorunu çözmek için Alphabet’i kurdu. Ancak geçen zaman holdingleşmenin sorunu çözmek yerine iyice grup şirketleri arasındaki çekişmelere dönüştüğünü gösteriyor.
Google’ın en büyük tehditi bu zayıflığının da içinde bulunduğu kontrolsüz büyüme. Bu girdikleri birçok yeni ülkede başlarına mevzuat problemleri açıyor. İşin kötü tarafı bu mevzuat problemleri ve özellikle de vergiden kaçınma faaliyetleri, aradan bir iki yıl geçtikten sonra yüklü cezalar olarak kendilerine dönüyor.
Fırsat noktasında ise Google’ın elinde yıllardır oluşan indekslenmiş web verisinin yapay zeka için inanılmaz büyük bir veri kaynağı olması var. Şu an bilişsel öğrenim ile çalışan bir yapay zeka için sahip olunabilecek en verimli veri kaynağının sahibi Google. Ancak tabii projeleri arasındaki entegrasyonu daha net sağlayamazsa, arama motoru indeksleri ile yapay zeka iki farklı yöne düşerse buradan büyük bir fırsatı kayıp etmiş olurlar.

Apple
Apple’ın en güçlü yönü için herkesin aklına gelen ilk başlık eminim Steve Jobs. Bana sorarsanız güçlü taraftan ziyade en büyük tehdit. Benim Apple için tanımlayabileceğim en güçlü yan yazılım kalitesi, odaklanan yapısı ve Steve Jobs döneminde kurduğu servisleri. iTunes ve bulut servisleri olarak görüyorum. Apple’ın ürünlerini birbirine bağlayan senkronize veri ağı, kullanıcıların da en ciddi sadakat yapısını oluşturuyor. Bu nedenle genellikle iyi Apple müşterileri, verimli bir bilişim altyapısı için, bütün ürünleri markanın çözümlerinden seçmek zorunda olduğunu bilir.
Apple için güçsüz yönden önce tehdidi yazmak doğru olur. Yıllardır yatırımcı, CEO çatışmasında Steve Jobs’ın haklılığına inanan yatırımcı Tim Cook’a hakettiğinden daha çok değer veriyor gibi görünüyor. Bu aynı zamanda Apple’ın en güçsüz yönü.

Microsoft
Yılların büyük teknoloji şirketinin müşteri yapılandırması çok ilginç. Yarısı kurumsal, yarısı da kişisel müşteriler. Ürün yelpazesi o kadar geniş ki; kazandığı müşterisinin kendisinden ayrılması çok zor. Herkesin yazılım şirketi olarak tanımladığı Microsoft’u açıkcası ben iyi bir pazarlama şirketi olarak tanımlarım. Zira Microsoft’un sektöründe lider olan çözümlerinin (satış anlamında değil, popülerlik ve başarı anlamında) çoğunu kendisi yazmamış satın almıştır. DNA’larında kişisel bilgisayar ve kişiselleştirme olan Microsoft hiçbir zaman iyi bir network ve internet şirketi olamamıştır. Bunu Windows’un ağ altyapısının Unix tabanlı bilgisayarlara göre ne kadar sonradan ekleme olduğunu incelediğimizde farkediyoruz. Aynı şekilde, yakın zamana kadar Microsoft’un browser çözümü olan ve Netscape’in yerle yeksan olmasına sebep olan “Internet Explorer”da aslında Microsoft’un kendi yazdığı bir yazılım değildir. Bir satın almadır. Tıpkı Hotmail, Skype gibi.
Microsoft’un en güçsüz tarafı, kendini bu bilgilere rağmen bir yazılım şirketi olarak konumlandırmasıdır. Bu nedenle aslında yıllarca çok başarılı oldukları donanım tarafını görmezden geldi. Bu nedenle birçok kişinin kendisine çok ümit bağladığı yeni CEO Satya Nadella’nın da aynı hataya düşmesi konusunda endişelerim var. Ancak Microsoft’un son bir iki yılda ciddi anlamda yol aldığını da çok net görebiliyorum. Tabii ki son dönemde trendler Microsoft’un güçlü olduğu tarafa gitmezken bile bence en büyük fırsatı yine de CEO Satya Nadella.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK