Aslında sorun medyadaki dejenerasyon ile başladı… Bir grup medya mensubu kendine çalışacak yer bulamayınca etrafta deli danalar gibi dolaşmaya başladılar. Büyük PR şirketi patronları ise bunu kendileri için bir şans olarak düşünerek bu kişileri medya ilişkilerinde işe aldı. Patronların beklentisi çok netti. Yıllardır devamlı taviz verdikleri medya ilişkilerine basın kafasının nasıl çalıştığını bilen kişiler almı olacaktı. Bunun sorunları çözmede yararı olacağını düşünüyorlardı. Aslında bunun bir avantajı da sektördeki iyi ilişkilerini buraya taşımalarını beklemekti.

Ancak pr şirketlerinin hesaplamadıkları iki şey vardı

Birincisi deli danalar gibi iş arayan ve pr da olur diyen bu kişiler medyada iş bulamayan tabiri caizse medyanın ‘safralarıydı’. Bu nedenle iş bulamıyorlardı. PR şirketlerinde ise kendilerini medyadan daha güçlü hissetmek için PR’ın bütün imkanlarını kullanmaya, markalarla basın arasına girmeye, istedikleriyle ilişki kurup, istemediklerini uzaklaştırmaya başladılar.

İkincisi pr şirketleri medya ilişkilerindeki sorunlarını düzeltmeyi umarken bu kişiler medyada takıştıkları, hoşlanmadıkları kişileri de markalardan uzaklaştırmaya başladılar. Yani PR’ın hesabı tutmamıştı.

Daha kötüsü bu safraların bir kısmı buradan da markaların iletişimine atladılar. Tabii bunlar daha da büyük problemler çıkardılar. Böylece marka-pr- basın arasındaki iletişim, iletişimi kurması gerekenler tarafından pasif agresifçe kurutulmaya başlandı.

Bu aslında PR şirketlerinin görevlerini yapmaması anlamına geliyordu..

Asıl tehlike!!!

Ama bana sorarsanız asıl tehlike bu değildi. Büyük tehlike bundan sonra bu ilişki şeklinin yeni gelen ve işin sebebini bilmeyenler tarafından a bu iş böyle yapılır diye kemikleşmesiydi Artık yeni yetişen PR profesyonelleri iletişimi engellemeyi bir silah zannediyorlar. Bunun aslında işlerini yapmamak olduğunu farketmiyorlar.

Önerim mi?

Marka ve PR şirketlerine önerim basından ayrılmış kişileri basın ilişkilerinde görevlendirmeyin. Bütün mutsuzluklarını getiriyorlar. Markalara ayrıca tavsiyem, basın ilişkilerinde basında iş bulamamış bir kişi olan PR şirketleri ile çalışmayın. Basın ilişkileri özen ve dikkat isteyen bir iştir. Burada gerçekten yaptığı işten zevk alan PR profesyonellerini çalıştırın.