IBM Watson korkusunu yener mi?

Herhalde 100 IBM çalışanına, şirketleri hakkında ne düşündüklerini sorsak 98’i kendilerini “bilişim sektörünün trendsetter’ı” olarak tanımlar. Gerçekten de dijital dönüşüm ve bulut bilişim konusunda liderliğe yakın olsalar da yapay zeka konusunun kralı IBM projesi Watsondır. Ancak iki büyük problem var. Watson tam bir veri oburudur. Sırf ona yemek öğretmek için youtube’daki bütün yemek videoları çekildi. Sağlık bilgisine sahip olsun diye sigorta şirketleri, hava durumu analizi yapabilsin diye “The Weather Channel” alındı. Her ne kadar yapay zekada çok yol alsalar da içerde işlerinin ellerinden alınmasından korkan, hatta yapay zekadan korkan çalışanlar var. IBM yıllardır dijital dönüşümünü tamamlamış, sektöre yol gösteren bir şirket olmayı planlıyor. Ancak içerdeki yapı ne olursa olsun hala eski yöntemleri kullanmaya devam ediyor. Bu da şirket vizyonuna hep ters düşüyor.
Yapıyı tamamen değiştirmek IBM için tek çözüm. Ancak bu büyüklükte. Bir şirkette her şeyi alaşağı etmek ciddi cesaret işi.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s